گوناگون

عرضه برگرهای گیاهی مک‌دونالد به زودی در رستوران‌‌های آمریکا

برگرهایی دارای گوشت گیاهی مک‌دونالد که تحت عنوان مک‌پلنت (McPlant) شناخته می‌شوند، به زودی در هشت رستوران آمریکا عرضه خواهد شد.

مک‌دونالد اخیرا با شرکت بیاند میت (Beyond Meat) وارد همکاری شده تا بتواند منوی غذاهای غیرگوشتی را نیز پیش روی مشتریان خود قرار دهد. همکاری میان این دو شرکت در حالی شکل گرفت که تقریبا یک سال قبل مک‌دونالد طرح آزمایشی عرضه برگرهای گیاهی P. L. T را که برندی متعلق به بیاند میت بود، متوقف کرد.

در مطلب منتشرشده در وب‌سایت مک‌دونالد آمده که مک‌پلنت از نخود فرهنگی، برنج و سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، کاهو، پیاز، خیارشور، مایونز، کچاپ، خردل و پنیر آمریکایی تشکیل شده است. اگرچه بخش زیادی از مواد تشکیل‌دهنده مک‌پلند با P. L. T مشابه است اما هنوز مزه و طعم آن مشخص نیست و برای پی بردن به آن، باید تا سوم نوامبر صبر کرد.

مک‌دونالد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، برگرهای P. L. T بیاند میت را در کانادا عرضه کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که دیگر قصد اجرای دوباره این طرح و عرضه برگرهای گیاهی را ندارد. اما به نظر می‌رسد که نظر مک‌دونالد تغییر کرده و احتمالا نتایج تست‌های مک‌پلنت در کشورهای سوئد، دانمارک، هلند، اتریش و بریتانیا در این تغییر رویه، بی‌تاثیری نبوده است.

اخیرا منوهای غیرگوشتی در رستوران‌ها و فست‌فودهای سراسر جهان رایج شده که نمونه بارز آن شرکت برگر کینگ (Burger King) است که از سال ۲۰۱۹، این منو را پیش روی مشتریان خود قرار داده است. به دنبال آن، سایر رستوران‌ها و شرکت‌ها نیز چنین رویه‌ای را در پیش گرفتند.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا