شبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید توییتر، Shodowban شدن کاربران را به آنها اطلاع می‌دهد

ایلان ماسک اعلام کرد که توییتر این روزها در حال کار روی به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی است که شدوبن (Shadowban) شدن کاربران را به آنها اطلاع می‌دهد. 

پیشتر نیز برخی از شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام از این قابلیت در پلتفرم‌های خود استفاده کرده‌اند و ممکن است معنی آن در هر یک از این شبکه اجتماعی متفاوت باشد. اما به طور کل، شدوبن شدن بدین معناست که پست‌های کاربر برای دیگر کاربران قابل رویت نخواهد بود و یا پیدا کردن پروفایل این دسته از کاربران برای دیگر اعضا سخت خواهد بود و این گونه موارد همگی بدون اطلاع کاربر صورت خواهد گرفت.

اما ایلان ماسک می‌گوید که این ابزار جدید علاوه بر اطلاع دادن به کاربر، توضیحاتی را در خصوص دلایل شدوبن شدن به کاربر ارائه می‌دهد و حتی دستورالعمل‌هایی را نیز برای خارج شدن از این وضعیت پیشنهاد می‌کند.

البته اینستاگرام اخیرا با ارسال یک به‌روزرسانی جدید، این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا نسبت به این موضوع که پست‌های آنها از سیستم پیشنهاد محتوای این پلتفرم بلاک شده یا خیر، مطلع شوند. 

در حال حاضر، کاربر اینستاگرام می‌تواند از مسدود شدن خود در پیشنهادات اکسپلور، فید و یا ریلز باخبر شود. اما این شرکت اعلام کرد که در حال توسعه بیشتر این قابلیت است تا مسدود شدن کاربر در اکانت‌های پیشنهادی را نیز به وی اطلاع دهد. 

ایلان ماسک هنوز جزییاتی را در خصوص نحوه عملکرد این قابلیت در توییتر منتشر نکرده است. اما اظهارات وی در خصوص شدوبن، پس از توییت‌های بری ویس، روزنامه‌نگار، درباره قابلیت جدید توییتر به نام Visibility Filtering که شاید نام دیگری برای shadowban باشد، منتشر شد. 

این خبر از سوی ایلان ماسک در حالی مطرح شد که وی پیشتر خود را هوادار آزادی بیان مطلق نامیده بود. او پس از دراختیار گرفتن کنترل توییتر، چندین مورد ممنوعیت را از اکانت‌های برخی شخصیت‌ها از جمله دونالد ترامپ، آندرو آنگلین و دیلی استورمر برداشت.

از زمانی که ایلان ماسک هدایت توییت را در دست گرت، تبلیغ‌کنندگان به دلیل نگرانی‌ها در خصوص آینده این پلتفرم و سیاست‌های جدید آن، چند وقتی است تبلیغ را متوقف کرده‌اند. 

توییتر اما در واکنش به این نگرانی‌ها، با انتشار پیامی‌این اطمینان را به تبلیغ‌کنندگان داد که هیچ یک از سیاست‌های این پلتفرم تغییر نمی‌کند. رویترز نیز در گزارشی نوشت که توییتر این روزها در حال آماده‌سازی عرضه مجموعه‌ای از کنترل‌های تبلیغاتی است تا بتواند بار دیگر اعتماد تبلیغ‌کنندگان را به تبلیغ در این پلتفرم جلب کند. 

این کنترل‌ها که احتمال طی چند روز آینده عرضه می‌شوند، به تبلیغ‌کنندگان این اجازه را می‌دهد تا از نمایش تبلیغاتشان در بالا یا پایین توییت‌ها با کلمات کلیدی خاصی که انتخاب می‌کنند، جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا