اپلموبایل

افزایش عمر باتری آیفون برای جلوگیری از تعمیر گوشی آیفون

اگر از کاربران گوشی های آیفون هستید، احتمالا با مشکل رایجی همچون عمر محدود باتری روبرو شده اید. ممکن است با افت کیفیت باتری فکر کنید که نیاز به تعمیر گوشی یا تعویض باتری دارید. اما بد نیست بدانید که یکی از روش های جلوگیری از تعمیر موبایل آیفون، استفاده از راهکارهای افزایش عمر باتری آن است. شما با به کارگیری این ترفندها می توانید با حفظ حداکثر قابلیت های عملیاتی، مصرف باتری را کاهش دهید. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه عمر باتری گوشی آیفون خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید.

راهکارهای افزایش عمر باتری آیفون

از آنجایی که محصولات شرکت اپل قیمت بالاتری نسبت به سایر برندها دارند، همیشه تامین هزینه های تعمیر گوشی آیفون یکی از دغدغه های اصلی کاربران است. گاهی اوقات به خاطر عوامل مختلفی ممکن است مصرف روزانه باتری بالا برود و در نتیجه عمر باتری گوشی کم شده و نیاز به شارژ کردن زود به زود آن باشد.

بسیاری از افراد تصور می کنند با کم شدن عمر باتری باید سریعا به مراکز تخصصی جهت تعمیر گوشی آیفون مراجعه کنند. اما سپردن گوشی به تعمیرکار در صورتی که باتری دچار مشکل حادی شده باشد نیاز است. شما می توانید با استفاده از یکسری از راهکارها باعث بالا رفتن مدت عمر باتری و مصرف کمتر آن شوید و دیگر نگران تعمیر گوشی آیفون خود نباشید.

از مهمترین روش های افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- از آخرین نسخه سیستم عامل غافل نشوید

یکی از کاربردی ترین ترفندها برای کاهش مصرف باتری و استفاده طولانی مدت از گوشی آیفون، بروزرسانی سیستم عامل آن است. سعی کنید همیشه از آخرین نسخه IOS روی گوشی خود بهره ببرید. این برنامه های آپدیت سیستم عامل، تنظیمات داخلی گوشی را بهینه سازی و مدیریت می کنند. در نتیجه عمر باتری افزایش می یابد.

۲- اپلیکیشن های پرمصرف را غیرفعال کنید

اگر می خواهید تا حد ممکن مصرف باتری را کاهش دهید تا مجبور به تعمیر گوشی آیفون خود نشوید، بهتر است اپلیکیشن های پرمصرف را غیرفعال کنید. برخی از نرم افزارها به گونه ای طراحی شده اند که برای فعالیت نیاز به مصرف بالای انرژی باتری دارند. طبیعی است که هرچقدر تعداد این اپلیکیشن ها در گوشی شما بیشتر باشد یا مدت زمان زیادی را به کار با آنها اختصاص دهید، عمر باتری آیفون کاهش می یابد.

۳- استفاده از حالت کم مصرف Low Power Mode را فراموش نکنید

از دیگر ترفندهای کاهش مصرف باتری و در نتیجه افزایش عمر باتری گوشی آیفون، استفاده از حالت Low Power Mode است. با فعال کردن این قابلیت بر روی گوشی خود، تنظیماتی اعمال خواهند شد که منجر به مصرف حداقلی باتری گوشی می شوند. برای فعالسازی این گزینه کافیست به بخش Settings و سپس Battery مراجعه نمایید و گزینه Low Power Mode را فعال کنید.

استفاده از حالت کم مصرف Low Power Mode
استفاده از حالت کم مصرف Low Power Mode

۴- برنامه هایی که از بلوتوث استفاده می کنند را محدود کنید

فعال بودن بلوتوث یکی از دلایل اصلی کاهش مصرف باتری گوشی های آیفون و درنتیجه کوتاه شدن عمر و خرابی آنها است. بسیاری از نرم افزارها برای انجام عملیات های مختلف نیاز به استفاده از بلوتوث دارند. ممکن است این اپلیکیشن ها حتی هنگام تعلیق در پس زمینه بدون اجازه شما به منبع بلوتوث متصل شوند. بنابراین برای جلوگیری از تعمیر گوشی آیفون و تعویض باتری، بهتر است تا حد امکان دسترسی برنامه های مختلف به بلوتوث را محدود کنید.

۵- به روزرسانی و دانلود خودکار برنامه ها را متوقف کنید

یکی از ویژگی های اکثر گوشی های هوشمند مانند آیفون، دانلود یا بروزرسانی خودکار بعضی از برنامه ها به محض اتصال به اینترنت است. این قابلیت جزو مهمترین عوامل مصرف باتری محسوب می شود و طول عمر باتری را کاهش می دهد. برای غیرفعال کردن این ویژگی و افزایش طول عمر باتری باید به قسمت Settings بروید و گزینه Generalرا انتخاب کنید. سپس وارد بخش Software Update شده و بر روی گزینه Automatic Updates کلیک کنید و این قابلیت را خاموش یا غیرفعال نمایید.

۶- روشنایی دستگاه را در حداکثر قرار ندهید

اگر به دنبال راهکاری موثر برای کاهش مصرف باتری و در نتیجه جلوگیری از تعمیر گوشی آیفون خود هستید، روشنایی دستگاه را در حالت نرمال تنظیم کنید. کم کردن نور صفحه نمایش یکی از بهترین روش های افزایش طول عمر باتری محسوب می شود. زمانی که نور صفحه نمایشگر زیاد باشد، انرژی زیادی از باتری گرفته می شود، در نتیجه زودتر شارژ آن خالی می شود. اگر در جایی هستید یا فعالیتی با گوشی انجام می دهید که نیازی به نور زیاد صفحه نیست، روشنایی دستگاه را کم کنید.

۷- موقعیت مکانی را خاموش کنید

از دلایل خالی شدن سریع باتری گوشی آیفون می توان روشن بودن سرویس موقعیت مکانی در مواقع غیر ضروری اشاره کرد. موقعیت مکانی که با نام جی پی اس GPS یا لوکیشن شناخته می شود، برای استفاده از یکسری از نرم افزارها مانند نقشه خوانی کاربرد دارند. سعی کنید در مواقعی که از این نرم افزارها استفاده نمی کنید، لوکیشن را غیرفعال کنید تا مصرف باتری کاهش یابد. هرچقدر بتوانید مصرف باتری را بهتر مدیریت کنید، طول عمر آن بیشتر شده و نیازی به تعمیر گوشی آیفون خود نخواهید داشت.

۸- جلوی فعالیت برنامه های پس زمینه را بگیرید

در گوشی های آیفون زمانی که یک اپلیکیشن را می بندید، تا اندکی بعد همچنان اجرا شده و در پس زمینه فعال باقی می ماند. همچنین این برنامه ها با استفاده از قابلیت Background App Refresh می توانند در پس زمینه بروزرسانی ها و محتواهای جدید نیز دریافت کنند. قرار گرفتن برنامه ها در این حالت باعث مصرف باتری می شود و شما مجبور به شارژ کردن زود به زود گوشی خود خواهید بود. بنابراین توصیه می کنیم حتما این قابلیت را غیرفعال کنید.

۹- از جلوه های حرکتی استفاده نکنید

یکی از ویژگی های گوشی های آیفون، استفاده از جلوه های حرکتی مخصوصا برای پس زمینه است. این انیمیشن ها شاید باعث جذابیت گوشی شما هنگام کار با آن بشوند، اما باعث کاهش شدید انرژی باتری نیز می گردند. استفاده از تصاویر متحرک از دلایل مهم خالی شدن باتری و در نتیجه کاهش طول عمر آن محسوب می شود.

اگر می خواهید از تعمیر گوشی آیفون خود که دچار مشکلات مربوط به باتری مانند کم شدن عمر شده است، جلوگیری کنید، باید این جلوه های حرکتی را غیرفعال نمایید. برای این کار ابتدا به بخش Settings و Accessibility رفته و در قسمت Motion گزینه Reduce Motion را فعال کنید.

از جلوه های حرکتی استفاده نکنید
از جلوه های حرکتی استفاده نکنید

سخن پایانی

باید بدانید که هرچقدر فعالیت شما با گوشی آیفون بیشتر باشد میزان مصرف باتری نیز افزایش می یابد. به مرور زمان در اثر استفاده زیاد از گوشی، عمر باتری که یک قطعه مصرفی محسوب می شود، کاهش می یابد. در نتیجه برای تعویض باتری باید به سراغ مراکز مجاز تعمیر گوشی آیفون بروید و با پرداخت هزینه مشخصی یک باتری جدید تهیه کنید.

حال اگر می خواهید دیرتر با این مشکل مواجه شوید باید مصرف باتری گوشی آیفون را مدیریت کنید. استفاده از راهکارهایی که در این مطلب ارائه شدند، می توانند تاثیر بسیار زیادی در افزایش طول عمر باتری گوشی شما داشته باشند.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. 정품 비아그라,비아그라구매,비아그라구입,처방전없이 초간편주문.합리적인가격.비아그라 퀵배송,비아그라온라인약국,시알리스.각종 발기부전치료제 판매 전문 온라인스토어 13년동안 단 1건도 가품판매에 관한 스캔들이 없는 믿을수 있는 스토어 입니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا