ایراناینترنت

وزیر اقتصاد: خسارات وارده به کسب‌وکارهای مجازی با اعطای مشوق‌های مالی جبران می‌شود

پس انتقادات گسترده‌ای که نسبت به آسیب‌های مالی کسب‌وکارهای مجازی از قطعی‌های گسترده اینترنت مطرح شد، حالا وزیر امور اقتصاد و دارایی از هماهنگی‌های این وزارتخانه با وزارت ارتباطات برای جبران خسارتهای مالی وارد شده به کسب‌وکارهای اینترنتی در محدودیت‌های اینترنتی دو هفته اخیر خبر داده و اعلام کرده است که جزییات نهایی و مصوب این تصمیمات به زودی اعلام خواهند شد.

به گزارش سیتنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به موضوع مالیات و برنامه‌های دولت برای رفع موانع و مشکلات مالیاتی کسب و کارهای الکترونیکی و کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ گفت: باید اذعان کرد که متاسفانه ناامنی‌های اخیر تاثیرات منفی بر روی کسب و کار و معیشت تعداد زیادی از شهروندان عزیزمان داشته است و همه باید برای ترمیم لطماتی که در روزهای گذشته به کسب و کارهای حقیقی و مجازی وارد شده، تلاش کنیم و دولت هم اهتمام دارد که هرچه سریعتر کمک کند تا ابزارهایی که در اختیار دارد برای جبران لطماتی که به کسب و کار مردم وارد شده است، به کار گیرد.

وی گفت: روز گذشته مذاکره‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم مبنی بر اینکه وزارت اقتصاد آمادگی دارد تا از تمام ابزارهای خود مانند مشوق‌های مالی و… استفاده کند تا هرچه سریعتر این کسب و کارهای آسیب دیده ترمیم شوند و در روزهای آینده که مصوبه نهایی را آماده کردیم، خبر قطعی و اقدامات مصوب را اعلام خواهیم کرد.

با گذشت بیش از دو هفته از محدودیت‌های اینترنتی گسترده و مسدود شدن اکثر پلتفرمهای خارجی (از جمله اینستاگرام و واتسپ) کسب‌وکار اکثر فروشگاه‌های اینترنتی مستقر بر روی این پلتفرم‌ها تا مرز تعطیلی رفته و از این بابت، زیان مالی قابل‌توجهی به صاحبان آنها واردذ شده است. آمارهای اخیر مرکز آمار حاکی از آن است که درآمد بیش از ۱۱ میلیون ایرانی به اینترنت و پلتفرم‌های مختلف وابسته است و از این تعداد، بیش از ۹ میلیون نفر مستقیما از ایستاگرام کسب درآمد می‌کنند.

وزیر ارتباطات به تازگی در پاسخ به زمان احتمالی رفع محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت کشور اظهار کرد که این وزارتخانه اختیاری در اعمال و رفع این محدودیت‌ها ندارد و نهادهای مربوطه در زمان مناسب تصمیمات خود در این مورد را اعلام خواهند کرد. با اینحال اخباری که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده حاکی از آن است که احتمال رفع فیلتر اینستاگرام و واتسپ حتی پس از آرام شدن اوضاع کشور بسیار کم است.

منبع
سیتنا

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا