تکنولوژیچگونه

چگونه در ویندوز ۱۱ اسکرین‌شات بگیریم؟

یکی از قابلیت‌های کاربردی در گوشی‌ها و رایانه‌های شخصی، گرفتن عکس از صفحه نمایش یا همان اسکرین‎شات است. قابلیتی که به کاربر کمک می‌کند تا اطلاعات، وجود مشکل و یا لحظه مورد علاقه خود در یک بازی یا تماشای فیلم را به دیگران به اشتراک بگذارد.  

خوشبختانه در سیستم عامل ویندوز ۱۱ نیز به مانند دیگر پلتفرم‌ها، این امکان فراهم شده و به چند روش می‌توان اسکرین شات گرفت. برخی از این راهکارها، در نسخه ویندوز ۱۰ نیز وجود داشت و در کنار آن، چند مورد جدید نیز اضافه شده است. در ادامه قصد داریم تا به این روش‌ها اشاره کنیم.

اشکرین شات با Print Screen

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای ثبت اسکرین شات در ویندوز ۱۱، استفاده از میانبر یا همان شورت‌کات روی صفحه کلید است. برای این منظور باید:

  دکمه Windows و سپس Print Screen را فشار دهید. با انتخاب و فشار دادن این دو دکمه، مشاهده خواهید کرد که صفحه سیستم برای چند لحظه، تار خواهد شد که نشان از ثبت اسکرین شات دارد.

  در اینجا، تصویر ثبت‌شده به صورت خودکار و به صورت یک فایل PNG ذخیره خواهد شد.

  برای دسترسی به این تصویر می‌توانید وارد This PC، سپس Pictures و در نهایت Screenshots شوید.

اسکرین شات با ابزار Snipping

این ابزار یکی از راهکارهای سریع و با قابلیت انتخاب دسترسی ابعاد اسکرین‌شات در ویندوز ۱۱ محسوب می‌شود. برای استفاده از آن باید:

  دکمه‌های Shift و Windos و S را به صورت همزمان فشار دهید تا Snipping اجرا شود

  در باکسی که در قسمت بالای ویندوز ظاهر می‌شود، چند گزینه را مشاهده خواهید کرد که عبارتند از:  

  Rectangle Snip: با انتخاب آن، می‌توانید از ماوس برای انتخاب یک بخش مستطیلی از صفحه به منظور اسکرین شات گرفتن، استفاده کنید

  Freeform Snip: با انتخاب آن، می‌توانید از ماوس برای انتخاب هر شکلی از صفحه به منظور اسکرین شات گرفتن، استفاده کنید

  Window Snip: با انتخاب آن، می‌توانید از پنجره خاصی روی صفحه اسکرین شات بگیرید

  Fullscreen Snip: با انتخاب آن، می‌توانید از کل صفحه اسکرین شات بگیرید

  پس از ثبت اسکرین شات، یک نوتیفیکیشن در قسمت پایینی و سمت راست صفحه ظاهر می‌شود که به شما اجازه می‌دهد در صورت تمایل، تصویر را ویرایش کنید. برای پیدا کردن اسکرین شات نیز باید وارد This PC، سپس Pictures و در نهایت Screenshots شوید.

چگونه می‌توان در ویندوز ۱۱ اسکرین‌شات گرفت؟

اسکرین شات با ایکس باکس Game Bar

حتی اگر گیمری باشید که هرگز از قابلیت ایکس باکس گیم بار برای بازی استفاده نمی‌کنید، می‌تواند در ویندوز ۱۱ از این ابزار برای ثبت اسکرین شات استفاده کنید. برای این کار باید:  

  دکمه ویندوز و G را فشار دهید تا ایکس باکس گیم بار ظاهر شود

  روی آیکون 8Screenshot (دوربین) واقع در قسمت بالایی و سمت چپ پنجره Capture کلیک کنید. یا می‌توانید از دکمه‌های ویندوز، Alt و پرینت اسکرین نیز استفاده کنید

  پس از ثبت اسکرین شات، با دنبال کردن This PC، سپس Videos و Captures، عکس ثبت شده را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. Обеспечьте своему жилищу идеальные стены с механизированной штукатуркой. Выберите надежное решение на mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru.

  2. Хотите заказать стяжку пола в Москве, но не знаете, где искать надежного подрядчика? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ.

  3. 정품 비아그라,비아그라구매,비아그라구입,처방전없이 초간편주문.합리적인가격.비아그라 퀵배송,비아그라온라인약국,시알리스.각종 발기부전치료제 판매 전문 온라인스토어 13년동안 단 1건도 가품판매에 관한 스캔들이 없는 믿을수 있는 스토어 입니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا