ارز دیجیتال

چطور می‌توان به خبری از بازار ارز دیجیتال اعتماد کرد؟

اخبار ارز دیجیتال یکی از پازل‌های گمشده کاربران برای انجام معاملات بهینه و عالی در این بازار هستند. همان طور که احتمالاً می‌دانید، اخبار تاثیر بسیار مهمی روی بازار ارز دیجیتال داشته و قیمت رمز ارزها به شدت تحت تاثیر اخبار در نوسان است. اخبار بیت کوین می‌تواند روی تمام بازار تاثیر داشته باشد. اخبار اتریوم نیز اهمیت خاص خود را دارند. سایر اخبار کریپتوکارنسی‌ ها هم با توجه به حساسیت بالای آلت کوین‌ها به خبرهای درون شبکه، می‌تواند باعث نوسانات شدید روی قیمت شود. از این رو برای همه معامله‌گران در بازار لازم است تا اخبار کریپتوکارنسی‌ ها را از یک منبع معتبر دنبال نمایند. در این مقاله درباره اهمیت اخبار ارز دیجیتال و نحوه استفاده از منابع معتبر برای مشاهده این اخبار بیشتر صحبت می‌کنیم.

اهمیت اخبار ارز دیجیتال برای معامله‌گران

قبل از هر چیزی باید اهمیت اخبار ارز دیجیتال را برای شما تشریح کنیم. همین چندی پیش بود که خبر فروپاشی صرافی بزرگ FTX آمریکا باعث ریزش‌های بسیار سنگین در بازار رمز ارزها شد. خبری که حتی بیت کوین به عنوان پادشاه بازار ارز دیجیتال را نیز به قیمت‌های بسیار پایین حدود ۱۵۵۰۰ دلاری کشاند. اگر شما به موقع از این خبر آگاه می‌شدید، احتمالاً وارد بسیاری از معاملات نشده و سرمایه خود را سریع نقد می‌کردید. اما کسانی که متوجه این خبر نشدند، احتمالاً بعد از گذشت بیش از دو ماه در ضرر سنگینی قرار دارند.

به صورت کلی بازار کریپتوکارنسی‌ها یک بازار مبتنی بر خبر است. اخباری هم که امنیت بازار را به خطر بیندازد، روی این بازار تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. از این رو کاربران می‌بایست حتماً اخبار بازار را مخصوصاً از منابع معتبر دنبال نمایند. استفاده از سایت برخی از صرافی‌ها مانند صرافی بایننس یا بای‌بیت و حتی برخی صرافی‌های داخلی مانند والکس می‌تواند یکی از این منابع معتبر اخبار ارز دیجیتال برای شما باشد. البته برای درک صحیح اخبار کریپتوکارنسی ‌ها باید کمی بیشتر درباره ماهیت آنها صحبت کنیم.

اخبار ارز دیجیتال را فقط از منابع معتبر دنبال کنید

قبل از اینکه انواع اخبار ارز دیجیتال را با هم مرور کنیم، یک نکته بسیار مهم درباره این خبرها حائز اهمیت است که باید عنوان شود. بازار ارز دیجیتال علاوه بر اخبار از شایعات نیز تاثیر می‌پذیرد. اما شایعات معمولاً دید اشتباه به معامله‌گران داده و خیلی زود نیز اثر خود را از دست می‌دهند. از این رو شما باید تمایز کاملی میان اخبار معتبر و شایعات داشته باشید. وقتی یک شایعه‌ای در بازار پخش می‌شود، بسیاری از تحلیل‌گران را به اشتباه انداخته و آنها را وارد معاملاتی در خلاف جهت اخبار صحیح می‌نماید.

این نکته از بابت انتخاب منابع خبری در بازار رمز ارزها اهمیت دارد. شما حتما باید از منابعی کمک بگیرید که اخبار را به صورت روشن و کاملا معتبر به دست شما می‌رسانند. صرف اینکه یک خبر سریع باشد اما اعتبار نداشته باشد، نمی‌توان آن را یک خبر مناسب دانست. مثلا امکان ندارد شما شایعات را در سایت صرافی بزرگ بایننس مشاهده کنید. این سایت تنها اخبار معتبر را به کاربران خود ارائه می‌نماید. یا در میان صرافی‌های داخلی سایت صرافی والکس چنین شرایطی دارد. با این حساب به خاطر داشته باشید که منبع معتبر = اخبار معتبر.

دسته‌بندی اخبار ارز دیجیتال

دسته‌بندی اخبار ارز دیجیتال
دسته‌بندی اخبار ارز دیجیتال

حالا برای اینکه درک شما از اخبار کریپتوکارنسی‌ ها بیشتر شود، لازم دانستیم تا یک دسته‌بندی کلی را برای این خبرها عنوان نماییم. اخبار در بازار ارز دیجیتال به صورت کلی به دو دسته اصلی و مهم تقسیم می‌شوند که البته خود این دسته‌ها دارای‌ بخش‌هایی هم هستند.

اخبار از قبل تعیین شده و قابل پیش‌بینی

دسته اول از اخبار کریپتوکارنسی‌ ها اخبار از پیش تعیین شده و قابل پیش‌بینی هستند که می‌توان تاثیر آنها را از قبل روی بازار تعیین کرد. به عنوان مثال اگر اخبار اتریوم را در چند ماه گذشته دنبال کرده باشید، تیم توسعه دهنده این رمز ارز از چندین ماه پیش تاریخ و ساعت دقیقی را برای مرج اتریوم در نظر گرفته بود. یا در اخبار بیت کوین نیز گاهی اوقات می‌توانید زمان دقیق هارد فورک‌ها را مشاهده کنید. این نوع از اخبار از قبل زمان و تاریخ مشخصی دارند و تاثیر آنها روی بازار نیز قابل پیش‌بینی است.

اخبار فوری ارز دیجیتال

دسته دوم از اخبار ارز دیجیتال اخبار فوری و آنی هستند که در لحظه رخ می‌دهند. این دسته از اخبار از قبل قابل پیش بینی نیستند و شما باید به عنوان یک تحلیل‌گر آگاه خود را برای آنها آماده کنید. کلید اصلی شناسایی سریع این اخبار و اتخاذ تصمیمات درست، استفاده از منابع خبری است که هم با اعتبار بالا و هم خیلی سریع آنها را ارائه می‌نمایند. البته منابعی هم مانند سایت صرافی والکس هستند که علاوه بر معتبر بودن و ارائه سریع، تفسیر فنی و حرفه‌ای را نیز به شما درباره هر یک از این اخبار ارائه می‌کنند تا تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شود.

اخبار بیت کوین را در اولویت دنبال کنید

دنبال کردن تمام اخبار ارز دیجیتال ممکن است کمی سخت و چالش برانگیز باشد. اما با این حال شما باید اخبار بیت کوین را همیشه در نظر داشته و آنها را دنبال کنید. اخبار بیت کوین می‌تواند تاثیر بسیار زیادی حتی روی قیمت سایر آلتکوین‌ها بگذارد. از این رو اهمیت آنها به مراتب بیشتر از اخبار اتریوم و سایر آلتکوین‌ها است؛ زیرا قیمت بیت کوین تحت تاثیر همین خبرها خواهد بود و آلتکوین‌ها نیز هم جهت با بیت کوین به مسیر خود ادامه می‌دهند.

اخبار اتریوم را در واچ لیست خود داشته باشید

در کنار اخبار بیت کوین که به اهمیت آنها اشاره کردیم، اخبار اتریوم نیز جایگاه خاص خود را دارند. در سال‌های اخیر اتریوم نشان داده که پتانسیل بسیار بالایی دارد و خبرهای مربوط به آن می‌تواند روی بازار رمز ارزها تاثیر مستقیم و قابل توجهی بگذارد. از این رو اخبار اتریوم نیز باید در واچ لیست شما باشد.

کلام آخر

سعی کردیم تا اهمیت اخبار ارز دیجیتال را با شما در میان گذاشته و از آن مهم‌تر اهمیت مطالعه اخبار کریپتوکارنسی‌ها از منابع معتبر را بیان کردیم. توصیه ما این است که اگر به دنبال یک معامله‌گری حرفه‌ای در بازار رمز ارزها هستید، حتماً از‌ بخش اخبار ارز دیجیتال سایت‌هایی مانند والکس، بایننس (https://www.binance.com/news) و حتی سایت‌های تحلیلی مانند کوین تلگراف استفاده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا