ارز دیجیتال

چرا باید بیت کوین بخریم؟

بیت کوین رمزارز یکه‌تاز بازار کریپتو است که حجم معاملات آن به چند ده میلیون دلار در روز می‌رسد و در حال تبدیل‌شدن به رمزارزی است که در هر کیف پول کریپتو مقداری از آن وجود دارد. بیت‌کوین درحال‌توسعه است و در آینده‌ای نه‌چندان دور تبدیل به یکی از الزامات زندگی می‌شود. بنابراین هرچه زودتر برای خرید بیت‌کوین اقدام کنیم سود بیشتری می‌بریم و با روند تغییر اقتصاد جهانی همراه می‌شویم. در ادامه درمورد بیت‌کوین، دلایل و روش خرید آن بیشتر صحبت کرده‌ایم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که بدون حضور نهادهای نظارتی مثل بانک‌ها کار می‌کند. این رمزارز توسط ساتوشی ناکاموتو براساس فناوری رمزنگاری و برای ایجاد تحول در سیستم پرداخت ایجاد شده است.

همه تراکنش‌های بیت‌کوین به‌صورت همتابه‌همتا هستند و روی دفتر کل عمومی بلاک‌چین آن که برای عموم در دسترس است ذخیره می‌شوند . یک نسخه از این دفتر کل بلاک‌چین روی گره‌های شبکه است که در سراسر جهان پخش شده‌اند. به‌این‌ترتیب تغییر و جعل آن غیرممکن است.

ارزش بیت‌کوین مثل طلا به میزان حمایت طرفداران آن وابسته است و از سال ۲۰۰۹ که معرفی شد تاکنون رشد چشمگیری داشته است. عرضه این رمزارز محدود به ۲۱ میلیون توکن است و انتظار می‌رود با نزدیک شدن به این عدد و حمایت بیشتر کسب‌وکارها از آن، شاهد افزایش بیشتر ارزش آن باشیم.

همان‌طور که گفتیم بیت‌کوین از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند و باید در کیف پول دیجیتالی ذخیره شود. این رمزارز برای انجام تراکنش‌ها از رمزنگاری و برای تأیید تراکنش‌ها از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) و فرآیند استخراج یا ماینینگ استفاده می‌کند که ماینرها در قبال فعالیتی که انجام می‌دهند مقداری بیت‌کوین و بخشی از کارمزد تراکنش را می‌گیرند.

چرا باید روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنیم؟

اگر نگاهی به روند قیمت بیت کوین بیندازیم متوجه می‌شویم این ارز دیجیتال تاریخچه پرافتخاری داشته و قیمت آن چندین هزار برابر شده است.

بررسی تاریخچه روند قیمت بیت‌کوین

زمانی که در سال ۲۰۰۹ بیت کوین معرفی شد بی‌ارزش بود و یک سال بعد به قیمت ۰.۰۹ دلار رسید اما تا آوریل ۲۰۱۱ با رشد قیمتی ۲۹۶۰ درصدی به ۲۹.۶ دلار رسید. سپس دچار رکود شد و پس از پشت سر گذاشتن افت‌وخیزهای زیاد در سال ۲۰۱۲ به ۲۳۰ دلار رسید و مجدداً روند نزولی را در پیش گرفت.

یکی از اوج‌های قیمت آن در سال ۲۰۱۳ بود که به ۱۲۳۷ دلار رسید؛ اما به‌زودی در سال‌های ۲۰۱۶ با قیمت ۹۰۰ دلار و در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱۹.۳۴۵ دلار به رکورد جدیدی رسید و سپس کاهش یافت.

در هنگام همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین از ۶۹۶۵ دلار تا ۲۹۰۰۰ دلار هم بالا رفت و در آوریل ۲۰۲۱ به رکورد باورنکردنی ۶۳.۵۵۸ دلار رسید. بااین‌حال در شرایط نزولی بازار قیمت آن کاهش یافت و هنوز نتوانسته رکورد قبلی خود را بشکند؛ اما همان‌طور که می‌بینیم بیت‌کوین در طی سال‌های متمادی رکوردهای قیمتی تازه‌ای را ثبت کرده و روند رشد قیمت آن چشمگیر بوده و تاریخچه روشنی دارد.

مزایای بیت کوین به دید یک سرمایه‌گذاری
مزایای بیت کوین به دید یک سرمایه‌گذاری

مزایای بیت کوین به دید یک سرمایه‌گذاری

بیت کوین مزایایی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد که آن را مستعد توجه بیشتری کرده است. درحال‌حاضر بیش از نیمی از ارزش بازار کریپتو در دستان بیت‌کوین است. این رمزارز در صرافی‌های متعدد و پلتفرم‌های مبادلاتی زیادی لیست شده است و به‌این‌ترتیب نقدشوندگی بالایی دارد که مسئله مهمی در مبادلات و تریدینگ است.

ریسک تورم در بیت‌کوین برخلاف ارزهای فیات که دولت‌ها آن‌ها را تنظیم می‌کنند کمتر است. چراکه بیت‌کوین از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند و در کنترل هیچ سازمانی نیست. از طرفی، استفاده از بلاک‌چین موجب شده سرعت تراکنش‌های بیت‌کوین نسبت به ارزهای فیات بالاتر و هزینه آن کمتر باشد.

درعین‌حال باید در نظر داشت که تاکنون بیش از ۱۹ هزار بیت کوین استخراج شده و سقف استخراج آن ۲۱ میلیون است. به‌این‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین نیز مثل طلا با نزدیک شدن به سقف خود تبدیل به یک کالای کمیاب و باارزش شود.

همین محدودیت عرضه باعث می‌شود بیت‌کوین مثل ارزهای فیات که مجدداً قابل چاپ شدن هستند و باعث ایجاد تورم می‌شوند تأثیرات تورمی نداشته باشد و ارزش آن کاهش پیدا نکند.

بعلاوه در سال‌های گذشته شاهد تمایل بیشتر کسب‌وکارها به استفاده از بیت‌کوین برای انجام پرداخت‌های مالی بوده‌ایم و این تمایل هرروز در حال افزایش است که موجب گسترش و انطباق سریع‌تر بیت‌کوین می‌گردد.

همچنین بیت‌کوین و به‌طورکلی ارزهای دیجیتال، چون دارایی‌های جدیدی هستند بسیار مورد توجهند. به‌همین‌دلیل شاهد نوسانات زیادی در قیمت آن‌ها هستیم که فرصت زیادی برای کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری و تریدینگ ایجاد می‌کند.

چطور از سرمایه گذاری روی بیت کوین درآمد داشته باشیم؟

از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری روی بیت کوین که درحال‌حاضر در کشور ما قابل انجام هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استخراج بیت‌کوین

یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری روی بیت کوین، خرید تجهیزات استخراج و به دست آوردن بیت‌کوین از این طریق است. استخراج می‌تواند به‌صورت انفرادی، با پیوستن به استخر یا از طریق تجهیزات ابری باشد. درحال‌حاضر با توجه به بالا بودن میزان رقابت، بهترین روش استفاده از روش ابری است. در این استخرها هرگاه که بلاکی استخراج شود، پاداش استخراج آن براساس میزان تلاش و سرمایه‌ای که افراد برای استخراج وارد کرده‌اند بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

خرید و هودل کردن بیت کوین

همان‌طور که در بخش قبل دیدیم ارزش بیت کوین طی ۱۳ سال از چند سنت به چند ده هزار دلار رسیده است. گرچه در این مسیر افت‌وخیزهای زیادی بوده اما روند کلی حرکت قیمت آن صعودی بوده است. درحال‌حاضر بیت‌کوین پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری قرن است. به‌همین‌دلیل یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری بخصوص برای کسانی که نمی‌خواهند درگیر معاملات کوتاه‌مدت شوند و نیز افرادی که به سرمایه خود نیازی ندارند، خرید بیت کوین و هودل کردن آن برای مدت طولانی است.

خرید و هودل کردن بیت کوین
خرید و هودل کردن بیت کوین

وام دهی

اگر مقداری بیت‌کوین دارید که نیازی به آن ندارید می‌توانید از طریق پلتفرم‌های وام‌دهی‌اند را به سایر اشخاص وام دهد و سود آن را دریافت کنید. معمولاً پلتفرم‌های وام‌دهی معروف مثل Bitbond و BTCpop به ازای این وام‌ها ۱۵ درصد سود سالیانه پرداخت می‌کنند.

تریدینگ

ترید کردن یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و کسب درآمد از طریق خریدوفروش آن در نوسانات بازار است. تریدرها در درجه اول با بررسی چارت بازار و بررسی عوامل خارجی و فاندامنتال اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. ویژگی مهم بیت‌کوین و به‌طور ارزهای دیجیتال این است که بازار آن به‌صورت ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته فعال است و در هرزمانی از شبانه‌روز می‌توان برای کسب سود اقدام کرد.

نکته قابل ذکر این است که در همه روش‌هایی که در بالا نام برده شد لازم است از بیت‌کوین‌ها در یک کیف پول ارز دیجیتال نگهداری شود. حساب کاربری صرافی برای نگهداری طولانی‌مدت رمزارزها امنیت کافی را ندارد.

چطور سرمایه گذاری روی بیت کوین را شروع کنیم؟

سرمایه‌گذاری روی بیت کوین از طریق استخراج آن، روشی متفاوت از سایر روش‌ها دارد. این کار با خرید تجهیزات سخت‌افزاری استخراج، انجام تنظیمات نرم‌افزاری و درنهایت، اتصال به استخر یا ابر استخراج انجام می‌شود؛ اما برای سایر روش‌های سرمایه‌گذاری، اولین گام خرید بیت‌کوین است.

خرید ترون، بیت‌کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود؛ اما به دلیل تحریم‌های اقتصادی کاربران ایرانی نمی‌توانند از خدمات صرافی‌های خارجی استفاده کنند. درصورتی‌که هویت آن‌ها تأیید شود حساب بسته شده و سرمایه آن‌ها بلوکه می‌گردد. به‌این‌ترتیب بهترین گزینه برای ایرانیان استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی مثل صرافی ارز دیجیتال کیوسک برای خرید بیت‌کوین است.

برای خرید بیت کوین از صرافی کیوسک اولین قدم، عضویت در وب‌سایت این صرافی است. پس از طی کردن مراحل عضویت و احراز هویت شما یک کاربر کیوسک هستید. در این مرحله می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید و مبلغ موردنظر خود برای خرید بیت‌کوین را از حساب بانکی به حساب کاربری کیوسک انتقال دهید. البته نکته‌ای که وجود دارد، این است که یک درصد از این مبلغ، کارمزد صرافی است و بهتر است این کارمزد را در محاسبات خود وارد کنید.

پس از طی کردن این مراحل به‌راحتی، در منوی سمت راست گزینه سفارش آسان کلیک کنید. در صفحه‌ای که می‌بینید رمزارز بیت‌کوین را از منوی کشویی انتخاب نمایید.

سپس مبلغ موردنظر برای سرمایه‌گذاری را با در نظر گرفتن کارمزد در قسمت «میزان تومانی که می‌دهید» وارد کنید. در قسمت بعد «میزان بیتکوینی که می‌گیرید» به‌صورت خودکار مقدار بیتکوینی که با مبلغ شما و با توجه به قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین قابل خریداری است نشان داده می‌شود. در صورت تأیید وارد مرحله نهایی کردن تراکنش می‌شوید.

به‌این‌ترتیب سفارش خرید بیت‌کوین در بلاک‌چین بیت‌کوین ثبت می‌گردد و هر زمان که تراکنش تأیید و انجام شود می‌توانید تغییرات را در نمایه کاربری خود در وب‌سایت کیوسک، صرافی ارز دیجیتال ببینید. به‌این‌ترتیب خرید بیت‌کوین انجام شده و شما سرمایه‌ای در قالب بیت‌کوین دارید که می‌توانید از آن برای کسب سود بلندمدت یا کوتاه‌مدت استفاده کنید.

جمع‌بندی

از سال ۲۰۰۹ که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به دنیا معرفی کرد تاکنون این رمزارز رشد قیمتی خوبی داشته و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های آینده وضعیت آن بهتر هم خواهد شد. بنابراین بی‌شک خرید بیت‌کوین یک سرمایه‌گذاری بلندمدت سودآور خواهد بود. برای خرید بیت کوین روش‌های مختلفی وجود دارد اما صرافی کیوسک به راحت‌ترین و سریع‌ترین روش، این کار را برای شما انجام می‌دهد. با کیوسک همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا