ارز دیجیتال

سه ارز دیجیتال هارومونی (ONE)، ای پی آی ۳ و گولم در نوبیتکس لیست شدند

سه ارز دیجیتال هارومونی (ONE)، ای پی آی ۳ و گولم رمزارزهای جدید صرافی نوبیتکس هستند که به تازگی در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم قابل خرید و فروش هستند.  

ارز دیجیتال هارمونی 

شبکه هارمونی با ارز دیجیتالی با همین نام که البته با علامت اختصاری ONE شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد. این شبکه  یک بلاکچین لایه یک و مدعی حل مشکلات سه‌گانه شبکه‌های بلاکچین یعنی مقیاس‌پذیری، تمرکزگرایی و امنیت است.  

هارمونی با ایجاد نوآوری‌هایی در مفهوم اجماع اثبات سهام، الگوریتم بروزتری به نام الگوریتم اثبات سهام مؤثر (EPoS) را معرفی کرده است. علاوه بر این با بهره‌گیری از شاردینگ امکان پردازش تراکنش‌ها را به‌صورت موازی امکان‌پذیر کرده که سرعت پردازش و اعتبارسنجی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. د رواقع سرعت، امنیت، سازگاری بالا، کارمزد پایین و پشتیبانی ویژه از توکن‌های NFT، از مزیت‌های شبکه هارمونی هستند؛ شبکه‌ای که برای تسهیلگری در ایجاد و استفاده از برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز یا همان DApp‌ها طراحی شده است.  

تیم موسس هارمونی شامل دوازده نفر است که هفت نفر از آنها کارمندان سابق گوگل، اپل، مایکروسافت و آمازون هستند.

از ویژگی‌های کلیدی پلتفرم هارمونی، مدل تأمین مالی میان‌زنجیره‌ای آن است. یکی از دلایل افزایش استفاده از قابلیت‌های میان‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای، نقشی است که هارمونی در این امر ایفا کرده است. بلاکچین هارمونی خدمات پل ارتباطی میان شبکه هوشمند بایننس، شبکه اتریوم، شبکه بیت کوین و سایر بلاکچین‌ها را ارائه می‌كند.

هارمونی سالانه ۴۴۱ میلیون واحد ارز ONE را به‌عنوان پاداش ثابتی برای اعتبارسنج‌ها در نظر گرفته است و امکان استیکینگ هارمونی نیز در برخی پلتفرم‌ها وجود دارد.  

ارز دیجیتال هارمونی (ONE) در حال حاضر در محدوده قیمتی ۰.۰۲۴ دلار معامله می‌شود اما جالب است بدانید که قیکت این رمزارز که در بدو ایجاد ۰.۰۱ سنت ارزش داشت، قیمت ۰.۳۷ دلار را هم به خود دیده و با ریزش کلی بازار رمزارزها به قیمت فعلی رسیده است. بسیاری از کاربران بازار ارزهای دیجیتال با توجه به پروژه‌ها و اهداف پروژه هارمونی معتقدند این ارز دیجیتال پتانسیل رشد قیمتی بالایی دارد.  

برای خرید ارز دیجیتال هارمونی (ONE) می‌توانید از دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبیتکس استفاده کنید.  

ارز دیجیتال‌ای پی آی 3 

ارز دیجیتال‌ای پی آی ۳ رمزارز دیگری است که به تازگی در نوبیتکس لیست شده و امکان خرید و فروش آن برای کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال فراهم شده است.  

پلتفرم‌ای پی آی ۳ یک «اوراکل» است که اطلاعات خارج از بلاکچین را وارد زنجیرهٔ اتریوم می‌کند. این اطلاعات کاربرد زیادی در حوزه دیفای یا اقتصاد غیرمتمرکز دارد. درواقع در دیفای از دو دسته از اطلاعات استفاده می‌شود؛ اطلاعات درون‌زنجیره‌ای مانند داده‌های مربوط به تراکنش‌ها و اطلاعات برون‌زنجیره‌ای مانند داده‌های مربوط به قیمت توکن‌ها.  

اطلاعات درون‌زنجیره‌ای همان طور که از نامشان پیداست در بلاکچین تولید می‌شوند و کاملا معتبر و قابل‌اتکا هستند، اما اطلاعاتی که از بیرون بلاکچین وارد آن می‌شوند، باید صحت‌سنجی شوند تا اطلاعات نادرست وارد حوزه دیفای نشود.  

اوراکل‌ها این نقش را بر عهده دارند و اطلاعات بیرونی را بعد از صحت‌سنجی و تایید وارد بلاکچین می‌کنند. چین لینک اولین اوراکل اتریومی بود که نقش چشمگیری در گسترش دیفای ایفا کرد، اما API3 به وجود آمد تا از APIهای غیرمتمرکز برای وارد کردن داده به بلاکچین استفاده کند. ای پی آی، کوتاه‌شده‌ی عبارت «رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار» است که برای دریافت داده از پلتفرم‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.  

معامله توکن API3 که توکن بومی این پلتفرم است، از اواخر سال ۲۰۲۰ در صرافی‌های رمزارزی با قیمت ۱.۳ دلار آغاز شد. قیمت این توکن در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ به اوج ۹.۲ دلاری رسید و هم اکنون در محدوده قیمتی ۱.۶ دلار معامله می‌شود.  

بروزرسانی‌های اخیر اتریوم که باعث تغییر مکانیزم اجماع آن از اثبات کار به اثبات سهام شده و همچنین بروزرسانی موردانتظار شاردینگ که در سال ۲۰۲۳ اتفاق می‌افتد، مقیاس‌پذیری اتریوم را به شدت بهبود می‌بخشد و به این ترتیب انتظار می‌رود کاربرد اپلیکیشن‌های دیفای بر بستر اتریوم افزایش چشمگیری داشته باشد. نرم‌افزارهای دیفای نیز برای عملکرد درست به اوراکل‌هایی مانند API3  نیاز دارند. پس می‌توان انتظار داشت مجموعه این اتفاقات به افزایش محبوبیت و قیمت این ارز دیجیتال منجر شود. البته باید تاکید کرد که کاربران بازار ارزهای دیجیتال باید از ورود بخش عمده دارایی خود به بازارهای پرریسک مثل بازار رمزارزها خودداری کنند.  

برای خرید و فروشAPI3  می‌توان از صرافی‌های متمرکز و یا صرافی‌های غیرمتمرکز اتریومی استفاده کرد. همچنین خرید و فروش‌ای پی آی 3  در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس هم امکانپذیر است.

ارز دیجیتال گولم GLM 

گولم یک اَبَرکامپیوتر یا شبکه پردازش ابری غیرمتمرکز است که توکن بومی آن با نام گولم و حروف اختصاری GLM به تازگی در صرافی نوبیتکس لیست شده است. این ابرکامپیوتر افرادی را که سخت‌افزار یا قدرت پردازشی و محاسباتی بالایی دارند، با افراد دیگری که خواهان استفاده از این قدرت محاسباتی هستند، مرتبط می‌کند. گولم با پردازش درخواست‌ها و ایجاد ارتباط بین خریداران و فروشندگان بر اساس درخواست مورد نظر کار می‌کند.

در واقع گولم توان پردازشی توزیع‌شده‌ای را که کاربرانش در اختیار آن قرار داده‌اند، به‌عنوان قابلیتی به سایر کاربران ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از این قدرت پردازشی استفاده کرده و پروژه‌های مختلف خود را بر بستر این شبکه‌ی پردازش ابری غیرمتمرکز، اجرا کنند.

کاربران در ازای استفاده از این قدرت پردازشی پاداشی به شبکه پرداخت می‌کنند. شبکه گولم نیز این پاداش را در قالب توکن بومی شبکه گولم، بین تامین‌کنندگان قدرت پردازشی توزیع می‌کند.  

شبکه گولم بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد شده و از اولین پروژه‌هایی است که در بلاکچین اتریوم توسعه داده شده است. این شبکه درخواست‌های کاربران را دریافت کرده، آنها را به تسک‌های سبک‌تر تقسیم کرده و هر کدام از تسک‌ها را بین شبکه توزیع‌شدهٔ کامپیوترها تقسیم می‌کند تا نیازهای محاسباتی پروژه‌ها انجام شود.  

خرید و فروش گولم از اواخر سال ۲۰۱۶ در صرافی‌های ارز دیجیتال آغاز شد. در ابتدا، قیمت گولم حدود ۰.۰۱۴ دلار بود. در بازار صعودی، قیمت GLM به اوج تاریخی خود یعنی ۱.۰۸۵ دلار رسید و در حال حاضر در محدوده ۰.۲۳۵ دلار معامله می‌شود.  

خرید و فروش ارز دیجیتال گولم در صرافی نوبیتکس با انواع سفارشات از جمله سریع، معین، با حد ضرر و OCO امکان‌پذیر است.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا