شبکه‌های اجتماعی

بازگشت دونالد ترامپ به توییتر

فردای اقتصاد –  ساعتی بعد از مشخص شدن نتیجه نظرسنجی ایلان ماسک،  اکانت دونالد ترامپ دوباره در توییتر فعال شد.

بر اساس نظرسنجی که ایلان ماسک در توییتر انجام داد ۵۲ درصد از ۱۵ میلیون شرکت کننده در نظرسنجی رای به بازگشایی دوباره اکانت او دادند و ماسک هم بلافاصله اکانت رییس جمهور پیشین آمریکا را با یک میلیون فالوور فعال کرد.

ایلان ماسک در حالی در ساعات اخیر روی بازگشایی اکانت توییتر ترامپ متمرکز شده که خود شرکت توییتر به دلیل استعفا و اخراج کارکنان این شبکه اجتماعی با بحران بزرگی روبه روست. دفتر این شرکت از چهارشنبه هفته گذشته به دنبال بالاگرفتن انتقادات از ماسک به طور موقت تعطیل شد.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک برای انحراف انتقادات و بحران نیروی انسانی توییتر موضوع بازگشایی اکانت ترامپ را دنبال می‌کند.

ماسک در توییتر نوشت: مردم سخن گفتند و اکانت ترامپ بازگشایی خواهد شد. او سپس جمله‌ای هم به لاتین نوشت Vox Populi, Vox Dei, که به معنی «صدای مردم صدای خداست».

اکانت رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۲۱ به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای همیشه معلق شده بود اما ماسک در هنگام خرید توییتر گفته بود که با مسدودشدن دائمی اکانت‌ او موافق نیست.

بازگشایی اکانت ترامپ با استقبال طرفداران او روبه رو شد که انتظار دارند با توجه به نامزدیش در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در فضای توییتر توجه بیشتری جلب کنند.

با این حال بازگشت ترامپ به توییتر هنوز مشخص نیست. ترامپ بعد از مسدود شدن اکانتش در توییتر شبکه  Truth Social را با حمایت مالی به عنوان شبکه اجتماعی اصلی مورد فعالیتش معرفی کرده است.

ترامپ در یک مصاحبه همزمان با اعلام مالکیت ماسک درمورد احتمال بازگشتش به توییتر گفته بود: «من ایلان را دوست دارم اما در شبکه Truth می‌مانم»

تناقض شکایت یا اعتماد به بات‌ها

تا همین چند ماه پیش و در جریان خرید توییتر ماسک بارها توییتر را به پنهان کردن بات‌ها و اکانتهای جعلی زیاد متهم می‌کرد. حالا اما بر اساس نظرسنجی روی این شبکه یک تصمیم جنجالی را گرفته است.

Alex Stamos رییس مرکز مطالعات استنفورد در اینباره به نیویورک تایمز گفت: ایلان ماسک ماه‌ها( قبل از خرید توییتر)  از وجود بات‌ها واکانت‌های جعلی روی توییتر شکایت داشت حالا به استناد همین اکانت‌ها که احتمالا تعداد زیادی از آنها بات هستند چنین تصمیمی گرفته و صدای این بات‌ها را صدای مردم می‌نامد.

به گفته Stamos تعدادی از افراد می‌توانند با ساخت تعداد زیادی بات نتایج یک نظرسنجی را تغییر دهندو این کار سختی نیست.

با این حال حضور ترامپ در توییتر از یک طرف نگرانی‌هایی را نسبت به قدرتمندتر شدن صدای افراطی‌ها ایجاد کرده و از طرف دیگر برای ترامپیست‌ها یک پیروزی به شمار می‌رود که بتوانند در فضایی که تعداد زیادی روزنامه‌نگار و اکانت‌های رسانه‌ای و پرکاربر دوباره صدای جریان سیاسی طرفدار او را قدرتمندتر کنند.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا