ایران

مجوز تغییر حداقل هزینه نگهداری تلفن ثابت صادر شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص حداقل نگهداری تلفن ثابت را برای اجرای مصوبه این ستاد در شهریور سال جاری، به مخابرات ابلاغ و با این کار مجوز نحوه تعیین حداقل هزینه تلفن ثابت را به این شرکت داد.

این مجوز در قالب مصوبه ۳۳۸ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و برای اجرایی شدن مصوبه شماره ۴۶۶ شورای رقابت در بهار سال گذشته به شرکت مخابرات ابلاغ شده است.

آنطور که در این مصوبه جدید ۳۳۸ رگولاتوری مشخص شده، رقمی به عنوان حداقل هزینه اعلام نشده و فرمولی ارائه شده که براساس آن هزینه طبق دقایق مشخصی کارکرد تلفن ثابت، تعیین می‌شود. با این اتفاق مخابرات می‌تواند در سالهای آینده، اعداد جدیدی برای حداقل هزینه، تعیین کند.

مصوبه جدید رگولاتوری در این زمینه که برای اجرایی شدن مصوبه ۴۶۶ شورای رقابت تصویب و به شرکت مخابرات ابلاغ شده در حالی صورت می‌گیرد که در دو ماه گذشته شورای رقابت نسبت به اجرای شدن این مصوبه بدون انجام یکی از شرطهایی که در این مصوبه در نظر گرفته شده با آن مخالفت شدیدی داشته است.

مصوبه جدید برای تغییر هزینه نگهداری

مصوبه ۳۳۸ که از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجازه تغییر حداقل هزینه نگهداری تلفن ثابت را صدارد می‌کند. طبق این مصوبه و ماده یک آن فرمولی برای تعیین هزینه تلفن ثابت ارائه شده که براساس آن «سقف مبلغ صورت‌حساب ماهانه خدمات مکالمه صوتی هر یک از مشترکان تلفن ثابت (بدون احتساب استفاده از خدمات ارزش افزوده)، برابر با بیشینه مجموع حاصل‌ضرب دقایق خدمات مکالمه صوتی استفاده شده مشترک (به تفکیک مکالمات بین‌الملل، درون شبکه (استانی، بین استانی و همراه) و برون شبکه (به مقاصد همراه و ثابت) در نرخ‌های متناظر هر یک از خدمات مکالمه صوتی مصوب کمیسیون و حاصل‌ضرب دقایق مکالمه (عام a) تعیین‌شده در جدول شماره یک برحسب مناطق ‌شهری و روستایی در نرخ مصوب کمیسیون برای هر دقیقه مکالمه درون شبکه درون استانی تعیین می‌شود.»

دقایق مکالمه درون شبکه درون استانی بر حسب مناطق شهری و روستایی در جدول زیر قابل مشاهده است. طبق این جدول هزینه تلفن‌های روستایی رایگان است.

طبق این مصوبه، شرکت مخابرات موظف است درآمد حاصل از این بخش را «صرفاً برای سرمایه‌گذاری در امر ارتقای فناوری و توسعه شبکه ملی اطلاعات در چارچوب ماده ۶ این مصوبه اختصاص دهد.»
همچنین براساس مصوبه ۳۳۸ مخابرات موظف شده برای سال‌های بعد از سال ۱۴۰۰ با استقرار نظام حسابداری بهای تمام‌شده، نظام حسابداری خود را به نحوی اصلاح کند که هزینه تمام شده هر یک از خدمات را به تفکیک محاسبه و در صورت‌های مالی حسابرسی شده درج کند.
موضوعی که در مصوبه ۴۶۶ شوای رقابت هم به آن اشاره شده و این شورا معتقد است هنوز مخابرات این شرط در مصوبه را اجرا نکرده که حالا اجازه تغییر در هزینه ماهیانه تلفن‌ثابت را داشته باشد.

مخابرات به پروژه فیبرنوری پیوست

به نظر می‌رسد بخشی از اجازه وزارت ارتباطات برای ارائه مجوز تغییر در هزینه ماهیانه تلفن‌ثابت به مخابرات، به توسعه شبکه فیبرنوری توسط این شرکت بازگردد.

مصوبه ۳۸۸ مخابرات را موظف کرده که در سال ۱۴۰۲، پانصد هزار پورت و در سال ۱۴۰۳ یک میلیون پورت فیبرنوری، خارج از هشت شهر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، شیراز، کرج و قم، نصب کند. اجرای این بند از مصوبه یعنی در کنار ۸ شرکت FCP و دو اپراتور تلفن همراه یعنی ایرانسل و رایتل، مخابرات هم به پروژه پوشش ۲۰ میلیون فیبرنوری وزارت ارتباطات پیوسته است.

یکی دیگر از وظایفی که مصوبه جدید رگولاتوری برای مخابرات در نظر گرفته این است که شبکه انتقال داخل استانی خود را به‌ گونه‌ای ارتقا دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ در همه استان‌های کشور، ظرفیت انتقال شهری و بین‌شهری (در محدوده استان) مورد نیاز دیگر دارندگان پروانه از سازمان، حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ درخواست آنها تامین شود.

در تبصره این ماده تاکید شده «زمان انجام این تعهد برای استان‌های اصفهان، خراسان‌رضوی و فارس، پایان سال اول مبادله الحاقیه و برای استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، خوزستان، گیلان، قزوین، خراسان‌جنوبی، کرمان، یزد و چهارمحال‌ و‌ بختیاری، پایان سال دوم مبادله الحاقیه تعیین می‌شود.»

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. 정품 비아그라,비아그라구매,비아그라구입,처방전없이 초간편주문.합리적인가격.비아그라 퀵배송,비아그라온라인약국,시알리스.각종 발기부전치료제 판매 전문 온라인스토어 13년동안 단 1건도 가품판매에 관한 스캔들이 없는 믿을수 있는 스토어 입니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا