خودروخودرو الکتریکی

تسلا به دنبال ساخت نسخه جدیدی از خودرو «مدل 3»

تسلا در حال کار روی نسخه جدیدی از خودروی الکتریکی مدل ۳ (Model ۳) خود است که با اسم رمزهایلند (Highland) شناخته می‌شود.

به گزارش رویترز، هدف این خودروساز کاهش تعداد قطعات مورد نیاز و همچنین پیچیدگی‌های مرتبط با ساخت این سدان است. به نظر می‌رسد که در این بازطراحی، تغییراتی را در نمای بیرونی و همچنین عملکرد پیشرانه خودرو شاهد باشیم.

گفته می‌شود که این پروژه، مبتنی بر نسخه ۲۰۲۱ خودروی مدل ۳ این شرکت خواهد بود؛ با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا تسلا در این محصول از فرمان یوغ‌شکل (Yoke) استفاده خواهد کرد یا خیر.

در گزارش رویترز آمده که کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای، تولید این نسخه جدید از تسلا ۳ را آغاز خواهد کرد و احتمالا فرآیند تولید، در سه ماهه سوم سال آینده کلید خواهد خورد. همچنین کارخانه فرمونت تسلا نیز بخشی از تولید این خودرو را برعهده خواهد داشت.

مشخص نیست که با تولید این نسخه از مدل ۳، تا چه میزان در ساخت این سدان صرفه‌جویی و از هزینه‌ها کم خواهد شد. و اینکه آیا، کم شدن هزینه‌ها به سود خریداران خواهد بود یا این اقدام صرفا برای کاهش هزینه‌های تولید صورت گرفته است.

در حال حاضر، تسلا با تولید هر خودروی مدل ۳، حدود ۹۵۰۰ دلار سود می‌کند. با این حال، در گزارش رویترز، هیچ اشاره‌ای به این موضوع که آیا در این بازطراحی، از باتری‌های نسل جدید ۴۶۸۰ استفاده خواهد شد یا خیر، نکرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در سال ۲۰۲۰ گفته بود که طراحی جدید باتری‌های این شرکت، به آنها این اجازه را می‌دهد تا ظرف سه سال، یک خودروی الکتریکی ۲۵ هزار دلار تولید کنند.

اگرچه طبق این صحبت‌ها، این خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت، در سال آینده باید وارد بازار شود، اما تجربه نشان داده که همه وعده‌های ماسک به واقعیت تبدیل نشدند و یا در زمان درست آن، اتفاق نیفتادند.

از جمله این موارد می‌توان به خودرو یا پیکاپ الکتریکی سایبرتراک اشاره کرد که در ابتدا قرار بود تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۱ آغاز شود اما به طول ۲۰۲۲ موکول شد و طولی نکشید که تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا