گجت

اهمیت دخیره اطلاعات در دستگاه مناسب

یکی از با ارزش‌ترین منابع در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف دیتا و اطلاعات مختلف آن است. این اطلاعات برای مدت زمان طولانی ذخیره شده­اند و باید در محیط‌های ایمن نگهداری شوند تا از خطرات مختلف در امان باشند. در نتیجه اشخاص باید این اطلاعات را در محیط مناسبی ذخیره کنند تا در فرایند نگهداری دچار تغییر نشوند و اطلاعات آن‌ها به­طور کامل حفظ شود؛ بنابراین می‌توان گفت اهمیت ذخیره‌سازی اطلاعات در دستگاه مناسب بسیار زیاد است.

داده‌های جدید به­طور دائمی صعود می‌کنند و سیستم‌های مدرن نگهداری اطلاعات هم این امکان را به شرکت‌ها می‌دهند تا داده‌ها را آنالیز کنند و بیش‌ترین مقدار آن را ذخیره کنند. شما ممکن است دستگاه‌های ذخیره اطلاعات مختلفی را امتحان کرده باشید که هارد یکی از آن‌هاست­. این محصول قابلیت­های مختلفی دارد که امکان ریکاوری هارد برای بازیابی اطلاعات پاک شده هم وجود دارد. در ادامه به بررسی گارانتی سیستم‌های حفظ اطلاعات و اهمیت آن‌ها می‌پردازیم.

آشنایی با هارد و انواع آن

یک هارد مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟
یک هارد مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

هارد یک نوع دستگاه الکترومکانیکی است که وظیفه آن ذخیره‌سازی داده‌های دیجیتالی برای طولانی­مدت است و امکان ریکاوری هارد در صورت پاک شدن هم وجود دارد. این محصول می‌تواند داده‌ها را برای زمان بیش‌تری نگهداری و حفاظت کند. هارد‌ها دارای انواع مختلفی هستند که عملکرد آن‌ها و فناوری به­کاررفته در هر کدام متفاوت است. هارد دارای دو نوع مختلف است:

  • هارد اکسترنال: اطلاعات ذخیره شده در این فضای مخصوص، برای همیشه قابل نگهداری هستند. این نوع هارد به­تنهایی قابل استفاده است و می‌تواند به­عنوان یک وسیله جانبی در کنار سیستم‌های مختلف کامپیوتری یا لپ‌تاپ استفاده شود. این هارد‌ها دو نوع مختلف دارند که برخی می‌توانند حجم زیاد اطلاعات را نگهداری کنند و وزن آن‌ها هم زیاد است که بیشتر در سازمان‌ها و شرکت­ها برای نگهداری داده­های پرحجم از آن استفاده می‌شوند. برخی از آن‌ها هم برای استفاده شخصی و روزمره کاربرد دارند که قابلیت نگهداری فایل‌ها و محتوای باکیفیت را دارند اما حجم ذخیره اطلاعات آن­ها کم‌تر است.
  • هارد اینترنال: این هارد‌ها در داخل سیستم‌های کامپیوتری قرار دارند و می‌توانند اطلاعات را در حالت­های مختلف ذخیره‌سازی کنند. این محصولات از نظر برند تولید‌کننده و مقدار حافظه قابلیت‌های مختلفی دارند و کیفیت آن نیز متفاوت است. هارد اینترنال می‌تواند تا ۱۸ ترابایت داده­ را نیز ذخیره کنند و محدودیتی در نگهداری و بازیابی اطلاعات ندارد.

یک هارد مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به­دلیل اهمیت زیاد ذخیره اطلاعات در فضای مناسب، استفاده از لوازم هوشمندی که کاربرد زیادی داشته باشد و بتواند اطلاعات را به شکل اولیه‌ی آن حفاظت کند، بسیار مهم است. قابلیت ریکاوری هارد تحت­تأثیر ویژگی‌های اصلی آن قرار دارد. مهم­ترین این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • میزان فضای محصول مورد نظر: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم موقع خرید حافظه برای نگهداری اطلاعات، مقدار حجم فضای هارد است. در واقع هرچه میزان فضای ذخیره‌سازی هارد بیش‌تر باشد، کارایی آن در نگهداری از اطلاعات مختلف و اسناد و مدارک افزایش پیدا می‌کند. بنابراین برای استفاده خودتان هاردی را انتخاب کنید که فضای بیش‌تری داشته باشد.
  • سرعت کارکرد هارد: یک نکته مهم دیگر مربوط به سرعت بازیابی اطلاعات هارد است که هرچه سرعت کارکرد محصول بیش‌تر باشد، بهتر است. با افزایش سرعت هارد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و البته سرعت انتقال اطلاعات شما هم بیش‌تر خواهد بود.
  • میزان امنیت بالا در هارد: یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم موقع خرید هارد، بررسی امنیت اطلاعات موجود در آن است. در نتیجه هارد باید تکنولوژی و نرم‌افزار‌های جدید را داشته و امکان رمزگذاری روی آن فراهم شده باشد. در برخی از هارد‌ها امکان هک کردن و دسترسی سایرین به محتویات این فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد. علاوه­براین بهتر است هارد از پشتیبانی و گارانتی نیز برخوردار باشد که گارانتی سیگیت در صورت بروز خرابی بسیار مهم است.
  • استفاده آسان: از ویژگی‌های دیگر هارد می‌توان به کاربری آسان آن اشاره کرد که می‌تواند برای افراد مختلف قابل استفاده باشد. در این صورت ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات نیز به آسانی انجام می‌شود.

امکان بازیابی اطلاعات از هارد

اطلاعاتی که در هارد ذخیره شده، تحت تأثیر خطرات مختلف قرار دارد و می‌تواند پاک شود. وجود ویروس یا وارد شدن ضربه به هارد می‌تواند باعث پاک شدن اطلاعات این فضا شود. اطلاعات فرمت شده از هارد امکان بازیابی دارد و اطلاعات هارد ضربه خورده هم بعد از انجام تعمیرات می‌تواند بازیابی شود. در اکثر اوقات امکان بازیابی اطلاعات هارد وجود دارد و کاربران نباید نگران برنگشتن اطلاعات خود باشند. البته در برخی موراد خاص دیگر نمی­توان داده­ها را بازگرداند و هارد قابلیت ریکاوری خود را از دست می­دهد.

امکان بازیابی اطلاعات از هارد
امکان بازیابی اطلاعات از هارد

نتیجه‌گیری

اهمیت ذخیره‌سازی اطلاعات در دستگاه مناسب باعث شده است کاربران به­دنبال استفاده از فضا‌های ذخیره‌سازی جانبی برای اطلاعات خود باشند. هرکدام از این حافظه‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و نگهداری اطلاعات در آن‌ها می‌تواند برای بلندمدت کاربردی باشد؛ علاوه­براین فضای ذخیره‌سازی مناسب باید دارای امکانات بازیابی اطلاعات هم باشد. هارد یکی از این قطعات است که در حجم‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود و برند‌های مختلفی آن را تولید می‌کند.

امکان ریکاوری هارد نیز وجود دارد و اطلاعاتی که تحت­تأثیر شرایط مختلف پاک شده‌اند، از این طریق می‌توانند بازگردانی شوند. شرکت لایف سرویس پارسه امکان انجام تعمیرات روی انواع هارد و سایر حافظه‌های نگهدارنده اطلاعات را فراهم کرده است. همچنین محصولات این مجموعه گارانتی دارند و شما می‌توانید از این امکانات برای خرید فضای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کنید. علاوه­براین امکان انجام تعمیرات مختلف روی هارد وجود دارد که متخصصان شرکت لایف سرویس آن را انجام می‌دهند. برای بررسی بیش‌تر فعالیت­های این مجموعه به سایت شرکت لایف سرویس پارسه مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا