مایکروسافت

ثبت درآمد ۵۲.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت در سه ماهه گذشته

مایکروسافت به تازگی گزارش عملکرد خود در سه ماهه اخیر را منتشر و اعلام کرد که با افزایشی ۲ درصدی، درآمد ۵۲.۷ میلیارد دلاری را ثبت کرده است.

از این میزان، حدود ۱۶.۴ میلیارد دلار درآمد خالص بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افتی ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. این گزارش عملکرد تنها چند رو پس از آنکه مایکروسافت از اخراج ۱۰ هزار نیروی خود خبر داده بود، منتشر شد.  

علی‌رغم اوضاع نابسامان بازار پی‌سی، مایکروسافت در بخش کلاد یا همان فضای ابری توانست رشدی درآمدی را تجربه کند و به نظر می‌رسد که این روند در ماه‌های پیش رو نیز ادامه داشته باشد.  

بنابر این گزارش، درآمد بخش کلاد با ۱۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته، به ۲۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. مایکروسافت اخیرا سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در حوزه هوش مصنوعی انجام داده که از جمله آنها می‌توان به قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با OpenAI اشاره کرد.  

با این حال، درآمد بخش ویندوز مایکروسافت از تولیدکنندگان مطابق با انتظارات نبود و کاهش فروش ۳۹ درصدی را برای این بخش به همراه داشت. به طور کل، بخش More Personal Computing که شامل ویندوز، ایکس باکس و سخت‎‌افزار پی‌سی می‌شود در سه ماهه اخیر با افتی ۱۹ درصدی مواجه بوده است.  

ساتیا نادلا گفت اگرچه تعداد پی‌سی‌های فروخته شده در این سه ماهه افت داشته اما در مقایسه با دوران قبل از همه‌گیری، استفاده کاربران از ویندوز به میزان ۱۰ درصد افزایش داشت.  

این روزها مایکروسافت با مسئله مهم دیگری علاوه بر کاهش درآمدها دست و پنجه نرم می‌کند که آن مناقشه بر سر خرید استودیو بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد است که قرار است در سال جاری میلادی (اواخر ژوئن) نهایی شود.

کمیسیون اروپا تحقیقات گسترده و عمیقی را در خصوص این خرید مایکروسافت در جریان دارد و نهاد FTC نیز پس از ابراز نگرانی از سوی شرکت‌هایی چون سونی و نهادهای رگولاتوری، به دنبال لغو این قرارداد خرید است.

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا