ارز دیجیتال

آیا خبرهای روز دنیا می‌توانند روی قیمت ارز دیجیتال اثرگذار باشند؟

در دنیای ارز دیجیتال عوامل متعددی وجود دارند که روی قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارند. برخی از این عوامل، تکنیکال هستند یعنی مربوط به ساختار و شاکله ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری در دنیای ارز دیجیتال می‌شوند؛ ولی برخی از این عوامل فاندامنتال هستند یعنی عواملی هستند که به طور مستقیم روی قیمت ارز دیجیتال اثرگذار نیستند ولی به طور غیرمستقیم نقش بسیار مهمی بر بازار ارز دیجیتال دارند. از جمله عوامل مهم اثرگذار در قیمت ارز دیجیتال اخباری است که در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارد. این اخبار می‌توانند به سادگی قیمت کریپتوکارنسی را دچار نوسان کنند. به همین دلیل ارزشمند است که اگر می‌خواهیم خرید و فروش ارز دیجیتال را آغاز کنیم ابتدا به بررسی عوامل اثرگذار روی قیمت ارز دیجیتال و مخصوصاً اخباری که در بازار است بپردازیم. در این مقاله سعی کردیم تا نگاهی کلی و کمک‌کننده به این موضوع داشته باشیم.

اخبار دنیای اقتصاد و بازارهای مالی

آشنایی با شرایط بازارهای مالی عمده اقتصادی، خصوصاً در ایالات متحده و پس از آن چین، ژاپن و کشورهای اتحادیه اروپا را می‌توان اولین قدم برای تحلیل قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال دانست. سیاست‌های دولت آمریکا، به عنوان یک بازار مالی غالب بر اقتصاد دنیا، همچنین اظهارات و تصمیمات مدیران بانک‌ها، همواره نقشی کلیدی در روند بازار ارزهای دیجیتال دارد. همه این‌ها می‌توانند روی دنیای کریپتوکارنسی اثرگذار باشند. نمونه این موارد را برای مثال می‌توانیم در سیاست‌گذاری چین در خصوص بیت کوین ببینیم. آن‌ها ماین کردن بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال را تحریم کردند و علتش مصرف برق بالا و انرژی بود. همین موضوع باعث شکستی سنگین در چین بود که برای بازارهای ارز دیجیتال اتفاق افتاد. قوانین مالیاتی و دیگر مسائل مربوط که در سیاست‌گذاری کشورها اتفاق می‌افتد می‌توانند تک به تک بر قیمت کریپتوکارنسی اثرگذار باشند.

اخبار دنیای اقتصاد و بازارهای مالی
اخبار دنیای اقتصاد و بازارهای مالی

اخبار حاشیه‌ای و سرمایه‌گذاران

علاوه بر اخباری که درباره دنیای اقتصاد وجود دارد و می‌توانند روی قیمت کریپتوکارنسی اثر بگذارند، اخباری که حاشیه‌ای و مربوط به سرمایه‌گذاران است نیز می‌تواند روی قیمت کریپتوکارنسی اثربگذارد. برای مثال در مورد ارز دیجیتال دوج کوین، ایلان ماسک توییتی درباره اهمیت این کریپتوکارنسی نوشت. همین توییت از جانب ایلان ماسک باعث رشد چشمگیر قیمت دوج کوین شد. به این طور اخبار حواشی و هیجانات بازار می‌گویند. هیجانات بازار می‌توانند از تحلیل یک تحلیل‌گر معروف تا نظر یک سرمایه‌گذار درباره کریپتوکارنسی باشد.

بنابراین اگر شما قصد سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوکارنسی را دارید لزوماً باید از این اخبار اطلاع داشته باشید. به همین دلیل می‌توانید به بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید و اخبار مربوط به هر یک از ارزهای دیجیتال را دنبال کنید. باید مدام جدول ارز دیجیتال را دنبال کنید و از آن طریق ببینید که چه اتفاقاتی دارد برای قیمت ارز دیجیتال می‌افتد. حال که با این موضوع آشنا شدیم به طور خلاصه به عواملی اشاره خواهیم کرد که در قیمت ارز دیجیتال و لیست ارز دیجیتال در صرافی‌ها اثر می‌گذارند.

چه عواملی روی لیست ارز دیجیتال اثر می‌گذارند؟

دنیای ارز دیجیتال تنها به دلیل اخبار و هیجانات بازار قیمتش تعیین نمی‌شود بلکه عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر قیمت کریپتوکارنسی اثر می‌گذارند. از جمله مهم‌ترین این عوامل عرضه و تقاضاست. هرچه بیشتر تقاضا برای ارز دیجیتال بیشتر شود و در عین حال عرضه‌اش محدود باشد قیمت کریپتوکارنسی افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر لیست ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی شبکه بلاک چین و قدرت آن ارز دیجیتال است. یعنی تعداد کاربرانی که در شبکه کریپتوکارنسی در آن ارز فعالیت می‌کنند می‌توانند روی قیمت ارز دیجیتال اثرگذار باشند و در جدول ارز دیجیتال تغییر ایجاد کنند.

از دیگر عواملی که روی قیمت کریپتوکارنسی اثر می‌گذارد فعالیت ربات‌هاست. حتماً در بازار و تبلیغات دیده‌اید که عده زیادی می‌خواهند از طریق ربات‌های ارز دیجیتال فعالیت کنند. همین استفاده از ربات‌ها باعث می‌شود که تغییرات و نوساناتی قابل توجه در جدول ارز دیجیتال اتفاق بیفتد.

این‌ها فقط بخشی از عواملی است که به طور کلی بر قیمت ارز دیجیتال اثر می‌گذارند. علاوه بر این‌ها نیز هر کریپتوکارنسی در دنیای ارز دیجیتال ممکن است عواملی داشته باشند که روی قیمتشان اثر بگذارند. پس به صرافی والکس روید و لیست ارز دیجیتال را نگاه کنید. آن ارزی که می‌خواهید روی آن سرمایه‌گذاری کنید، دنبال کرده و اخبار مربوط به آن را ببینید.

جمع‌بندی

در این مقاله نگاهی به عامل اخبار روی قیمت ارز دیجیتال انداختیم و همان طور که در مقاله «تاثیر اخبار روز دنیا روی قیمت ارز دیجیتال» اشاره کردیم، بیان کردیم چطور اخبار دنیای کریپتو می‌توانند در لیست ارز دیجیتال و قیمت هر توکن اثر بگذارند. با توجه به تمام مطالبی که گفتیم خرید و فروش ارز دیجیتال نیازمند آگاهی و دانش کافی است. بنابراین پیش از سرمایه‌گذاری ابتدا سعی کنید به دقت با اصطلاحات و عوامل مؤثر در دنیای ارز دیجیتال آگاهی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا