گوناگون

جریمه ۱۸ هزار دلاری اسپیس ایکس در پی به کما رفتن یکی از مهندسان این شرکت

در پی بروز حادثه‌ای برای یکی از کارکنان اسپیس ایکس، این شرکت فعال در حوزه فضا به پرداخت جریمه ۱۸ هزار دلاری محکوم شد.

بنابر اعلام افراد مطلع، یکی از مهندسان اسپیس ایکس در روز ۱۸ ژانویه و در هنگام آزمایش یک قطعه از موشک‌های این شرکت در منطقه‌هاثورن کالیفرنیا از ناحیه سر دچار آسیب شد و به دنبال آن، چند ماه به کما رفت.

اداره ایمنی و سلامت شغلی (OSHA) آمریکا در خلاصه تحقیقات خود از این اتفاق نوشت که اسپیس ایکس به علت مقصر شناخته شدن و ارتکاب دو تخلف در این حادثه، می‌بایست جریمه ۱۸ هزار و ۴۷۵ دلاری را پرداخت کند.

بنابر این گزارش، تخلف نخست اسپیس ایکس مربوط به طرح‌های پیشگیری از بروز سانحه در این شرکت بود و تخلف دوم نیز به سرویس‌دهی و تعمیرات چرخ‌های چند بخشی و یک بخشی برمی‌گردد. جولیا کراولی فارنگی یکی از کارآموزان سابق اسپیس ایکس گفت که مهندس فرانسیسکو کابادا که در پی این حادثه به کما رفت، پدر سه فرزند و از شهر لس‌انجلس است.

در بخش دیگری از تحقیقات OSHA آمده که این مهندس در ماه ژانویه مشغول بررسی موتور Raptor V۲ بود که با بروز این سانحه، از ناحیه جمجمه دچار شکستگی شد. به گفته کراولی فارنگی، این مهندس در حال آزمایش این قطعه بود که یک سوپاپ به حداکثر فشار رسید و در پی آن، یک صفحه منفجر شد و پس از برخورد با فرانسیسکو، او را به زمین زد.

خانواده فرانسیسکو کابادا برای جلب حمایت، یک صفحه را در GoFundMe راه‌اندازی کردند و خواهر وی نیز در ۱۶ مارس، ویدیویی را در شبکه اجتماعی اجتماعی تیک‌تاک منتشر کرد که نشان می‌دهد تا چه اندازه، خانواده کابادا دلتنگ او هستند. اسپیس ایکس هنوز هیچ واکنشی را در قبال این گزارش نشان نداده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا