شبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید اینستاگرام برای بازیابی اکانت هک‌شده

اینستاگرام از اضافه شدن قابلیتی جدید به پلتفرم خود خبر ‌‌داد که امکان بازیابی اکانت‌های هک‌شده را برای کاربران فراهم ‌می‌کند. 

این قابلیت در کنار چند ویژگی جدید امنیتی در قالب یک‌هاب به این شبکه اجتماعی اضافه شده و کاربران ‌می‌توانند با مراجعه به آن، مشکل مدنظر را گزارش و آن را پیگیری کنند. بر اساس اعلام اینستاگرام، با مراجعه به این‌هاب یا قسمت ویژه در وب‌سایت اینستاگرام، از کاربر پرسیده ‌می‌شدو که آیا مشکل مربوط به یک حساب هک‌شده، فراموشی رمز عبور یا جعل هویت است و یا از دست دادن روش احراز هویت دو مرحله‌ای و غیرفعال شدن حساب.

پس از انتخاب مشکل مد نظر، ‌می‌بایست چند مرحله را دنبال کرد تا بتوان دوباره به اکانت دسترسی پیدا کرد و یا مشکل مربوطه را مرتفع ساخت. یکی از روش‌هایی که ‌می‌توانید از آن برای تایید اینکه یک اکانت واقعا متعلق به شماست، استفاده کنید، این است که از دیگران بخواهید که هویت شما را تایید کنند. 

اگر از اکانت خود خارج شده‌اید، ‌می‌توانید دو دوست اینستاگرا‌می‌خود را برای تایید هویتتان معرفی کنید. بنابر اعلام اینستاگرام، این دو دوست تنها 24 ساعت وقت دارند تا هویت شما را تایید کنند. اگر این کار صورت گیرد، اینستاگرام امکان تغییر رمز عبور اکانت را برایتان فراهم خواهد کرد.

اینستاگرام در اوایل سال جاری میلادی، تست این قابلیت را آغاز و اکنون امکان استفاده از آن را برای تما‌می‌کاربران این پلتفرم در سراسر جهان فراهم کرد. اینستاگرام همچنین اعلام کرد که اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از هک اکانت‌ها در دستور کار دارد. 

این شرکت در حال حذف اکانت‌هایی است که سیستم، آنها را مخرب تشخیص ‌می‌دهد، به ویژه آن دسته از اکانت‌هایی که هویت دیگران را جعل ‌می‌کنند. این شرکت قصد دارد از ماه آینده میلادی، برای افرادی که ممکن است پیام‌هایی را از سوی برخی اکانت‌های جعلی در دایرکت خود دریافت کنند، پیام اخطار صادر ‌می‌کند. 

افزون بر این موارد، نشان آبی توییتر علاوه بر پروفایل‌ها، در استوری‌ها و پیام‌های دایرکت نیز مشاهده خواهد شد. قرار است این برچسب به زودی در فید توییتر به نمایش درآید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا