موبایل

اولین گوشی مجهز به پردازنده قدرتمند «اسنپدراگون ۸ نسل ۲» رونمایی شد

ویوو از اولین گوشی هوشمند مجهز به نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی کرد. محصولی که ایکس ۹۰ پرو پلاس نام دارد و به تازگی به همراه دو گوشی دیگر عضو این خانواده رونمایی شد.

این پردازنده جدید و قدرتمند قرار است به زودی در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی همانند کهکشانی جدید سری گلکسی اس۲۳ سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، ایکس ۹۰ پرو پلاس، در این زمینه از دیگر رقبا پیشی گرفته و توانسته خود را به عنوان اولین اسمارت‌فون مجهز به اسنپدارگون ۸ نسل ۲ معرفی کند.

این گوشی علاوه بر پردازنده قدرتمند، به دوربین‌های پیشرفته‌ای نیز مجهز شده که می‌تواند نگاه هر خریداری را به خود جلب کند. دو مدل دیگری که شرکت چینی ویوو در رویداد اخیر خود معرفی کرد، ایکس ۹۰ و ایکس ۹۰ پرو نام دارند که از پردازنده جدید شرکت مدیاتک به نام Dimensity ۹۲۰۰ بهره می‌برند.

به گفته ویوو، هر سه گوشی به نمایشگر ۶.۷۸ اینچی اولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند. بار نرم‌افزاری این دستگاه‌ها نیز به دوش اندروید ۱۳ است و اربران می‌توانند رم دستگاه را تا ظرفیت ۱۲ گیگابایت انتخاب کنند.

از دیگر مشخصات مشترک این مدل‌ها می‌توان به برخورداری از دوربین‌هایی با برند زایس اشاره کرد که البته در نسخه‌های «پرو» از سنسور اصلی Type-1 استفاده شده است. ویوو همچنین از گلس پیشرفته‌ای موسوم به Low Dispersion در دوربین اصلی استفاده کرده است.

این شرکت مدعی شد که این سنسور می‌تواند با دیافراگم f/۱.۷۵، تا ۲۴ نور بیشتری را در مقایسه با نسخه معمولی سنسور IMX989 سونی جذب کند و عکسی با کیفیت و وضوح بالاتری را ارائه دهد.

در هر سه مدل از قابلیت فوکوس ثابت، دوربین تله‌فوتو با زوم ۲ برابری برای ثبت عکس‌های پرتره استفاده شده است. در مدل پرو پلاس اما این میزان زوم به ۳.۵ برابر ارتقا یافته و از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی به همراه لنز اولتراواید ۴۶ مگاپیکسلی استفاده شده است. به گفته ویوو، مدل‌های ایکس۹۰ و ایکس۹۰ پرو از لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

در خصوص قیمت نیز باید گفت گفت که طبق اعلام این شرکت چینی، ایکس ۹۰ پرو پلاس با قیمت پایه تقریبی ۹۱۰ دلاری، ایکس ۹۰ پرو با قیمت پایه حدودی ۷۷۰ دلاری و ایکس۹۰ نیز با قیمت پایه ۶۳۰ دلاری عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا