ایراناینترنت

وزیر ارتباطات: رکورد ترافیک داخلی با ثبت ۶ ترابیت بر ثانیه شکسته شد 

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز (۹آذر) هیئت دولت خبر داد که شب گذشته و همزمان با بازی فوتبال ایران و آمریکا  با ثبت ترافیک حدود ۶ ترابیت بر ثانیه، رکورد تولید و مصرف ترافیک دیتا در داخل کشور شکسته شد. به گفته عیسی زارع‌پور از روز گذشته و به بهانه بازی ایران و آمریکا  تولید و توزیع ترافیک داخلی علاوه بر تهران در ۴ شهر شیراز، مشهد، اهواز و تبریز انجام شده است.  

زارع‌پور اعلام کرد که از سال گذشته فرآیند اصلاح مهندسی شبکه در کشور آغاز شده است. او  در این مورد گفت: «این کار به این معناست که قبلا ۹۵ درصد ترافیک از تهران توزیع می‌شد، اما از سال گذشته برنامه‌ای آغاز شده تا دیتا در ۸ نقطه کشور به شکل محلی توسط شبکه توزیع محتوا (CDN) ارائه شود و نیازی به رفت و برگشت ترافیک اینترنت به تهران نباشد.»  

در همین زمینه زارع‌پور با زیربار رفتن ۴ نقطه توزیع ترافیک جدید در ۴ استان شیراز، مشهد، اهواز و تبریز اعلام کرد: «برای اولین باری برای بازی ایران و آمریکا ترافیک پلتفرم‌های داخلی از طریق ۴ استان توزیع شد و ترافیک از تهران به سایر استان‌ها توزیع نشد.»  

به گفته او برای اولین بار بیش از ۱۵ درصد ترافیک در همان استان‌ها  تقدیم مردم شده و به تهران نیامده است. او تاکید کرد رکورد جدید ثبت شده ۶ ترابیت بر ثانیه ترافیک تولید و مصرف شده در داخل کشور زده شده، که بخش بیشتر آن مربوط به تلوبیون و دیگر پلتفرم‌های داخلی بوده است. آنطور که زارع‌پور گفته است تنها تلوبیون شب گذشته بیش از 2.5  ترابیت بر ثانیه ترافیک داشته که تاکنون این میزان ترافیک در داخل کشور وجود نداشته است.  

زارع‌پورهمچنین در در مورد وضعیت پلتفرم‌های داخلی اعلام کرد که آنها وضعیت خوبی داردند و استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی خیلی خوب است. به گفته او از آن ۴ یا 5  پیام‌رسان‌هایی که از آنها حمایت کرده‌اند آنها  به  رشد خوبی رسیده‌اند.  

براساس ادعای زارع‌پور در حال‌حاضر روبیکا به ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و پیام‌رسان‌های داخلی ایتا ۱۵ میلیون کاربرفعال ماهانه، بله و سروش پلاس حدود ۹.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا