تکنولوژیگوناگون

۸۰ درصد از اپلیکیشن‌های مشهور اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند

نتایج بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از اپلیکیشن‌های محبوب در جهان، اطلاعات مربوط به مکالمات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند.

این بررسی که توسط مرکز TechShilder انجام شد، نشان داد که ۸۰ درصد از مجموع اپلیکیشن‌های بررسی‌شده، پیام‌های ارسالی و دریافتی کاربران را گردآوری و ذخیره می‌کنند. همچنین، تمامی‌این اپلیکیشن‌ها اطلاعات اولیه کاربر همانند شماره تماس و آدرس ایمیل را جمع‌آوری می‌کنند.

محققان در این بررسی که تحت عنوان Hacker Hotspots: The Apps Most Vulnerable to Cybercrime صورت گرفت، به این نتیجه رسیدند که تقریبا همه اپلیکیشن‌ها، اطلاعات حساسی را ذخیره می‌کنند که ممکن است کاربران از آن بی‌اطلاع باشند.

این اطلاعات می‌تواند کوکی‌های مربوط به آنها باشد؛ کوکی‌ها فایل‌های کوچکی هستند که اطلاعات کاربران مانند جزییات ورود به حساب‌های کاربری مختلف را در ذخیره می‌کنند تا فرد در صورت فراموشی رمز عبور، بتواند از این اطلاعات استفاده کند.

از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان داد که این اپلیکیشن‌ها، عادت‌ها و نحوه تعامل کاربر در فضای وب را نیز ثبت می‌کنند. بدین معنی که اپلیکیشن‌ها از درک عمیقی نسبت به زندگی آنلاین افراد و فعالیت‌هایی که در دستگاه انجام می‌دهند، برخوردارند.

بدیهی هست نگرانی‌هایی در خصوص امنیت آنلاین کاربران در جامعه شکل خواهد گرفت؛ به ویژه اگر دریابند که تمامی‌اپلیکیشن‌هایی مورد بررسی در این تحقیق، داده‌های گردآوری‌شده را با طرف‌های ثالث به اشتراک می‌گذارند. این یعنی، آسیب‌پذیری داده‌ها و در معرض خطر بودن افراد در برابر هکرها.

یافته همچنین حاکی از آن است که ۶۰ درصد از اپلیکیشن‌ها، اطلاعات مربوط به محتوایی که کاربر تولید می‌کند، دخیره می‌کنند و ۵۰ درصد از اپلیکیشن‌های پرطرفدار نیز از طریق دوربین گوشی، به تصاویر و ویدیوهای کاربران دسترسی دارند.

در کل، توجه به امنیت آنلاین امری حیاتی محسوب می‌شود؛ این روزها کاربران به طور بالقوه حجم زیادی از اطلاعات را با توسعه‌دهندگان پشت پرده اپلیکیشن‌ها به اشتراک می‌گذارند. دانستن این موضوع که کدام اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌ها بیشتر مورد هدف قرار می‌گیرند و همچنین نوع داده‌ای که بیشتر در معرض خطر هستند، می‌تواند به کاربران کمک می‌کند تا در زمان آنلاین بودن، احتیاط بیشتری به خرج دهند و تصمیمات بهتری اخذ کنند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. 정품 비아그라,비아그라구매,비아그라구입,처방전없이 초간편주문.합리적인가격.비아그라 퀵배송,비아그라온라인약국,시알리스.각종 발기부전치료제 판매 전문 온라인스토어 13년동안 단 1건도 가품판매에 관한 스캔들이 없는 믿을수 있는 스토어 입니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا