ارز دیجیتال

الگورند، پروژه‌ای برای جایگزینی مسترکارت و ویزاکارت

پروژه الگورند برای بهبود سیستم مالی غیرمتمرکز در جهان شروع به کار کرد و ارز الگو  (ALGO) توکن بومی این پروژه است. الگورند تلاش می‌کند تا با بالا بردن سرعت تراکنش، کم کردن کارمزد و حفظ سیستم غیرمتمرکز، راهکار مالی تازه‌ای را به جهان ارائه بدهد.

کاربرد ارز الگو، ایمن‌سازی بلاکچین و پرداخت هزینه پردازش تراکنش‌های درون پلتفرم الگورند است.

هدف پروژه الگورند که ازسوی یک استاد مطرح علوم رمزنگاری دانشگاه MIT به نام سیلویو میکالی ایجاد شد، تولید محصولی است که هم‌تراز با شرکت‌هایی مانند مسترکارت و ویزا بتواند با سرعت بسیار سریع، تراکنش‌های مالی را پردازش کند. در واقع یکی از مشکلاتی که انجام تراکنش در شبکه بلاکچین با آن مواجه بود، تاخیر در تایید تراکنش‌ها بود. دلیل این تاخیر نیز جلوگیری از به خطر افتادن امنیت شبکه بود، اما الگورند سعی کرده این مشکل را برطرف کند و با سیستمی که طراحی کرده، روند تایید تراکنش‌ها را سرعت بدهد.

با توجه به توانایی میزبانی پلتفرم الگورند از سایر ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین، الگورند به رقیبی جدی برای اتریوم تبدیل شده است.

بلاکچین الگورند یک بلاکچین منبع باز(Open-source) است، بنابراین کدهای نرم‌افزاری این برنامه را می‌توان مشاهده کرد و در صورت تمایل، هر کسی می‌تواند در توسعه نرم‌افزار این برنامه مشارکت داشته باشد.

 الگورند از یک مکانیزم اجماع به نام اثبات سهام خالص (Pure proof of stake) یا به صورت مختصر (PPoS) بهره می‌برد. در این ساختار نقشی به نام اپراتور شبکه (Network Operator)  تعریف‌شده است. در واقع هولدرها یا دارندگان ارز الگو می‌توانند نقش اپراتور را ایفا کنند و در شبکه فعال باشند.

بلاکچین اتریوم و بلاکچین الگورند را می‌توان رقیب یکدیگر دانست. هر دو پلتفرم زیرساختی را برای پشتیبانی و  توسعه سایر پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین فراهم می‌کنند و هر دو از قراردادهای هوشمند نیز بهره می‌برند.

یکی از تفاوت‌ها میان الگورند و اتریوم در بحث مکانیزم اجماع آنهاست. اتریوم به تازگی به اثبات سهام روی آورده در حالی که پروژه الگورند همواره از نسخه بهتر این مکانیزم اجماع استفاده می‌کرده است.

پلتفرم اتریوم تقریباً هر 12 تا 14 ثانیه یک بلوک جدید از تراکنش‌ها را پردازش می‌کند، اما تراکنش‌های پردازش‌شده از طریق شبکه الگورند سریع‌تر و در عرض حدود چهار ثانیه نهایی می‌شوند.

ارز الگو ارز حاکمیتی بلاکچین الگورند است. به شرکت‌کنندگان یا به‌عبارت دیگر فعالان شبکه الگو، ارز دیجیتال بومی الگورند یعنی توکن الگو (ALGO) پاداش داده می‌شود. ارز الگو همچنین به‌عنوان یک توکن کاربردی برای پرداخت هزینه‌های پردازش تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجموع عرضه ارز الگو 10 میلیارد توکن تعیین ‌شده است که از این میزان، حدود 7 میلیارد در گردش است. الگو در رتبه سی‌ام کوین‌مارکت‌کپ است و هم‌اکنون با قیمت 0.326 دلار معامله می‌شود.

پروژه الگورند در تلاش است نقشی مؤثر در خدمات مالی و مبادلات داشته باشد. با در نظر گرفتن راهکار خلاقانه الگورند می‌توان پیش‌بینی کرد که ارز دیجیتال الگو در آینده نقش مهمی در سیستم مالی غیرمتمرکز داشته باشد.

در حال حاضر ارز الگو در صرافی ایرانی نوبیتکس قابل خرید و فروش است.

نوشته های مشابه

‫824 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا