تکنولوژی

آموزش نصب PHP 8.1 درسنتوس 7

در این بخش از سری مطالب آموزشی قصد داریم با آموزش نصب PHP 8.1 در سنتوس 7 در خدمت شما کاربران گرامی باشیم تا بیش از پیش با این نسخه از PHP 8.1 آشنا شده و همچنین منابعی را برای تکمیل و افزایش دانش شما معرفی نماییم.

نصب PHP 8.1 در سنتوس 7

یکی از زبان های پر طرفدار برنامه نویسی تحت وب، زبان برنامه نویسی PHP 8.1 است که شما میتوانید با استفاده از آن به طراحی صفحات وب بره صورت فرانت و بک اند پرداخته و استفاده نمایید.

پی اچ پی که یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی در وب بشمار میرود دارای فریمورک های متفاوتی است که برای آموزش آنها و نصب هر یک از آنها در انتها مقاله سایت هایی را برای آموزش بیشتر معرفی خواهیم کرد.

خب در ادامه به آموزش نصب PHP 8.1 در سنتوس 7 خواهیم پرداخت (که ترجمه ای از محتوای منتشر شده در سایت orcacore.com یکی از منابع اصلی آموزش زبان اصلی در زمینه لینوکس و ویندوز میباشد)، تا شما بتوانید آن را بر روی وب سرور خود نصب کرده و کدهای برنامه نویسی خود را بر روی آن آپلود و استفاده نمایید.

با ما همراه باشید.

قدم به قدم با آموزش نصب PHP 8.1 در سنتوس

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که قبل از شروع، پیکیربندی اولیه سنتوس خود را انجام دهید تا بتوانید بهترین خروجی را داشته باشید.

  • در ابتدا با دستور زیر سنتوس خود را کاملا آپدیت کنید.

Yum update –y

  • سپس از دستور زیر برای نصب ایپل استفاده نمایید.

sudo yum install epel-release

  • از آنجایی که PHP 8.1 در منابع پیش فرض سنتوس قرار ندارند ، ما در ابتدا به نصب یک منبع و تنظیم آن خواهیم پرداخت.

بنابراین دستور زیر را وارد کنید و منتظر بمانید تا به صورت کامل دستورات اجرا شود.

sudo yum -y install yum-utils https://rpms.remirepo.net/enterprise/remi-release-7.rpm

  • پس از اتمام یک بار دیگر دستور آپدیت پیکج ها را به سنتوس بدهید.

yum update -y

  • پس از اتمام و اجرای دستور بالا، دستور زیر را وارد نمایید.

yum-config-manager –enable remi-php81

  • سپس دستور زیر را وارد کرده تا PHP 8.1 به همراه پیکج های پیشفرض آن بر روی سیستم سنتوس شما نصب گردد.

yum -y install php php-{cli,fpm,mysqlnd,zip,devel,gd,mbstring,curl,xml,pear,bcmath,json,opcache,redis,memcache}

  • پس از اتمام تمامی مراحل بالا ، و وارد کردن و اجرای صحیح دستورات، PHP 8.1 بر روی سنتوس شما نصب شده و شما میتوانید با وارد کردن دستور زیر، از نصب و اجرای صحیح PHP بر روی سنتوس خود مطمئن شوید.

php –version

پس از وارد کردن دستور بالا، خروجی کاملی از ورژن نصب شده پی اچ پی بر روی سیستم خواهید دید و میتوانید از این پس، به استفاده آن بپردازید.

نکته: چنانچه مایل به نصب پی اچ پی 8.1 در ابونتو هستید پیشنهاد میکنیم فعلا از محتوای مرجع در لینک زیر استفاده نمایید تا بعدا به ترجمه آن بپردازیم.

Install php 8.1 on Ubuntu

در تصویر زیر شما نیز مقایسه اجمالی از کیفیت و عملکرد PHP 8.1 با سایر نسخه ها را مشاهده خواهید کرد.

در نظر داشته باشید که چنانچه نسخه قدیمی پی اچ پی با سرویس php-fpm بر روی سرور شما نصب است، باید توسط دستورات مربوطه که در سورس این مقاله موجود است و لینک آن در خط زیر ذکر شده مراجعه کرده و به حذف php-fpm بپردازید.

php 8.1 on centos 7

امیدوارم محتوای تولید شده توسط تیم ما برای شما مفید واقع شده باشد.

جمع بندی:

با توجه به استفاده روز افزون این زبان برنامه نویسی و نیاز به تخصص برای نصب آن در سرورها مختلف لینوکسی به شما پینهاد میکنیم با مراجعه به سایت های مرجع در زمینه Linux به افزایش علم و آگاهی خود پرداخته تا هر روز بتوانید بیشترین کیفیت را از خود نشان داده و هر روزه به دانش خود بیافزایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا