خودرو الکتریکی

ثبت رکوردی جدید برای تسلا در تحویل خودروهای الکتریکی

شرکت تسلا اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی توانست ۴۰۵ هزار و ۲۷۸ دستگاه خودروی الکتریکی را به دست مشتریان برساند.  

رقمی‌که نشان از ثبت رکوردی جدید برای ایلان ماسک و شرکت تحت هدایت وی دارد. با این حال، تسلا نتوانست فروشی معادل پیش‌بینی تحلیلگران را ثبت کند؛ طبق برآورد تحلیلگران که در ۳۰ دسامبر منتشر شد، انتظار می‌رفت که تسلا بتواند ۴۱۸ هزار دستگاه را در این بازه زمانی به فروش برساند.  

به هر روی، فروش خودروهای الکتریکی تسلا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نیز رشدی محسوس را تجربه کرد به طوری که این شرکت در فصل پایانی ۲۰۲۲، فروش ۳۰۸ هزار و ۶۰۰ دستگاهی را ثبت کرده بود.  

بر اساس اعلام تسلا، خودروهای مدل Y و مدل X بیشترین میزان فروش را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ داشتند که حدود ۳۸۸ هزار دستگاه تا پایان سال، تحویل مشتریان شد. این در حالی است که شرکت تحت هدایت ایلان ماسک، در مدت زمان مشابه سال گذشته، توانسته بود حدود ۱۷ هزار دستگاه از این دو خودرو را تحویل دهد.  

البته رکوردشکنی تسلا تنها محدود به تحویل خودروها نشد و این شرکت با تولید ۴۳۹ هزار و ۷۰۱ دستگاه خودرو در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی، رکورد تازه‌ای را در این زمینه ثبت کرد. با این حال، سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ می‌توانست برای تسلا بهتر از این‌ها باشد؛ چرا که این شرکت علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های اقتصادی و لجستیکی، با ضربه دیگری ناشی از خرید توییتر توسط ایلان ماسک نیز مواجه شد.

همچنین محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در کشور چین نیز تولیدات کارخانه این شرکت در شانگهای را تحت تاثیر قرار دارد و حتی در هفته پایانی ماه دسامبر، تسلا مجبور شد فعالیت این کارخانه را متوقف کند.  

از طرفی دیگر، فروش بخش‌هایی از سهام تسلا توسط ایلان ماسک در پی خرید توییتر، باعث شد تا ارزش این شرکت با افت محسوسی مواجه شود. در ماه دسامبر، سهام این شرکت، کاهشی ۳۳ درصدی را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا