شبکه‌های اجتماعیمتا

افزایش هزینه‌های تامین امنیت مارک زاکربرگ در پی اخراج‌های گسترده متا

متا، شرکت مادر فیسوک، اعلام کرد که ۴ میلیون دلار به هزینه‌های مربوط به تامین امنیت مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت اضافه کرده و آن را به ۱۴ میلیون دلار رسانده است.  

بر اساس اسناد به دست آمده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، هزینه‌های تامین امنیت زاکربرگ از ۱۰ میلیون دلار که از سال ۲۰۱۸ تاکنون ثابت بوده، به ۱۴ میلیون دلار افزایش یافته است.  

بر اساس اعلام شرکت متا، این افزایش هزینه با توجه به شرایط فعلی لازم و مناسب بوده است. این شرکت مدعی شد که با توجه به تهدیدهای امنیتی احتمالی به دلیل جایگاه وی به عنوان مدیرعامل، بنیانگذار و رئیس شرکت، چنین تصمی‌می‌اتخاذ شد.  

این ۱۴ میلیون دلار سالانه برای مواردی همچون هزینه‌های محافظان شخصی، خرید تجهیزات، ارائه خدمات، موارد اقامتی و دیگر هزینه‌های مرتبط با تامین امنیت زاکربرگ، صرف خواهد شد.  

اگرچه این عدد در نوع خود رقم قابل توجهی است اما از آنجایی که در این اسناد، اطلاعات مربوط به همه اقدامات تامین امنیت قید ن‌می‌شود، قطعا بیش از این‌ها برای امنیت مدیرعامل متا هزینه خواهد شد.  

به طور کل، اغلب شرکت‌های فناوری، مبالغ هنگفتی را برای تامین امنیت مدیران عامل و دیگر چهره‌های سرشناس و مدیر شرکت‌های خود هزینه می‌کنند. اما آنچه برای امنیت زاکربرگ اختصاص می‌یابد، نسبت به دیگر مدیران حوزه فناوری، اختلاف زیادی دارد.  

گفته می‌شود که افزایش هزینه‌های متا در این رابطه، بی‌ارتباط با اقدام اخیر این شرکت در اخراج بیش از ۱۱ هزار کارمند نیست. تصمی‌می‌که شخص زاکربرگ، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.  

ناگفته نماند که در این اسناد مشاهده می‌شود که حقوق زاکربرگ به عنوان بنیانگذار شرکت، تنها یک دلار در ماه است. اما سهام وی در این شرکت، بخش اصلی درآمدهای وی را شکل می‌دهد.  

زاکربرگ دیگر جایی در میان ۱۰ فرد ثروتمند جهان که از سوی بلومبرگ منتشر ن‌می‌شود، نخواهد داشت اما سرمایه ۶۴.۲ میلیارد دلاری وی را در جایگاه هجدهم ثروتمندان جای می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا