گوناگون

خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت

آیا خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت مفید است؟ چند روز بعد از جراحی ایمپلنت می‌توان بستنی خورد؟ بعد از ایمپلنت دندان چه غذاهایی می‌توانیم بخوریم؟ اگر کاندید جراحی ایمپلنت هستید و یا به تازگی جراحی ایمپلنت انجام داده‌اید، ممکن است با این سوالات روبرو شوید. در پاسخ این سوالات باید بگوییم، برای گرفتن بهترین نتیجه از جراحی ایمپلنت، الزامی است که یک دستور العمل ویژه غذایی را رعایت کنید.

خوردن برخی مواد غذایی بعد از انجام جراحی به بهبودی هرچه سریع‌تر شما کمک می‌کند. در مقابل خوردن برخی مواد غذایی دیگر به شدت مضر است. در ادامه با ما همراه باشید تا یک رژیم غذایی مفید برای بعد از جراحی ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار دهیم.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان کامپوزیت دندان نیز می‌توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

کامپوزیت دندان

خوردن بستنی بعد از ایمپلنت
بعد از ایمپلنت کردن دندان چه غذایی بخوریم؟

آیا خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت بلامانع است؟

در رابطه با خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت قبل از هر چیز ابتدا اجازه دهید توضیحی مختصر در رابطه با جراحی ایمپلنت دندان داشته باشیم. جراحی ایمپلنت نوعی جراحی درمانی- زیبایی به حساب می‌آید که به شما کمک می‌کند بتوانید دندان‌هایی دائمی را جایگزین دندان‌های از دست رفته کنید و با ایمپلنت فوری در تهران می‌توانید هر چه سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسید. در این جراحی که توسط دندانپزشک متخصص و در کلینیک یا مطب دندانپزشکی انجام می‌شود، جراح دندانپزشک با استفاده از یک پین از جنس تیتانیوم یک ریشه‌ی واقعی برای دندان از دست رفته در استخوان فک ایجاد می‌کند. سپس روی این ریشه یک دندان دائمی که از جنس سرامیک محکم و درخشنده است، قرار می‌گیرد تا یک دندان دائمی برای شما به وجود بیاید. بعد از جراحی ایمپلنت الزامی است که از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. خوردن برخی مواد غذایی بعد از جراحی برای شما مفید است و به بهبود هرچه سریع‌تر شما کمک می‌کند. یکی از این مواد غذایی بستنی است.

ایمپلنت دندان علاوه بر این که موجب ایجاد زیبایی در ظاهر شما می‌گردد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی مواد غذایی که دوست دارید بخورید. بعد از این که جراحی ایمپلنت را انجام می‌دهید، می‌بایست یک دوره‌ی نقاهت را تا بهبودی کامل طی کنید. هنگامی که شما برای انجام هرگونه جراحی اقدام می‌کنید، پزشک به شما می‌گوید که باید برخی غذاها را مصرف کنید و از خوردن برخی غذاها خودداری کنید. جراحی ایمپلنت نیز دقیقا همینطور است. در واقع جالب است بدانید نحوه تغذیه و رژیم غذایی شما می‌تواند به ماندگاری هرچه بیشتر ایمپلنت‌های شما کمک کند. بعد از جراحی ایمپلنت حتما باید تمامی وعده‌های غذایی را میل نمایید. زیرا مواد مغذی و ویتامین‌هایی که از مواد غذایی مختلف دریافت می‌کنید به بهبود سریع‌تر شما کمک می‌کنند.

خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت به فاصله یک روز بعد از جراحی

در رابطه با خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت باید بگوییم، یکی از سوالات مهم بعد از جراحی ایمپلنت این است که چند ساعت بعد از انجام جراحی می‌توان برای خوردن مواد غذایی اقدام کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بعد از انجام جراحی ایمپلنت تا ۱ ساعت خوردن هرگونه مواد غذایی ممنوع است. چرا که ایمپلنت‌های شما در تازه‌ترین حالت ممکن هستند و باید به مدت یک ساعت استراحت کنند. بعد از گذشت یک ساعت می‌توان خوردن مایعات را شروع کرد. بهتر است با نوشیدن آب شروع کنید. از خوردن نوشیدنی‌های حاوی قند و یا نوشیدنی‌های خیلی گرم به شدت خودداری کنید. بعد از گذشت چند ساعت از عمل جراحی، می‌توانید خوردن غذاهای نرم را شروع کنید. توصیه می‌کنیم تا ۴۸ ساعت بعد از انجام جراحی از خوردن نوشیدنی با نی خودداری نمایید.

خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت، بعد از گذشت ۲۴ ساعت بسیار مفید است. در واقع بعد از گذشت ۲۴ ساعت از عمل ایمپلنت دندان خوردن بستنی، شیر خنک و یا تمام دسرهایی که از این دو تهیه می‌شوند، به بهبود هرچه سریع‌تر شما کمک می‌کنند. به طور کلی خوردن دسرهای سرد بعد از انجام جراحی کمک می‌کند تا پین تیتانیومی موجود در استخوان فک، به خوبی با استخوان فک ادغام شده و به اصطلاح جوش بخورد.

علاوه بر این بعد از گذشت ۲۴ ساعت از عمل جراحی اگر قصد دارید غذاهایی مانند سوپ میل نمایید، ابتدا بهتر است اجازه دهید سوپ به خوبی خنک شود. بهتر است مواد غذایی درون سوپ را با یکدیگر میکس نمایید تا به صورت یک سوپ نرم و یکدست شوند. این امر به شما کمک می‌کند هم مواد مغذی و ویتامین‌های لازم را دریافت کنید و هم آسیبی به ایمپلنت‌های شما وارد نشود.

در دوران نقاهت ایمپلنت دندان چه بخوریم؟

بعد از انجام جراحی ایمپلنت دندان و در دوره نقاهت الزامی است که از خوردن غذاهای خیلی داغ، خیلی تند و یا بیش از حد سرد خودداری کنید. غذاهایی که در وعده‌های مختلف غذایی میل می‌کنید، باید نرم خنک و ساده باشند. منظور ما از نرم بودن مواد غذایی این است که نیازی به جویدن نداشته باشند. یعنی غذاها باید به گونه‌ای باشند که بتوانید به راحتی آن‌ها را قورت دهید.

خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت بسیار مفید است. بعد از انجام عمل جراحی و بعد از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید انواع بستنی را میل نمایید. ابتدا بستنی را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه در دمای اتاق بماند تا کمی نرم شود و از سرمای شدید آن کاسته شود. سپس می‌توانید آن را میل نمایید. خوردن غذاهایی مانند سوپ خامه، سوپ آبکی میکس شده، شیر خنک، ماست، انواع پودینگ، انواع ژله و انواع آبمیوه‌های طبیعی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا دوره نقاهت خوبی را داشته باشید.

بعد از جراحی ایمپلنت چی بخوریم؟
بعد از جراحی ایمپلنت چی بخوریم؟

 بعد از جراحی ایمپلنت دندان باید از خوردن چه غذاهایی خودداری کنیم؟

بعد از انجام جراحی ایمپلنت دندان، می‌بایست از خوردن برخی مواد غذایی خودداری شود. زیرا همانطور که برخی از مواد غذایی به بهبود هرچه سریع‌تر و جوش خوردن سریع ایمپلنت کمک می‌کنند، برخی مواد غذایی نیز می‌توانند موجب ضرر رساندن به ایمپلنت شوند. بعد از گذشت ۲ هفته از انجام جراحی، هنوز هم دهان شما نسبت به خوردن و آشامیدن برخی مواد غذایی حساس است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا زمانی که از جوش خوردن کامل ایمپلنت درون استخوان فک، اطمینان حاصل نکرده‌اید، همان رژیم غذایی اصولی خود را ادامه دهید.

بعد از جراحی ایمپلنت دندان الزامی است که از خوردن مواد غذایی سفت مانند چیپس، پسته، بادام و… خودداری کنید. زیرا ایمپلنت‌های شما حساس هستند. علاوه بر این خوردن مواد غذایی که حاوی قند هستند مانند قند، نوشابه، آبمیوه‌های غیر طبیعی، نوشیدنی‌های الکی و… خودداری کنید. بعد از جوش خوردن کامل پین تیتانیومی درون استخوان فک می‌توانید رژیم غذایی مورد نظر خود را اجرا کنید. چرا که اکنون ایمپلنت‌ها در واقع همان دندان‌ها دائمی شما شده‌اند.

بعد از گذشت ۲ هفته از انجام جراحی ایمپلنت دندان می‌توانید غذاهای نرم دیگر که حالت پوره‌ای دارند هم میل نمایید. به عنوان مثال سیب زمینی پوره شده، مرغ پخته چرخ شده، سبزیجات پخته شده‌ی نرم و… را میل نمایید. خوردن این مواد غذایی به شما کمک می‌کند تا هم انرژی لازم را به دست بیاورید و هم سریع‌تر ایمپلنت درون استخوان فک شما جوش بخورد. نکته‌ی دیگر این است که از نوشیدن آب فراوان غافل نشوید. نوشیدن آب زیاد به شما کمک می‌کنند تا آب بدن خود را تامین کرده و روند جوش خوردن ایمپلنت درون استخوان فک را بهتر و سریع‌تر کنید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا