تکنولوژی

استعفای گروهی کارمندان توییتر در واکنش به سیاست‌های سخت‌گیرانه ایلان ماسک

بیش از هزار کارمند توییتر در آستانه استعفا از این شبکه اجتماعی هستند.

به نظر بحران‌های توییتر و ایلان ماسک، مالک جدید این شبکه اجتماعی به این زودی‌ها قصد تمامی‌ندارد. اخیرا گروهی از کارکنان این شرکت مدعی شدند که در صورت عدم لغو سیاست‌های جدید توییتر مبنی بر ساعات طولانی کار با فشار بالا، استعفای خود را اعلام خواهند کرد.

این تصمیم در حالی اتخاذ و به صورت علنی اعلام شد که چند ساعت قبلتر، ایلان ماسک از کارکنان توییتر خواسته بود تا با مراجعه به فرم گوگلی که در این زمینه طراحی شده، موافقت خود را برا شرایط کاری با فشار بالای جدید اعلام کنند.  

حال به نظر می‌رسد که کارمندان این شبکه اجتماعی، با نظر ایلان ماسک موافق نیستند. موج جدید جدایی‌ها در توییتر در حالی رقم می‌خورد که ماسک چندی پیش، حدود ۵۰ درصد از کارکنان این شرکت را اخراج کرد.  

البته هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کارکنان توییتر، عطای این شبکه اجتماعی را به لقایش بخشیده‌اند و تمایلی به تن دادن به شرایط کاری جدید توییتر ندارند. نیویورک تایمز در ابتدا گزارش داد که احتمالا چند صد کارمند، در این موج جدید با توییتر خداحافظی خواهند کرد. هرچند برخی منابع نیز، تعداد کارمندان مستعفی را بیش از این‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

در همین رابطه، نیویورک تایمز در گزارشی جدید مدعی شد که حدود ۱۲۰۰ نفر در این موج جدید با توییتر خداحافظی خواهند کرد. در ساعات اخیر نیز ده‌ها کارمند توییتر که از موج نخست اخراج‌های ایلان ماسک، جان سالم به در برده بودند، پیام‌های خداحافظی خود را در توییتر منتشر کردند.  

یکی از کارمندان توییتر با انتشار ویدیویی که گروهی از کارمندان توییتر در آن حضور داشتند، نوشت: ما همگی در شرف اخراج هستیم. برخی نیز به سیاست‌های ایلان ماسک به عنوان دلیل خداحافظی خود با این پلتفرم اشاره کردند.  

حال با این حجم از اخراج‌ها، این سوال پیش می‌آید که ایا توییتر می‌تواند با مهندسان باقی‌مانده خود این شبکه اجتماعی را به طور قابل اعتمادی مدیریت کند؟ کارمندان فعلی و اخراجی توییتر معتقدند که این اخراج‌ها می‌تواند عملکرد توییتر را در آینده به ویژه در ایام جام جهانی با مشکل مواجه سازد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا