خودرو الکتریکی

ایلان ماسک: سایبرتراک تا سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه نمی‌رسد

اگرچه تسلا پیشتر از سال ۲۰۲۳ به عنوان زمان عرضه انبوه خودروی خاص خود موسوم به سایبرتراک نام برده بود اما اکنون اعلام شده حداقل تا سال ۲۰۲۴ خبری از تولید انبوه این محصول نخواهد بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جریان کنفرانس ارائه عملکرد این شرکت در سه ماهه اخیر اعلام کرد که تولید انبوه خودروی الکتریکی سایبرتراک حداقل تا سال ۲۰۲۴ آ‎غاز نخواهد شد. با این حال، او انتظار دارند که فرآیند تولید در تابستان پیش رو شروع شود اما در ماه‌های نخست، تعدادی می‌از این خودروها از خط تولید خارج خواهند شد.  

اگر خاطرتان باشد تسلا در سال ۲۰۱۹ از سایبرتراک رونمایی کرد اما تا به امروز، چندین بار زمان عرضه این خودروی الکتریکی را به تعویق انداخت. این شرکت همچنین هشدار داد که مشخصات فنی نهایی خودرو و همچنین قیمت آن تغییر خواهد کرد.  

در ابتدا قرار بود مدل تک موتوره سایبرتراک با قیمت پایه ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار عرضه شود که این قیمت برای مدل سه موتوره به چیزی حدود ۷۰۰ هزار دلار افزایش خواهد داشت.  

اگرچه این خودروسازی مبلغی را از خریداران آینده این خودرو، به عنوان پیش‌پرداخت دریافت کرده اما هنوز جزییات مربوط به مشخصات و قیمت نهایی خودرو اعلام نشده است. گفته می‌شود همه‌گیری کرونا، شرایط نامساعد اقتصاد جهان، مشکلات زنجیره تامین و مسائل مربوط به طراحی، از جمل عوامل تاثیرگذار بر زمان عرضه و قیمت نهایی این محصول هستند.

 خودروی سایبرتراک از طراحی بدنه خاصی بهره می‌برد و تولید آن در مقایسه با دیگر خودروها، دردسرهای خاص به خود را دارد. گفته می‌شود که تولید انبوه این خودرو در کارخانه گیگا تگزاس تسلا در نزدیکی منطقه آستین کلید خواهد کرد. این کارخانه در آوریل گذشته رسما شروع به کار کرد.

بات این حال، هرچه زمان عرضه سایبرتراک به تعویق بیفتد، با چالش‌های بیشتری نیز مواجه خواهد شد. در حال حاضر، رقبایی در برابر این خودرو، قد علم کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به F-150 لایتنینگ، GMC Hummer و Rivian R۱T اشاره کرد.  

همچنین تا زمانی که این خودرو بخواهد وارد بازار شود، محصولات دیگری همچون RAM ۱۵۰۰، Chevy Silverado و چند مدل ارزان‌قیمت دیگر وارد بازار خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا