ارز دیجیتال

نظر کارشناس و سرمایه گذاران بزرگ درباره آینده قیمت ارز دیجیتال

آیا پیش‌بینی‌های بازار کریپتو حاکی از این است که اعداد موجود در جدول قیمت ارز دیجیتال رشد خواهند کرد یا افت؟ سرمایه‌گذاران سود می‌کنند یا ضرر؟ آیا بیت‌کوین به نوسانات خود ادامه می‌دهد؟ قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال همچنان تغییرات اساسی خواهد داشت؟ آیا مقررات نقش مهم‌تری ایفا خواهند کرد؟ خرید کدام یک از دارایی‌های موجود در لیست قیمت ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری بهتری برای آینده است؟

به تعداد تحلیلگرانی که آینده ارزهای دیجیتال را ترسیم می‌کنند، پیش‌بینی وجود دارد. بازار کریپتو در سال ۲۰۲۱ محبوب ماند و محبوب‌تر. ارزهای دیجیتال توسط بانک بزرگ گلدمن ساکس (Goldman Sachs) پذیرفته شدند. سهام کوین‌بیس در بورس نزدک (NASDAQ) عرضه شد و اولین صندوق قابل معامله (ETF) مرتبط با بیت‌کوین در ایالات متحده اندازی شد.

اگر گذشته آینه‌ای از آینده باشد، با نگاهی به آینده جدول قیمت ارز دیجیتال، می‌توان گفت سرمایه‌گذاران روزهای هیجان‌انگیزی را تجربه خواهند کرد. برخی از پیش‌بینی‌های جالب درباره لیست قیمت ارزهای دیجیتال و قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال که باید در نظر داشت عبارتند از:

سقوط یا صعود؟

قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است در سال ۲۰۲۲ کاهش بیشتری پیدا کند. رهبر آنها در نوامبر به رکورد ۶۹.۰۰۰ دلار رسیده بود، اما اکنون کمتر از ۲۰.۰۰۰ دلار معامله می‌شود و این یعنی حدود ۷۰ درصد افت قیمت.

کارول الکساندر، استاد مالی دانشگاه ساسکس (Sussex)، انتظار دارد که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ تا کف ۱۰.۰۰۰ دلار سقوط کند و بیشتر سودهای خود در یک سال و نیم گذشته از بین ببرد.

برخی افراد درباره بیت‌کوین معتقد به چنین سقوطی در جدول قیمت ارز دیجیتال نیستند. یویا هاسگاوا، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در صرافی بیت‌بانک (BitBank) واقع در ژاپن، معتقد است مهم‌ترین عامل خطر [کاهش قیمت] توسط فدرال رزرو است.

سایانتانی سانیال، تحلیلگر و نویسنده آنالیتیکس اینسایت (AnalyticsInsight) به گزارش او، بسیاری از عوامل به افزایش قیمت بیت کوین اشاره می‌کنند. از جمله پذیرش بیشتر توسط مشاغل در پی افزایش تقاضا برای ETF‌های بیت کوین. سانیال می‌گوید که تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰.۰۰۰ دلار خواهد رسید و برخی می‌گویند که این اتفاق می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ رخ دهد.

خلاصه اینکه پیش‌بینی‌های ضد و نقیض مختلفی درباره لیست قیمت ارز دیجیتال وجود دارد.

سرمایه‌گذاران بسیار بیشتری بیت کوین را اتخاذ خواهند کرد

ریک ادلمن (Ric Edelman)، بنیان‌گذار شورای دارایی‌های دیجیتال حرفه‌ای‌های مالی، پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان مالک بیت‌کوین خواهند شد.

فلوری مارکز (Flori Marquez)، بنیان‌گذار بلاک‌فای (BlokFi) و کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) موافق اعتباربخشی از طریق وضوح نظارتی و درک بهتر از صنعت، برای کمک به افزایش پذیرش است.

حرکت به سمت دی‌فای (DeFi)

برایان گروس (Bryan Gross)، ناظر شبکه در پلتفرم کریپتو آی‌سی‌اچ‌آی (ICHI) معتقد است که توسعه نوظهورهایی مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) در دنیای کریپتو «احتمالاً رشدیافته‌ترین حوزه‌های ارزهای دیجیتال هستند». هدف DeFiبازآفرینی محصولات مالی سنتی بدون واسطه است و DAOها را می‌توان یک جامعه اینترنتی جدید در نظر گرفت. مجموع مبالغ سپرده‌گذاری شده در DeFi، در سال ۲۰۲۱ از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشت و انتظار می‌رود تقاضا همچنان به رشد خود ادامه دهد.

به گفته کارول الکساندر، سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب سود در حوزه‌های کوچکتر ارزهای دیجیتال هستند، می‌خواهند در سال ۲۰۲۲ کوین‌های اتریوم، سولانا، پولکادات و کاردانو را تحت نظر بگیرند.

CNBC گزارش داد که DeFi بخشی از یک روند گسترده‌تر به نام وب ۳ است. حامیان وب ۳ ادعا می‌کنند که پلتفرم‌های آنلاین تحت‌کنترل چند شرکت مانند آمازون، اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل) و متا (شرکت مادر فیس‌بوک) هستند. وب ۳ خواستار نسخه جدید و غیر متمرکز اینترنت با ترکیب بلاک‌چین و توکن‌های معاوضه نشدنی (NFT) است. با این‌حال کارآفرینانی مانند ایلان ماسک و جک دورسی هنوز به باور نرسیده‌اند.

توجه رگولاتورها به جدول قیمت ارز دیجیتال

انتظار می‌رود تنظیم مقررات برای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ یک موضوع کلیدی باشد. ویجای عیار (Vijay Ayyar)، معاون توسعه شرکت‌ها و توسعه جهانی در صرافی لونو (Luno)، پیش‌بینی می‌کند که سال ۲۰۲۲ سال بزرگی در عرصه نظارتی خواهد بود. عیار به CNBC گفته‌است که انتظار دارد در مورد «منطقه خاکستری» قانونی ارزهای دیجیتال (غیر از بیت‌کوین و اتریوم) شفاف‌سازی شود.

یکی دیگر از حوزه‌های مورد علاقه رگولاتورها احتمالاً استیبل کوین‌ها باشند؛ توکن‌هایی که ارزش آن‌ها به قیمت دارایی‌هایی مانند دلار آمریکا مرتبط است. تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان، در مورد اینکه آیا در ذخایر خود دارایی‌های کافی برای حمایت از اتصال‌ش به دلار دارد یا خیر، بحث برانگیز به نظر می‌رسد.

عملکرد بیت‌کوین نسبت به شاخص S&P 500

حتی با وجود تهدید ویروس کرونا برای اقتصاد جهانی، هم بیت کوین و هم شاخص در سال ۲۰۲۱ دستاوردهای چشمگیری را نشان دادند؛ بیت کوین ۶۶ درصد و S&P ۵۰۰ حدود ۲۷ درصد صعود کردند.

آرکان ری‌سرچ (Arcane Research) گفت که بیت‌کوین مانند یک دارایی ریسک‌پذیر عمل کرده و آنها پیش‌بینی می‌کنند که عملکرد بهتری نسبت به بازار سهام نشان دهد. به گفته این شرکت، اگر بازار سهام در سال ۲۰۲۲ صعودی باشد، بیت کوین احتمالاً عملکرد بهتری خواهد داشت. اما اگر بازار سهام سال قرمزی داشته باشد، بیت کوین احتمالاً از آن ضعیف‌تر عمل خواهد کرد.

عملکرد بهتر دوباره اتر نسبت به بیت‌کوین

در سال ۲۰۲۱ اتریوم با ۴۱۸ درصد رشد در لیست قیمت ارز دیجیتال درخشید و عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین با رشد ۶۶ درصدی نشان داد. تحلیلگران بر این باورند که هر دو دارایی به دلیل افزایش حجم فروش NFT به عملکرد خوب خود ادامه خواهند داد. بیشتر این توکن‌ها هنوز بر روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شوند.

ناپدید شدن اکثر میم‌کوین‌ها

سال گذشته، یکی از اسپین‌آف‌های دوج‌کوین به نام شیبا اینو ۴۴.۵۴۰، ۰۰۰ درصد رشد کرد. اسکوئید، کوینی که از روی سریال کره‌ای «اسکوئید گیم» نامگذاری شد، در کمتر از یک هفته بیش از ۷۵۰۰۰ درصد قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال اسکوئید گیم جهش کرد، اما به زودی ناپدید شد. پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک اکثر میم‌کوین‌ها از روی جدول قیمت ارز دیجیتال ناپدید شوند.

یواس‌دی‌کوین با عبور از تتر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان خواهد شد

تتر سلطنت خود را به عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار حفظ کرده است. اما زمانی که یواس‌دی کوین تصمیم بگیرد به موج وام دهی بپیوندد، ممکن است جایگاه تتر در لیست قیمت ارز دیجیتال را تصاحب کند و بزرگ‌ترین استیبل‌کوین دنیا شود. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ارز دیجیتال روی لینک زیر کلیک کنید:

نوشته های مشابه

‫953 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا