ارز دیجیتال

ارز دیجیتال کرو دائو (CRV) در نوبیتکس لیست شد

امکان خرید و فروش ارز دیجیتال کرو دائو (CRV) در صرافی نوبیتکس فراهم شده و کاربران بازار رمزارز می‎توانند این ارز دیجیتال را در دو بازار ریالی و تتری معامله کنند. 

کرو دائو توکنی مبتنی بر شبکه اتریوم است که در اکوسیستم صرافی غیرمتمرکز کرو فایننس فرایند مبادله توکن‌های مختلف ERC-20 و استیبل‌کوین‌هایی مثل دای را آسان می‌کند. 

کرو برای این کار از بازارساز خودکار استفاده می‌کند، به این معنی که به‌جای استفاده از دفترچه سفارشات، از استخرهای نقدینگی برای مچ کردن سفارشات استفاده می‌شود. هر استخر نقدینگی شامل یک جفت‌ارز است. کاربران می‌توانند با تأمین نقدینگی برای این استخرها، بخشی از کارمزد معاملات را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. برای این کار، کاربر باید هر دو توکن از یک جفت‌ارز را در استخر نقدینگی واریز کند تا بتواند بخشی از کارمزدها را دریافت کند.

کرو علاوه بر این استخرها، معاملات را در سایر صرافی‌های غیرمتمرکز هم انجام می‌دهد تا علاوه بر استفاده از نقدینگی آن صرافی‌ها، کارمزد و لغزش معاملات را هم کاهش دهد. لغزش در قیمت معامله یکی از مفاهیم مهم در صرافی‌های غیرمتمرکز است که مقدار انحراف قیمت معامله از قیمت سفارش را نشان می‌دهد. یکی از مزیت‌های مهمی که یک صرافی غیرمتمرکز می‌تواند ارائه دهد، پایین بودن مقدار لغزش قیمت است.

کرو دائو توکن، ارز دیجیتال بومی صرافی غیرمتمرکز کرو است. همان طور که از نامش پیداست، این توکن نقش دائو یا حاکمیتی اکوسیستم کرو را هم بازی می‌کند. در واقع دارندگان توکن کرو دائو می‌توانند به اندازه سهم‌شان از بازار این توکن، در تصمیمات شبکه تأثیرگذار باشند.

این پروژه در سال 2020 تاسیس و راه‌اندازی شد و یکی از پروژه‌های مهم در حوزه مالی غیرمتمرکز محسوب می‌شود و از زمان راه‌اندازی، به بخش مهمی از بازار تبادلات مالی غیرمتمرکز یا دیفای تبدیل شده است.

 توکن CRV را به عنوان یک توکن اتریومی می‌توان در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند نگهداری کرد. ارز دیجیتال کرو دائو (CRV) در حال حاضر در رتبه 89 کوین مارکت کپ قرار دارد و در محدوده قیمتی 0.5207 دلار معامله می‌شود؛ جالب است بدانید که این رمزارز قیمت 6.5 دلار را نیز در روزهای اوج بازار صعودی ارزهای دیجیتال تجربه کرده است. هم اکنون از سه میلیارد و سیصد میلیون توکن CRV حدود 531 میلیون توکن در گردش است. 

خرید و فروش ارز دیجیتال کرو دائو توکن در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس به دو صورت سفارش سریع و معین در دو بازار ریالی و تتری امکان‌پذیر است. در سفارش سریع، خرید و فروش شما به‌صورت آنی با قیمت بازار صورت می‌گیرد اما در خرید و فروش معین شما می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید. در این روش، معامله پس‌ از اینکه کاربری دیگر با این قیمت حاضر به خرید یا فروش بود، صورت می‌گیرد.

با رشد اقتصاد غیرمتمرکز و جلب توجه فعالان دنیای رمزارز به حوزه دیفای و صرافی‌های غیرمتمرکز، در آینده نزدیک بیشتر در مورد پروژه‌های دیفای، به‌ویژه کرو خواهیم شنید. مهاجرت اتریوم به سازوکار اثبات سهام و احتمال کاهش چشمگیر کارمزدهای این بلاکچین در آینده نزدیک، کمک بزرگی به پیشرفت اکوسیستم‌‌هایی خواهد کرد که برپایه اتریوم شکل گرفته‌اند؛ صرافی غیرمتمرکز کرو هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا