ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

تعلیق اکانت روزنامه‌نگاران منتقد ایلان ماسک در توییتر

توییتر در تازه‌ترین اقدام، اکانت چندین روزنامه‌نگار و فعال رسانه را به حالت تعلیق درآورده است. 

در تایید این اقدام، ساعاتی پیش تعدادی از روزنامه‌نگاران اعلام کردند که دیگر به اکانت‌های خود در توییتر دسترسی ندارند و مشاهده کرده‌اند که اکانتشان تعلیق شده است. بن کولینز، خبرنگار ارشد NBC News اعلام کرد وجه مشتراک میان این روزنامه‌نگاران این بود که همگی اخبار و حواشی پیرامون تصمیمات ایلان ماسک و توییتر را پوشش می‌دادند؛ شخصی که روزی خود را حامی‌آزادی بیان مطلق قلمداد می‌کرد. 

کالینز در اکانت توییتری خود در یک رشته توییت، فهرست اکانت‌های تعلیق‌شده را منتشر کرد که در میان آنها، نام دانی اسالیوان، خبرنگار CNN نیز مشاهده می‌شود. او کسی بود که با جک سویینی مالک اکانت ردیابی‌کننده جت شخصی ایلان ماسک (@ElonJet) مصاحبه و توییت‌هایی را از محتوای این مصاحبه منتشر کرده بود.

درو‌هال، خبرنگار واشینگتن پست نیز از جمله چهره‌های شاخص این فهرست به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد که او دسترسی به اکانت خود را به دلیل انتشار مطلبی درباره اقدام توییتر در به تعلیق درآوردن اکانت شبکه اجتماعی رقیب خود یعنی Mastodon از دست داده است. 

این شبکه اجتماعی از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، محبوبیت بالایی پیدا کرده و بسیاری از کاربران به آن مهاجرت کرده‌اند. از دیگر افراد شاخص این لیست می‌توان به رایان مک، خبرنگار نیویورک تایمز اشاره کرد که اکانت وی نیز احتمالا به دلیل صحبت‌هایش درباره تصمیم جنجالی ایلان ماسک در تعلیق اکانت @ElonJet تعلیق شده است.

مت بایندر، خبرنگار وب‌سایت Mashable نیز اعلام کرده که دیگر نمی‌تواند به اکانت خود دسترسی داشته باشد. نفر شاخص بعدی در این فهرست، میکا فلی از وب‌سایت The Intercept است که اخیرا در توییتی نوشته بود: از زمانی که ایان ماسک، کنترل توییتر را در دست گرفت، سانسور خودسرانه‌تر در توییتر بیشتر شد. 

در این فهرست افراد مشهور دیگری نیز مشاهده می‌شوند که اغلب آنها، درباره تعلیق اکانت جک سویینی، مطالبی را منتشر کرده‌اند. ایلان ماسک پس از تعلیق اکانت سویینی که پروازهای جت شخصی وی را ردیابی می‌کرد، سیاست‌های جدیدی را برای فعالیت برخی اکانت‌ها در این شبکه اجتماعی تعریف کرد که بر اساس آن، انتشار اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی افراد، به استنثنای شرایطی که اعلام شده، در این پلتفرم ممنوع است. وی گفت که این گونه اطلاعات، می‌تواند احتمال بروز اتفاقات تهدیدکننده سلامت و جان انسان‌ها را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا