تکنولوژی

پلیس سانفرانسیسکو به دنبال به‌کارگیری سلاح مرگبار در ربات‌ها‌

پلیس سن فرانسیسکو اخیرا از هیئت نظارت این شهر، مجوزی را درخواست کرده که بر اساس آن بتواند از سلاح مرگبار در ربات‌ها و به منظور کشتن مظنونان و مجرمانی که جان مردم عادی و نیروهای پلیس را تهدید می‌کنند، استفاده کند.

در این درخواست آمده که در شرایطی از ربات‌ها برای این منظور استفاده خواهد شد که تهدید جانی برای نیروهای پلیس قریب‌الوقوع است و به کارگیری این ربات‌ها در مقایسه با دیگر روش‌ها، اثرگذاری بیشتری داشته و به آنها در مبارزه با مجرمان کمک خواهد کرد.
البته این طرح پیشتر با مخالفت‌های قابل توجهی از سوی برخی از اعضای هیئت نظارت و همچنین دیگر نهادها مواجه شده بود. آرون پسکین از مقامات سن فرانسیسکو که در شمار مخالفان این طرح است، می‌گوید نباید از ربات‌ها به عنوان ابزار اعمال زور علیه هیچ شخصی استفاده شوند.

اما در پیش‌نویس درخواست جدید، اصلاحاتی اعمال شد که در نهایت، کمیته قوانینی که پسکین ریاست آن را برعهده دارد، با این طرح موافقت کرد و قرار است در تاریخ ۲۹ نوامبر یعنی کمتر از یک هفته دیگر، بین اعضای هیئت نظارت به رای گذاشته شود.
پسکین در توجیه تغییر نظر خود نسبت به استفاده از ربات‌ها این چنین مدعی شد که ممکن است نیروهای پلیس در موقعیت‌ها و سناریوهایی باشند که ربات‌ها، تنها گزینه باشند.

در حال حاضر، چندین ربات کنترل از راه دور، در اختیار پلیس سن فرانسیسکو قرار دارد که اغلب برای بازرسی‌های منطقه‌ای و موقعیت‌هایی همچون خنثی‌سازی بمب‌ها به کار گرفته می‌شوند. با این حال، پلیس دالاس در سال ۲۰۱۶ و برای اولین بار، با استفاده از یک ربات که برای خنثی‌سازی بمب طراحی شده بود، توانست یک مجرم را بکشد.

اگرچه پلیس سن فرانسیسکو هرگز اجازه نداده که ربات‌ها، جان انسان‌ها را بگیرند، اما این روزها سلاح‌های خودکار به طور قابل توجهی در جنگ‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا