ارز دیجیتال

استخراج ترون از راه Faucet Crypto چطور صورت می‌گیرد؟

ترون شبکه‌ای منبع باز و غیرمتمرکز است که در بستر بلاک چین به تمرکززدایی از محتوا، بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال در فضای اینترنت می‌پردازد. پیش از خرید ترون باید بدانید که راهکارهایی نیز برای استخراج ترون وجود دارد؛ فاست کریپتو (Faucet Crypto) یکی از راه‌های استخراج ارزهای دیجیتال و به ویژه ترون است. در این مقاله نحوه استخراج ترون از این روش را به شما توضیح می‌دهیم.

فاست کریپتو چیست؟

Faucet در اصطلاح به معنای «شیر آب» است؛ بنابراین اگر بخواهیم Faucet Crypto را به فارسی ترجمه کنیم، باید به آن بگوییم شیر کریپتو.

فاست‌های کریپتو بخشی از یک سیستم مالی غیرمتمرکز هستند و از تراکنش‌های همتا به همتا استفاده می‌کنند. آن‌ها با دور زدن سرویس‌های مالی و سیستم‌های پرداخت سنتی، مانند بانک‌ها و کارت‌های اعتباری، و همچنین مدل‌های تجاری تبلیغاتی مانند گوگل ادز که معمولاً بین کاربر و وب‌سایت یا برنامه قرار می‌گیرد، علاوه بر تمامی این موارد هیچ کارمزد تراکنشی را به خریدار و فروشنده تحمیل نمی‌کنند و این مورد در قیمت معاملاتی ترون تاثیر گذار است.

یک کاربر برای استخراج ترون و سایر ارزهای دیجیتال از طریق فاست کریپتو موظف است که یک سری کارهایی را انجام دهد؛ مثلاً کلیک بر روی تبلیغات پولی، تکمیل تست‌های CAPTCHA یا ورود روزانه به سیستم. کاربر (یعنی دارنده کیف پول) با انجام این وظایف در یک وب سایت، برنامه یا بازی که فاست کریپتو است، توکن‌های ارز دیجیتال مورد نظر را به عنوان پاداش کسب می‌کند.

یک فاست کریپتو معمولاً پای واسطه‌های شخص ثالث را از معامله قطع می‌کند و پاداش کاربران را مستقیماً به خود آنها می‌پردازد. عواملی از جمله تبلیغات کلیکی و تست‌های CAPTCHA باعث ایجاد ترافیک در وب‌سایت می‌شوند و این ترافیک به نوبه خود منبع درآمدی برای وب‌سایت، برنامه یا بازی است. کاربری هم که به کلیک روی تبلیغات و حل تست‌ها می‌پردازد، پاداش خود را مستقیماً در کیف پول خود دریافت می‌کند.

فاست ترون چیست؟

فاست ترون یک سیستم پاداش‌دهی است که به طور خاص TRX، توکن بومی شبکه ترون را به عنوان پاداش کلیک روی تبلیغات و حل تست‌ها به کاربران خود پرداخت می‌کند. علاوه بر ترون، فاست‌هایی برای سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، لایت کوین و… وجود دارد.

فاست کریپتو چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که به نحوه استخراج ترون از طریق فاست کریپتو و نحوه کار سیستم فاست کریپتو فکر می‌کنید، آن را به عنوان یک تبادل متقابل بین کاربر (دارنده کیف پول، جایزه‌بگیر) و فاست (وب سایت یا برنامه یا بازی، جایزه‌دهنده) در نظر بگیرید. کاربر جایزه‌بگیر با تکمیل وظایفی که به عهده می‌گیرد، از فاست جایزه‌دهنده توکن TRX دریافت می‌کند و فاست جایزه‌دهنده نیز از ترافیکی که توسط کاربران جایزه‌بگیر ایجاد شده‌ است، درآمد کسب می‌کند. از جمله مهم‌ترین وظایفی که کاربران باید برای کسب پاداش تکمیل کنند، فهرست زیر است:

  • کلیک بر روی تبلیغات پولی
  • ورود (Login) روزانه به وب سایت
  • تکمیل تست‌های CAPTCHA
  • بازی کردن
  • تماشای تبلیغات

درباره ترون

ترون یک پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین است که ارز دیجیتال بومی خود به نام ترونیکس یا TRX بهره‌مند است. ترون در سال ۲۰۱۷ توسط یک سازمان غیرانتفاعی در کشور سنگاپور به نام بنیاد ترون تأسیس شد. هدف ترون میزبانی یک سیستم سرگرمی جهانی برای اشتراک‌گذاری مقرون‌به‌صرفه محتوای دیجیتال است.

درک ترون

ترون از ویژگی‌های بلاک‌چین و فناوری شبکه Peer-2-Peer یا به اختصار P2P استفاده می‌کند تا واسطه‌ها حذف شوند و بدین ترتیب به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد که آثار خود را مستقیماً به مصرف کنندگان بفروشند. توسعه دهندگان نرم افزار، از زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) برای ساخت برنامه‌هایی که روی پلتفرم ترون میزبانی می‌شوند، استفاده می‌کنند.

ارز مورد استفاده در شبکه ترون، ترونیکس (Tronix) یا TRX نام دارد. کاربران با استفاده از ترونیکس هزینه محصول و خدمات را مستقیما به خود سازندگان محتوا پرداخت می‌کنند. سازندگان محتوا نیز هیچ کارمزدی برای تراکنش‌ها به ترون نمی‌پردازند. به همین ترتیب، تراکنش‌های TRX نیز در پلتفرم رایگان هستند.

کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را نیز در یک صرافی معتبر نگهداری کنند. برای انجام این‌کار صرافی‌های زیادی وجود دارد، صرافی ارز دیجیتال والکس به دلایلی از قبیل امنیت، کاربرپسندی و قابلیت اطمینان یکی از بهترین گزینه‌هاست. شما می‌توانید برای خرید  TRX و استعلام قیمت ترون به این وب سایت مراجعه کنید.

ترون و بلاک چین اتریوم

ساختار شبکه ترون با پلتفرم اتریوم مقایسه شده است؛ نشانه‌هایی وجود دارد که ترون و اتریوم در حال تبدیل شدن به رقیبی سرسخت برای یکدیگر هستند.

کمتر از یک ماه پس از راه‌اندازی USD Coin (یک استیبل‌کوین متصل به دلار آمریکا) روی بلاک‌چین ترون، ارزش بازار این رمزارز از ۱۰۸ میلیون دلار گذشت. این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که یو اس دی کوین جدی‌ترین رقیب تتر (اولین استیبل‌کوین بازار که روی بلاک‌چین اتریوم در گردش است) به شمار می‌رود.

درباره این اتفاق، کوین دسک (CoinDesk) در جولای ۲۰۲۱ طی گزارشی این‌ چنین واکنش نشان داد: «می‌تواند نشانه دیگری باشد که معامله‌گران ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای در حال روی‌ آوردن به بلاک‌چین‌هایی هستند که کارمزد تراکنش‌های پایین‌تر را در قبال سرعتی سریع‌تر از آنچه در اتریوم یافت می‌شود، ارائه می‌دهند.»

پتانسیل ترون

ترون به عنوان یک چالش مستقیم برای صنعت رسانه و غول‌های این صنعت (شرکت‌هایی مانند آمازون و نتفلیکس) ایجاد شده‌است. شعار ترون “تمرکززدایی وب” است و هدف آن بیرون راندن واسطه‌های شرکتی از روند تولید تا مصرف محتوا است. موفقیت ترون، فراتر از رونقی که باید در ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، قطعاً تا حدی به کیفیت برنامه‌نویسی پلتفرمی که این بنیاد به کاربرانش ارائه می‌دهد بستگی دارد.

خرید و فروش ترون

شما با عضویت در صرافی ارز دیجیتال والکس می‌توانید با سایر کاربران این پلتفرم معاملاتی به معامله و خرید ترون بپردازید. بنابراین اگر تاکنون در والکس عضو نشده‌اید، در آن ثبت نام کنید. پس از احراز هویت، وارد بازار خرید TRX شوید و با قیمت ترون به صورت لحظه‌ای و هماهنگ با بازارهای جهانی، معامله‌ی خود را انجام دهید. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. در والکس یک حساب کاربری بسازید.(دانلود اپلیکیشن ارز دیجیتال والکس)
  2. مدارک خود را آپلود کنید و مراحل احراز هویت را طی کنید.
  3. از طریق حساب بانکی، کیف پول ریالی خود را شارژ کنید.
  4. به صفحه معاملات ارزهای دیجیتال بروید و بعد از بررسی قیمت ترون، سفارش خرید ارز ترون را ثبت کنید.

نحوه خرید ترون با موبایل

خرید ترون در موبایل کاملاً مشابه خرید آن از وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال والکس است. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن موبایل والکس از اپ استورهای معتبر، برنامه را اجرا کنید. بعد از ثبت نام و احراز هویت، با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری وارد بخش بازارها شوید. پس از انتخاب بازار ترون و بررسی لحظه‌ای قیمت‌ ترون مطابق با بازارهای جهانی، می‌توانید سفارش خرید TRX را با پایه ریالی یا دلاری ثبت کنید.

نحوه فروش ترون در والکس

کافی است با وارد کردن آدرس کیف پول ترون والکس در کیف پول شخصی خود، میزان ارز مدنظرتان را به والکس انتقال داده و آن را در بازار TRX والکس بفروشید. شما همچنین می‌توانید برای آن مقدار ارز TRX که قبلاً از والکس خریداری کرده‌‌اید و کماکان در کیف پول این صرافی است، سفارش فروش ثبت کنید و آن را در والکس بفروشید.

 

نوشته های مشابه

‫143 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا