تکنولوژی

فروش تجهیزات نظارتی شرکت‌های چینی در آمریکا ممنوع شد

سال گذشته، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قانونی را تحت عنوان Secure Equipment امضا کرد که هدف آن، باطل کردن مجوزهای شبکه چند شرکت چینی بود که محصولات سخت‌افزاری آنها تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می‌شدند.

اکنون اما کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا یا همان FCC از اجرای این قانون به صورت رسمی‌خبر داد. این تصمیم یعنی تجهیزاتی و سخت‌افزارهای متعلق به شرکت‌های چینی هواوی، زدتی‌ای، هایترا، هایکویژن و داهوآ دیگر اجازه فروش را در ایالات متحده نخواهند داشت.  

با این حال، تجهیزات موجود این شرکت‌ها که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد و در فهرست FCC ثبت شده‌اند، از این قانون مستثنی خواهند بود. جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در بیانیه‌ای گفت اداره FCC خود را متعهد می‌داند تا از امنیت ملی کشور محافظت کند و اجازه نمی‌دهد تا تجهیزات غیرقابل اعتماد در داخل مرزها مورد استفاده قرار گیرند.  

وی ادامه داد: این قوانین جدید بخش مهمی‌از اقدامات جاری ما برای محافظت از مردم آمریکا در برابر تهدیدات امنیت ملی مربوط به تجهیزات مخابراتی محسوب می‌شود.

با این حال، سازمان FCC تمامی‌تجهیزات متعلق به این شرکت‌ها را ممنوع اعلام نکرده و به گفته این نهاد، تنها روی تجهیزات شرکت‌هایی چون‌هایترا، هایکویژن و داهوآ متمرکز است که به مسائلی همچون امنیت عمومی، امنیت تجهیزات دولتی، نظارت فیزیکی زیرساخت‌های حیاتی و سایر حوزه‌های مربوط به امنیت ملی مرتبط است.  

به گفته FCC، اگر این شرکت‌ها بتوانند ثابت کنند که این تجهیزات را برای استفاده دولت خود به فروش نمی‌رسانند، ممکن است بتوانند مجوز فروش را از کمیسیون ارتباطات و فدرال کسب کنند.

این اقدام اخیر در راستای درگیری‌های میان آمریکا و شرکت‌هایی که با دولت چین ارتباط نزدیکی دارند، صورت گرفته است. از جمله اقدامات اخیر امریکا، قرار دادن چندین شرکت باسابقه چینی همانند DJI در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده است.  

کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا همچنینر خواستار کمک ۵ میلیارد دلاری برای کمک به اپراتورهای مخابراتی آمریکایی برای جایگزین کردن تجهیزات متعلق به شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای شده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. 정품 비아그라,비아그라구매,비아그라구입,처방전없이 초간편주문.합리적인가격.비아그라 퀵배송,비아그라온라인약국,시알리스.각종 발기부전치료제 판매 전문 온라인스토어 13년동안 단 1건도 가품판매에 관한 스캔들이 없는 믿을수 있는 스토어 입니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا