تجارت

مزایای بازاریابی پیامکی برای کسب‌وکارها چیست؟

چکیده : سعی کردیم در این مقاله به بازاریابی پیامکی و مزایای آن برای کسب‌وکارها بپردازیم.

افراد در طول روز بیشتر وقت خود را با تلفن های همراه سپری می کنند به همین دلیل استفاده از این کانال برای ارتباط با مشتریان و همچنین مخاطبان جدید به یک راهکار حیاتی بدل شده است. روش های زیادی برای بازاریابی موبایلی وجود دارد اما کم هزینه و هدفمندترین روش بازاریابی، ارسال پیامک به مشتریان است. ارسال پیامک سریع ترین راه برای برقراری تماس با مخاطبان بدون نیاز به اینترنت است.

بازاریابی پیامکی مکمل خوبی برای انواع روش های بازاریابی است و این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کند که با ارسال پیامک هدفمند و مؤثر پیام خود را به دست مشتریان بالقوه برساند.

اگر تصمیم به استفاده از این روش بازاریابی برای کسب و کار خود دارید با ما در این مقاله همراه باشید در ادامه به تعریف مزایا و اصول بازاریابی پیامکی می پردازیم.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اس ام اس مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که به وسیله پیامک صورت می گیرد. بر اساس آمار بیش از 90 درصد افراد پس از دریافت پیام آن را باز می کنند و همین موضوع می تواند سریع ترین راه برای ارتباط با مشتریان باشد.

مزایای بازاریابی پیامکی

مزایای بازاریابی پیامکی
مزایای بازاریابی پیامکی

عدم نیاز به اینترنت

مهم ترین مزیت بازاریابی پیامکی عدم نیاز به اینترنت است. هر فرد در هر گوشه از ایران تنها با داشتن یک تلفن ساده می تواند پیام کسب و کار شما را دریافت کند.

هزینه پایین

هزینه ارسال پیامک به هر شخص در مقایسه با هزینه سایر روش های تبلیغات به بسیار ناچیز است. با توجه به سرعت ارسال پیام، بازگشت سرمایه را در بازده زمانی کم برای شما فراهم می کند.

بدون محدودیت زمانی

پیام کسب و کار شما در هر زمان که بخواهید به دست مشتریان می رسد. نیازی به نیروی انسانی ندارید و به راحتی می توانید آخرین اخبار کسب و کار خود را در کوتاه ترین زمان به دست مشتریان برسانید. از سوی دیگر مطمئن هستید که احتمال باز شدن پیام کسب و کار شما تنها چند دقیقه بعد از دریافت پیامک، بسیار زیاد است.

گزارشات ارسال

با بررسی گزارشات ارسال کمپین های پیشین یا حتی گزارش میزان کلیک، می توان تبلیغات را با هدفمندی بیشتری انجام داد و مشتریان را مجددا ریتارگت کرد.

ادغام با سایر روش های بازاریابی

اس ام اس مارکتینگ مکمل خوبی برای سایر روش های بازاریابی شماست و می توانید برای اطلاع رسانی از کمپین ها از آن استفاده کنید.

ارتباط دو طرفه

از مزیت های ارسال پیامک می توان به قابلیت دریافت پیام از سوی مشتریان و ارتباط دو طرفه اشاره کرد که می تواند باعث وفادارسازی یا درک درست نیاز آن ها شود.

بدون نیاز به نصب نرم افزار

بازاریابی پیامکی هیچ نیازی به نصب برنامه یا استفاده از یک کامپیوتر به صورت دائم را ندارد. با توجه به ارائه شدن پنل اس ام اس در بستر اینترنت امکان ارسال پیامک در هر لحظه برای مشتریان فراهم است.

بازاریابی پیامکی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

بازاریابی پیامکی مناسب چه کسب و کارهایی است؟ 
بازاریابی پیامکی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

هر کسب و کاری که لازم است با مشتریان یا مخاطبان خود که تعداد آنها کم هم نیست ارتباط برقرار کند این روش بازاریابی مناسب آن است؛ چرا که با بازاریابی پیامکی می توان به‌طور هم‌زمان به گروه بزرگی از افراد دسترسی پیدا کرد. هر کسب و کار بنا بر نیاز و استراتژی کسب و کار خود می تواند از این روش بازاریابی بهره ببرد. برای مثال :

سالن‌های زیبایی

آرایشگران و سالن های زیبایی زنانه و مردانه برای یادآوری وقت ها، تخفیفات و تبریک های مناسبتی می توانند از بازاریابی پیامکی استفاده کنند.

هتل‌

صاحبان هتل ها و اقامتگاه ها برای ارسال تخفیفات، نظرسنجی از مشتریان، بوک کردن اتاق و … می توانند از پیامک استفاده کنند.

دفاتر بیمه

یکی از اولین اصناف که به اهمیت بازاریابی پیامکی پی برده و بیشترین استفاده را از بازاریابی پیامکی می کند دفاتر بیمه است. صاحبان این مشاغل معمولا برای تخفیفات و انواع اطلاع رسانی ها، ارسال اخطار، هشدار تمدید و… از این روش بازاریابی استفاده می کنند.

 آژانس‌های مسافرتی

اطلاع رسانی از تورها، برنامه های پرواز، ارسال کد بلیط سفر، یادآوری و… از جمله مواردی هستند که آژانس های مسافرتی از آن استفاده می کنند.

رستوران‌ها

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، رزرو میز، ارسال منو، ایجاد باشگاه مشتریان، تبریک های مناسبتی، ارسال کد تخفیف، اطلاع رسانی از ساعت کاری و… می تواند از مواردی باشد که رستوران ها برای ارسال پیامک از آن استفاده می کنند.

آژانس معاملات املاک

صاحبان املاک از پیامک برای جذب مشتریان جدید و بالقوه استفاده می کنند. از دلایل اهمیت بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها در این روش می توان به قابلیت ارسال پیامک بر اساس منطقه، کد پستی و… استفاده کرد. همچنین می توان فایل ها را به وسیله ارسال پیامک به افرادی که به دنبال خرید یا اجاره خانه هستند ارسال کرد.

گل و گیاه

برای مغازه گل و گیاه فروشی مناسبت ها بسیار مهم هستند از این رو می توان برای مناسبت هایی مانند ولنتاین، شب یلد، روز مادر و… برای مشتریان پیامک ارسال کرد و حضور کسب و کار خود را به آنها یادآوری کرد تا از این طریق مشتریان را به دریافت محصولات و مجدد خدمات ترغیب کرد.

پنل پیامکی مدیانا

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با حرفه ای ترین سرویس پیامکی که بیشتر کسب و کارها بزرگ و کوچک از آن استفاده می کنند معرفی کنیم. دلیل انتخاب ما برای معرفی این سامانه به عنوان برترین سامانه پیامکی کشور ارائه خدمات کامل و کاربردی برای انواع کسب و کار ها است. از این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش دهی تمامی خطوط و اپراتورهای پیامکی 
  • انواع مختلفی از امکانات سامانه بر تمامی کسب و کارها 
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته تخصصی 
  • وب سرویس پیامکی
  • بانک شماره موبایل جامع بر اساس سن و جنسیت، کدپستی و…
  • امکان دریافت گزارش از کمپین پیامکی 
  • انواع روش های ارسال 
  • محیط کاربری ساده 
  • فایل راهنما و آموزش 

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله به بازاریابی پیامکی و مزایای آن برای کسب و کارها بپردازیم. اگر تصمیم دارید که بازاریابی پیامکی را برای کسب و کار خود به کار بگیرید پیشنهاد می کنیم از سامانه پیامکی مدیانا استفاده کنید. این سامانه به منظور کاهش هزینه های بازاریابی پیامکی، پنل پیامک را به صورت رایگان در اختیار کاربران سایت خود قرار می دهد. پس اگر می خواهید با کمترین هزینه بازاریابی پیامکی را برای کسب و کار خود آغاز کنید یا نیاز به راهنمایی بیشتر دارید کافیست به پنل sms مدیانا مراجعه یا با شماره ۵۴۹۶۸۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا