اینترنتتجارت

آموزش کسب درآمد دلاری از سایت‌های خارجی + نقد کردن

احتمالا تا به حال درباره کسب درآمد دلاری از سایت‌های خارجی زیاد شنیده‌اید. کم بودن ارزش پولی ملی کشورمان در مقابل ارزهای خارجی و البته کاهش فرصت‌های شغلی در کشور، بسیاری از افراد دارای مهارت‌های طراحی وب سایت، تولید محتوا و برنامه‌نویسی و… را به کسب درآمد ارزی از سایت‌های خارجی متمایل ساخته است. علیرغم وجود تحریم‌های گوناگون علیه کشور، همچنان امکان کسب درآمد به صورت از سایت‌های خارجی و نقد کردن درآمد ارزی وجود دارد. راه‌های فراوانی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد در این مقاله به طور خاص به آموزش کسب درآمد دلاری از وبسایت‌های اینترنتی می‌پردازیم.

مشارکت در فروش

مشارکت در فروش، یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از سایت‌های خارجی و حتی داخلی است. اگر در ابتدای راه، اصول اساسی را رعایت نمایید بعد از مدتی می‌توانید درآمد قابل توجهی کسب نمایید. در این فرآیند شما لینک محصول فروشگاه اینترنتی را در وب‌سایت خود به اشتراک می‌گذارید. در ازای هر فروشی که به سبب آن لینک صورت بگیرد به شما یک مقدار مشخص کمیسیون داده می‌شود.

برای کسب درآمد دلاری از سایت، می‌توانید در مشارکت فروش محصولات سایت آمازون فعالیت نمایید. این وب‌سایت، محبوب‌ترین فروشگاه اینترنتی در سراسر دنیا به شمار می‌رود و بیش از ۴۵ درصد از حجم تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده است.

برای همکاری با این فروشگاه، در ابتدا باید یک وب‌سایت مطابق با مشخصات مورد نظر آمازون داشته باشید و در مرحله بعد درخواست خود را برای مشارکت در فروش به آن ارسال نمایید. چنانچه با درخواست شما موفقیت انجام شود با قرار دادن لینک‌های فروش آن در صفحات شخصی خود به ازای هر فروش، ۱ تا ۱۰ درصد به شما کمیسیون پرداخت می‌شود.

البته فراموش نکنید که خریدار باید از لینک شما این محصول را به سبد خرید خود اضافه کند و آن را بخرد. همچنین از کمیسیون شما هزینه‌هایی مانند مالیات و کارمزد نیز کسر می‌شود.

مشارکت در فروش
مشارکت در فروش

فعالیت در یوتیوب

روش دیگر برای کسب درآمد دلاری از سایت‌های خارجی، ساخت کانال برای اشتراک ویدیو در وب‌سایت محبوب یوتیوب است. کلیپ‌ها باید تعداد بازدید چشمگیری داشته باشند. زمانی‌که کانال شما تعداد دنبال‌کننده زیادی پیدا کرد می‌توانید بر روی کلیپ‌های خود تبلیغات نیز قرار دهید.

سازوکار یوتیوب به این شکل است که به ازای بازدیدی که از کلیپ شما انجام می‌شود به شما پول پرداخت می‌نماید. برای داشتن درآمد بالاتر باید کانال با بازدیدکننده بیشتری داشته باشید.

فریلنسری

فریلنسری یا آزادکاری به معنای کسب درآمد ارزی به وسیله انجام پروژه برای کارفرمایان است. فریلنسرها، پروژه‌های خود را به صورت دورکاری انجام می‌دهند و می‌توانند پروژه‌های خود را از کارفرمایان و مشتریان داخلی و یا خارجی تحویل گیرند و برای خود درآمد ایجاد نمایند.

شغل‌هایی مانند برنامه‌نویسی، طراحی وب‌سایت، گرافیک و سایر مشاغل مشابه را می‌توان به صورت آزادکاری انجام داد. با این روش می‌توانید درآمد دلاری نیز کسب نمایید. وب‌سایت‌های خارجی مانند toptal این امکان را برای شما فراهم می‌نمایند. با عضویت در این وب‌سایت‌ها از تمامی دنیا می‌توانید پروژه بپذیرید و دستمزد خود را به شکل دلار دریافت نمایید.

یکی دیگر از پلتفرم‌های معروف برای آزادکاری Upwork است. این پلتفرم تعداد بسیار زیادی از کارفرماها و فریلنسرها را در سرتاسر دنیا به دور هم جمع کرده است. در این وب‌سایت، فریلنسرها در انجام انواع کارهای تولید محتوا، طراحی سایت و کارهای گرافیکی می‌توانند فعالیت نمایند و به کسب درآمد دلاری از سایت، دست پیدا کنند.

این وب‌سایت حدود ۵ الی ۲۰ درصد به ازای هر پروژه کارمزد دریافت می‌نمایند اما هرچه دستمزد بالاتر شود درصد کارمزد نیز پایین می‌آید.

کارهای تحقیقاتی

اگر تحصیلات دانشگاهی بالایی دارید می‌توانید در پلتفرم wonder ثبت‌نام کنید و انجام کارهای پژوهشی را بر عهده بگیرید. این روش به خصوص برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند بسیار مفید است.   ثبت‌نام در این پلتفرم آسان است و پس از آن در داشبورد خود می‌توانید پروژه‌های موجود را ببینید و از میان آن‌ها انتخاب کنید.

اگر چه کسب درآمد دلاری از سایت زیاد چشمگیر نیست اما برای دانشجویان می‌تواند رزومه مناسبی ایجاد نماید.

بازی‌های آنلاین

یکی از مهیج‌ترین روش‌های کسب درآمد دلاری به خصوص برای نوجوانان بازی‌های آنلاین است. شاید عجیب باشد اما گیمرهای حرفه‌ای درآمدهای بسیار بالایی از این راه دارند. اما انتخاب یک پلتفرم مناسب برای انجام بازی بسیار ضروری است.

میزان درآمد کسب شده از این راه به عواملی مانند تجربه، بخت و اقبال بستگی دارد. بازیکن‌های حرفه‌ای گاهی حتی بیش از ۶۰ هزار دلار در سال درآمد کسب می‌نمایند. از جمله وب‌سایت‎های بازی می‌توان به Swagbucks و Slingo اشاره کرد.

پرداخت بر کلیک (PPC)

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از طریق پلتفرم‌های خارجی، ساختن یک وبلاگ با بازدید بالا و دریافت تبلیغات از طریق کلیک است. البته در ابتدا باید بازدید صفحه خود را بالا ببرید و بعد در ازای کلیک بر روی لینک وب‌سایت‌های خارجی که در صفحه خود گذاشته‌اید می‌توانید مبلغی را از آن‌ها دریافت نمایید.

خوب است بدانید که شرکت گوگل از طریق سرویس گوگل ادسنس به شما تبلیغاتی می‌دهد و با هر کلیکی که بر روی آن می‌شود به شما پول پرداخت می‌نماید. در واقع سازوکار بدین صورت است که تبلیغ‌کنندگان مبلغی را به گوگل برای نمایش تبلیغ‌شان می‌دهند و گوگل نیز مطابق با محدوده فعالیت وب‌سایت‌ها این تبلیغات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این یک روش عالی برای کسب درآمد دلاری از سایت است.

یکی دیگر از سرویس‌های شرکت گوگل، گوگل ادموب است که عملکردش بسیار شبیه سرویس قبلی است. در این روش گوگل به شما در ازای نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌تان پول پرداخت می‌نماید.

ایجاد درآمد از طریق فروش عکس

بعضی از وب‌سایت‌های خارجی به شما این امکان را می‌دهند تا عکس‌های خود را آپلود نمایید و آن‌ها را به فروش برسانید. بعضی از این وب‌سایت‌ها ترندهای روز عکاسی را به شما اطلاع می‌دهند. مثلا اگر بازار فروش عکس‌های کریسمس داغ باشد می‌توانید مطابق با این حوزه فعالیت نمایید.

البته رقابت در این سایت‌ها بسیار سنگین است. از جمله این وب‌سایت‌ها می‌توان به Alamy و BigStock اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله، انواع روش‌های کسب درآمد دلاری از سایت‌های خارجی بررسی گردید. این روش‌ها بدون نیاز به داشتن سرمایه اولیه برای شما درآمد دلاری به ارمغان می‌آورند. اما مشکل بزرگی که وجود دارد تحریم‌های بانکی علیه ایران است که نقد کردن درآمد ارزی کسب شده را برای شما دشوار می‌سازد. اما ایرانیکارت در این زمینه دارای تجربه و سابقه بالا بوده و میتواند به شما کمک نماید تا درآمد دلاری خود را نقد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا