شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک به دنبال راه‌اندازی سیستم پرداخت داخلی در توییتر

توییتر در سال ۲۰۲۱، تست قابلیتی جدید را در پلتفرم خود آغاز کرد که امکان ارسال پول از سوی کاربران به تولیدکنندگان محتوا را فراهم می‌کرد. اما برای استفاده از این قابلیت، کاربر می‌بایست به سیستم پرداخت شخص ثالث متصل می‌شد.

حال به نظر می‌رسد که ایلان ماسک برنامه‌هایی را در این رابطه در سر دارد و احتمالا در آینده نزدیک، شاهد راه‌اندازی سیستم پرداخت اختصاصی توییتر خواهیم بود. مالک جدید توییتر و البته مدیرعامل موقت این شرکت، در جریان جلسه پرسش‌ و پاسخی با تبلیغ‌کنندگان، از برنامه‌های خود برای این شبکه اجتماعی گفت.

یکی از موارد مطرح‌شده توسط ایلان ماسک، طرحی است که بر اساس آن، کاربران می‌توانند اکانت‌های بانکی خود را به توییتر متصل کرده و از این طریق، مبالغی را برای یکدیگر ارسال کنند.

اگرچه اجرایی شدن این طرح، احتمالا زمان‌بر خواهد بود اما نیویورک تایمز اخیرا اعلام کرد که توییتر به تازگی اسنادی را برای ثبت سیستم پرداخت در وزارت خزانه‌داری آمریکا ارائه کرده است.  

ایلان ماسک در این جلسه،  در خصوص این قابلیت و این موضوع که تا چه اندازه این پلتفرم به روش‌هایی برای کسب درآمد توسط تولیدکنندگان محتوا توجه دارد صحبت کرد تا از این طریق، آنها به انتشار محتواهایشان در توییتر ترغیب شوند.

وی در ادامه توضیحاتی را در مورد اینکه چگونه کاربران می‌توانند با لینک کردن حساب‌های بانکی خود در توییتر، پول جابجا کنند ارائه کرد. ماسک همچنین به شباهت این سیستم به PayPal اشاره کرد که او در راه‌اندازی آن نقش داشت.  

این تنها یکی از تغییراتی است که ایلان ماسک برای توسعه بیشتر شبکه اجتماعی توییتر در سر دارد. از دیگر تغییرات اخیر در توییتر می‌توان به اشتراک ماهانه ۸ دلاری توییتر بلو اشاره کرد که کاربران آن، تیک آبی دریافت خواهند کرد.  

توییتر همچنین اکانت‌های متعلق به نهادهای دولتی، چهره‌های مشهور، ناشران و دیگر شخصیت‌های عمومی‌معروف را با برچسبی تحت عنوان Official و یک تیک خاکستری نمایش خواهد داد اما تیک آبی بزرگ، تنها برای مشترکان پولی خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا