اینترنت

آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین، قصه‌ی یک رفاقت حرفه‌ای!

سلام. محمد مباشری هستم. یک کارآفرین دهه شصتی و جوان (البته اگر هنوز هم ۴۲ سال رو جوان بدانیم) که سال‌ها در زمینه ی نرم افزارهای سی آر‌ام فعالیت می‌کردم و حالا در زمینه نرم افزارهای اندروید به زبان فارسی فعال هستم.

نزدیک ۲۰ سالی هست که از زمان دانشجویی و پروژه‌های دانشگاهی با چند همکلاسی و هم رشته‌ای شروع به کسب تجربه و آزمون و خطا در این حوزه‌ها کردیم. و کسب و کار خودمون رو راه انداختیم.

حالا با گذشت چندین سال از روزی که وارد بازار کار حرفه‌ای شدیم، حرف زیادی برای گفتن در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان و نرم افزارهای فارسی اندروید داریم.

داستان تبلیغات و یک آژانس حرفه‌ای

اما اینبار قصد ندارم در مورد خودم، برند شخصی و کسب و کارم صحبت کنم. بلکه در مورد یکی از مجموعه‌هایی صحبت خواهم کرد که طی این سالها همیشه جزو مشتریان شون بودیم و از محصولات و خدمات مختلف شون استفاده کرده ایم.

داستان یک آشنایی حرفه‌ای و تخصصی با آژانس راتین که حالا به یک دوستی و همراهی وفادارانه تبدیل شده است.

۱۳سال رفاقت با یک آژانس تبلیغاتی

اگر درست یادم باشه، پاییز سال ۱۳۸۸ و چیزی نزدیک به ۱۳ سال پیش برای تبلیغات شرکت و پروموشن ورژن جدید نرم افزار سی ار‌ام خودمون نیاز به تبلیغات گوگلی و تبلیغ بر مبنای موتورهای جستجو داشتیم.

سالهای دهه هشتاد خیلی متخصص و مجموعه حرفه‌ای در این زمینه وجود نداشت و خب طبیعتا برای نتیجه گرفتن باید سراغ یکی از اولین و معتبرترین مجموعه‌های فعال در زمینه گوگل ادوردز میرفتم.

چون هم به سرعت عمل بالایی احتیاج داشتم، هم کار ما نیاز به دانش فنی بالا و احاطه کامل بر پروسه کمپین‌ها و قوانین گوگل داشت. شرکایی هم داشتم که نیازمند اعتبار واقعی بودم که از بابت هزینه‌هایی که میکنم هیچ گونه نگرانی بابت گزارش دهی عملکرد به آنها نداشته باشم.

چون باید از همون اول خیال خودم و شرکای کاری رو از حصول نتیجه راحت می‌کردم.

در جستجوی یک راه‌حل!

با کمی جستجو و پرسش از دوستان تبلیغات چی خودم، به اسم آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ راتین رسیدم. البته بین بچه‌های تبلیغات اینترنتی، نام سیدعلی علیزاده مدیرعامل راتین، اسم گمنامی نبود و همین مساله رسیدن به توافق و شروع پروژه تبلیغاتی که تا امروز ادامه دارد رو راحت‌تر میکرد.

خیلی زود کلیک‌های روزانه، signup و ثبت نام کاربرهای‌های نرم افزار رشد خوبی پیدا کرد و ما هم به طور مداوم آمار دقیق و کاملی از ایمپرشن، کلیک و نصب نرم افزار میگرفتیم.

و خب آمار دقیق در کنار نتایج مثبت دو چیز برای ما به همراه داشت:

  • افزایش احتمال بازگشت سرمایه‌ای که برای تبلیغات کرده بودیم.
  • تمایل به تمدید و ادامه استفاده از تبلیغات در کنار راتین

حالا نزدیک به ۱۳ سال هست که جزو مشتریان راتین هستیم و دیگه جزو رفقای وفادار این آژانس به حساب می‌آییم. من که فکر میکنم این ارتباط حالا حالا‌ها ادامه دار باشد.

هدف‌ها عوض شدند ولی همراهان نه!

بعد از گذشت چند سال، هر چند تغییر بیزینس پلن و اهداف شرکت باعث شد دیگه در زمینه CRM کار نکنیم و الان مشغول یک کسب و کار جدید هستیم. اینبار هم جدای ادز جزو مشتریان یکی دیگه از محصولات جدید راتین هم شدیم.

ما و تیم بازاریابی و فروشمون روی پیدا کردن سرنخ و تبدیل شون به فروش متمرکز هستیم و مدیریت مشتریان و پیگیری و نظارت فرآیند هامون رو با خیال راحت به نرم افزار CRM راتین سپردیم.

محصولی جدید و حرفه‌ای از یک رفیق قدیمی و متخصص، که به خوبی همه نیازهای ما در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری رو برطرف کرده. به خصوص چون با احاطه راتین به بحث تبلیغات و بازاریابی، نیازهای بازار به خوبی در طراحی و برنامه نویسی این نرم افزار لحاظ شده.

حالا هم من به عنوان مدیرعامل می‌تونم نظارت دقیق و کامل روی کل پروسه فروش داشته باشم و هم مدیران فروش و بازاریابی شرکت به عنوان بدنه میانی خیلی راحت می‌توانند با سپردن دقیق وظایف مختلف به تیم در جهت افزایش هماهنگی و میزان موفقیت شون کار کنند.

البته کل اعضای تیم بازاریابی و فروش هم روی گوشی‌های اندروید خودشون Ratin CRM رو نصب کرده‌اند و هر جای شهر که باشند و هر وقت روز که باشهف به تسک هاشون دسترسی دارند، گزارش می‌دهند و ثبت اطلاعات مشتریان رو انجام می‌دهند.

حتی برای من که تجربه ساخت و فروش سی آر‌ام داشتم، استفاده از یک نرم افزار حرفه‌ای ولی ساده و راحت با ظاهری مدرن و مینیمال، لذت بخش بوده و راضی هستم.

رویاهای جدید همراه رفقای قدیمی!

این روزها هم که متاسفانه مثل همه شرکت‌های دیجیتال کشور، با کلی مشکلات اینترنتی و اختلال در شبکه‌های اجتماعی رو به رو هستیم و امکان استفاده مناسب از تبلیغات تصویری و محتوایی قبلی رو نداریم. برای همین در سازمان خودمون یک تصمیم مهم و جدید گرفتیم.

راه اندازی یک وب سایت به صورت تخصصی که هم محل انتشار و توزیع محتوای تبلیغاتی باشه و هم به زودی یک فروشگاه آنلاین، برای محصولات و خدماتی که ارائه میکنیم.

خیلی راحت نیست بی‌خیال پلتفرم‌های آماده و نتیجه بخش بین المللی بشیم ولی شاید ساخت و طراحی سایت بهترین‌گزینه پیش رو برای آینده‌ای باشه که ممکن است بارها دستخوش تغییرات ناگهانی و تصمیمات مختلف باشد.

یک انتخاب مطمئن و یک خیال راحت!

خوشبختانه برای مسیر جدید هم نیاز نبود جستجوی زیادی انجام بدیم. بیش‌تر از ده ساله که یک انتخاب مطمئن و همیشگی داریم:

 آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین

کهنه رفیق شفیق ما، به عنوان یکی از خدمات جذاب و دیجیتال خودش در کنار گوگل ادز، تبلیغات اینترنتی و مشاوره‌های تبلیغات و مدیریت، با  تیم طراحی سایت راتین به صورت تخصصی و با کدنویسی اختصاصی این کار رو هم انجام میده.

برای ما امنیت و سرعت سایت اولویت خیلی بالایی داره و بچه‌های راتین هم قول یک سایت امن و سریع رو از همون اول کار را به ما داده اند.

مضاف بر اینکه با داشتن یک تیم حرفه‌ای طراحی و دیزاین، رسیدن به یک ظاهر حرفه‌ای و متناسب با هویت برندمون کار راحتی به نظر میرسه. یک لباس شیک برای معرفی برندی که با همه وجود میخواهیم شما دوستش داشته باشید.

از نظر محتوا و نوشتار سایت هم که چی بهتر از اینکه کار رو به یک‌تیم محتوایی با سابقه و متخصص بسپری که بر نوشتن صحیح، درک نیاز روز و معرفی و پرزنت هویت تجاری شما مسلط هستند. علاوه بر این هم اگر بر اصول سئو احاطه داشته باشند، یک کمک بزرگ برای بالا آمدن سایت شما در صفحات جستجوی گوگل می‌شوند.

اما حرف آخر …

حالا دیگه شما هم خوب من رو می‌شناسید، من محمد مباشری، مدیر یک کسب و کار دیجیتال هستم.

همراه دوستان و پرسنل شرکت، سال‌ها برای رشد و جا انداختن برند خودم زحمت کشیدم. پس میشه گفت زندگیم رو پای توسعه و رشد این برند گذاشتم و مثل فرزند خودم دوستش دارم.

پس هرگز کاری نخواهم کرد که آسیبی بهش برسه یا در رشد و توسعه‌اش به مشکلی بربخوره.

همه سرمایه من و همکارانم در این شرکت، اعتبار، شخصیت برند و محصولات مون هست و داشتن مشتریانی که با صداقت کاری و داشتن کیفیت بالا به دستشون آوردیم.

همونطور که قطعا شما هم با ارزش ترین‌دارایی هاتون رو به بزرگترین و معتبر‌ترین بانک‌ها و صندوق‌های امانات خواهید سپرد. ما هم این دارایی ارزشمند و مهم رو دست هر کسی نمی‌سپریم.

پیشنهادی که ارزش امتحان کردن دارد

ما به همین دلیل، رفتیم سراغ بهترین رفیق و مطمئن‌ترین همراه این سالهای کسب و کارمون که بارها جواب خودش رو توی سخت‌ترین موقعیت‌ها به خوبی پس داده.

چون معتقدیم تا خیال ما از رسیدن به اهداف و بازگشت سرمایه مون راحت نباشه و با اطمینان از رشد و توسعه خودمون حرکت نکنیم، امکان نداره مشتریان ما هم انرژی مثبت بگیرند و راحتی خیال مارو در استفاده از محصولات ما تجربه کنند.

پس تصمیم گرفتیم، از راتین و تجربه‌ای براتون بگیم که فکر می‌کنیم ارزش امتحان کردن رو داره. تجربه‌ای که قطعا بی‌ارتباط با تعهد راتین به ماندن سر قول و قرارهاش و صداقت همیشگی در کارش نیست!

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام . من تجربه استفاده از خدمات گوگل ادز شما رو دارم و وقاعا راضی هستم. ممنونم از شمت. موفق و پاینده باشید

  2. طبق تجربه خودم کار با یک آژانس دیجیتال مارکتینگی که بتونه خدمات مختلف و متنوعی رو ارائه بده خیلی راحتتر و مفیدتره و در طولانی مدت صرفه اقتصادی هم خواهد داشت. پوشش خدمات و محصولات سی ارم ام در کنار سایر خدمات بازاریابی به نظرم خیلی عالیه.

  3. آقای مباشری سلام
    راستش ما هم برای رشد بیزینس مون و مدیریت لید های فروش نیاز به همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و استفاده از یک نرم افزار crm داریم.
    از اونجایی که شرایط ما شبیه به شماست و شما از همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین نتیجه گرفتید به نظرم کار عاقلانه این باشه که ما هم مسیر شما رو بریم و به همین تیم اعتماد کنیم.
    در پایان لازم میدونم که بابت انتقال تجربه تون از شما تشکر کنم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا