ارز دیجیتال

اخبار روز دنیا چه تاثیری روی قیمت ارزهای دیجیتال دارند؟

قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال و عواملی که در تعیین آن دخالت دارند، همواره از اهمیت بالایی در این بازار برخوردار هستند؛ بنابراین بهتر است که تمامی فعالان این حوزه، حداقل با چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها آشنایی داشته باشند. یکی از همین عوامل بسیار موثر بر قیمت ارز دیجیتال، اخبار روز دنیاست؛ به همین دلیل در این نوشته اهمیت اطلاع از این اخبار را توضیح می‌دهیم و سپس، نکات مهم در معامله ارزهای دیجیتال و عوامل موثر بر قیمت‌های این بازار را بررسی خواهیم کرد.

 اخبار تاثیرگذار روی قیمت ارز دیجیتال

برای اینکه درک درستی از شرایط بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید، باید حداقل چند مورد از عوامل مهم در قیمت‌گذاری این بازار را بشناسید. تاثیر اخبار و رسانه‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، نسبت به بسیاری از بازارهای مالی دیگر بیشتر است؛ همین موضوع، اهمیتِ اطلاع از اخبار مرتبط با این بازار را افزایش می‌دهد.

با توجه به این اهمیت، آشنایی با شرایط بازارهای مالی عمده اقتصادی، خصوصا در ایالات متحده و پس از آن چین، ژاپن و کشورهای اتحادیه اروپا را می‌توان اولین قدم برای تحلیل قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال دانست. سیاست‌های دولت آمریکا، به عنوان یک بازار مالی غالب بر اقتصاد دنیا، همچنین اظهارات و تصمیمات مدیران بانک‌ها، همواره نقشی کلیدی در روند بازار ارزهای دیجیتال دارد. مسائل و محدودیت‌های قانونی در زمینه‌های مالی، یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در این بازار است؛ بنابراین هرگونه تحول در قوانین مختلف مربوط به بازارهای مالی، در این بازار می‌تواند تاثیری مستقیم یا غیر مستقیم داشته‌باشد.

با توجه به موارد بالا، می‌توان نتیجه گرفت که برای اطلاع دقیق و پیش‌بینی‌های صحیح از قیمت ارز دیجیتال، لازم است که اخبار روز و واکنش‌های رسانه‌ها مطلع بود. بنابراین پس از بررسی جدول ارز دیجیتال، بهتر است که تا حد امکان مطالب و اخبار مربوط به آن را جستجو کرد.

نکات مهم در معامله ارز دیجیتال

برای انجام یک معامله در بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند توجه به نکاتی هستیم که تاثیر مستقیمی بر نتیجه کار شما خواهند داشت. این نکات تعداد بسیار بالا و دسته‌بندی‌های گوناگونی دارند که در این نوشته به سه مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

نکات مهم در معامله ارز دیجیتال
نکات مهم در معامله ارز دیجیتال

۱. آشنایی با مفاهیم اولیه

آشنایی با مفاهیم پایه‌ای این بازار پرطرفدار، بخش جداناپذیری از آن است که نباید نادیده گرفته شود. به‌عنوان مثال شناخت فناوری بلاک‌چین، انواع و کاربردهای آن، یکی از مواردی است که در ورود به این بازار نیازمند کسب اطلاع است. در واقع بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقالات مربوط به این موضوع مراجعه کنید.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در این بازار، شناخت و بررسی لحظه‌ای ارزهای رهبر این بازار است. قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم، همواره می‌تواند نقش تاثیرگذاری بر روند کنونی بازار داشته‌باشد. بنابراین شناخت دقیق ارزهایی مثل بیت کوین و چگونگی انجام تراکنش‌های آن، یکی از لازمه‌های این حوزه است. موارد دیگری نیز مانند تاریخچه ارزهای دیجیتال، چگونگی استخراج ارزها و… مسائلی هستند که بهتر است اطلاع کافی را در رابطه با آن‌ها جمع‌آوری کنید.

۲. شناخت مراحل انجام یک معامله

اولین قدم در انجام معاملات رمزارزی خود، ثبت نام در یک صرافی معتبر است؛ تشخیص پلتفرم‌های معتبر و جعلی از یکدیگر، یکی از چالش‌های مهم تریدرها به‌شمار می‌رود. زمان مناسب ورود و خروج به بازار، داشتن سرمایه‌گذاری متنوع و بهینه، شناخت نواسانات قیمت ارز دیجیتال مورد نظر و… همگی از مراحل تاثیرگذار در یک تجربه موفق معاملاتی هستند.

۳. کسب اطلاعات از ارز مورد نظر خود

هنگامی که صرافی معتبر خود را پیدا کردید و برای انجام معامله، لیست ارز دیجیتال را در آن مشاهده کردید؛ باید ارز مورد نظر خود را از چندین منظر، مورد بررسی قرار دهید. بررسی وایت‌پیپر (Whitepaper)، ارزش بازار، حجم در گردش (تعداد کل ارزهای موجود در بازار)، حجم معاملات، وضعیت پشتیبانی توسط کیف پول‌های ارز دیجیتال، طول عمر، میزان کاربردی بودن و… بخشی از مهم‌ترین موارد مربوط به رمزارز مورد نظر شما هستند که پیش از اقدام به خرید، باید به آن‌ها توجه کنید. جزئیات این موارد را می‌توانید در مقاله‌های مرتبط بخوانید، اما در رابطه با وایت‌پیپر می‌توان گفت که آن‌ها در هر حوزه‌ای، گزارش جامع و معتبری هستند که در رابطه با یک مشکل مطرح شده و نهایتا راه حلی نیز برای آن ارائه می‌دهند.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

قیمت‌های بازار ارز دیجیتال همواره تحت‌الشعاع عوامل گوناگونی بوده است؛ تا اینجای نوشته نیز به چند مورد از آن‌ها اشاره شد که در این بخش مجددا آن‌ها را بازگو خواهیم کرد. اولین فاکتور که همواره می‌تواند بر وضعیت انواع بازارهای مالی موثر باشد، سیستم عرضه و تقاضا است؛ اگر نسبت عرضه به تقاضا افزایش یابد، قیمت‌ها نزولی و در در صورت عکس این اتفاق، قیمت‌های بازار افزایشی خواهد بود. در این مقاله، به‌عنوان تاثیرات اخبار بر قیمت ارز دیجیتال، به اهمیت رسانه‌ها در این بازار اشاره کردیم؛ به‌طور کلی ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام، بیشتر از سایر بازارهای مالی تحت تاثیر اخبار و رسانه‌ها قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از این موارد تاثیرگذار، تغییرات قیمت بیت کوین است. همان‌گونه که در این نوشته اشاره شد، ارزهای رهبر این بازار که بیت کوین نیز در صدر آن‌ها قرار دارد، تاثیر قابل توجهی بر روند بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارند. بنابراین فعالان این حوزه که با هرکدام از رمزارزها مشغول هستند، نیاز دارند تا نوسانات قیمت بیت کوین و عوامل موثر بر آن را دنبال کنند.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال
عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

قوانین و محدودیت‌های دولت‌ها نیز یکی از عوامل تاثیرگذار دیگری است که در این نوشته بیان کردیم؛ ممنوع‌شدن یا ایجاد محدودیت برای ارزها، می‌تواند تاثیری مستقیم بر قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال داشته باشد. موارد بسیار دیگری مانند وضعیت امنیت ارزها، سرمایه‌گذاری و تاثیر نهنگ‌ها، حمایت افراد مشهور، تغییرات شرایط استخراج و… همگی می‌توانند در ارزش این بازار تاثیرگذار باشند. بنابراین پس از بررسی لیست ارز دیجیتال در صرافی‌ها و مشاهده وضعیت کنونی بازار، بهتر است که عوامل موثر بر قیمت ارز مورد نظر خود را تحلیل و بررسی کنید.

سخن پایانی

بازار ارزهای دیجیتال یکی از مواردی است که وابستگی زیادی به اخبار و رسانه‌ها دارد؛ بنابراین پیگیری دقیق اخبار روز و رفتار رسانه‌ها، می‌تواند در تجربه یک معامله موفق به شما کمک کند. این عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال، به این مورد محدود نمی‌شود؛ سیستم عرضه و تقاضا، محدودیت‌ها و تحولات قانونی دولت‌ها، تغییرات قیمت جهانی بیت کوین و… همگی از این عوامل مهم محسوب می‌شوند.

در پایان نیز گفتنی است که اگر به‌دنبال بستری برای اطلاع از قیمت‌های این بازار هستید، می‌توانید از سرویس قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال والکس بهره‌مند شوید. صرافی آنلاین والکس علاوه‌بر ارائه جدول ارز دیجیتال، قیمت‌های این ارزها را نیز به‌صورت لحظه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا