بورس

 چطور با آموزش بورس به اهداف مالی دست یابیم؟

سرمایه گذاری در بورس شاید به نظر خیلی از افراد گزینه‌ پر ریسکی باشد، اما کافیست نگاه بلند مدت به سرمایه‌گذاری داشته باشید تا از منافع یک سرمایه‌گذاری حساب شده بهره‌مند شوید. شاید با خود بگویید به‌جای سرمایه‌گذاری، پول‌تان را در بانک پس‌انداز کنید، اما واقعیت این است که تورم طی یکی دو سال کل پس‌انداز شما در بانک را می‌بلعد! بنابراین به‌جای حساب باز کردن در بانک، بهتر است روی یک سرمایه‌گذاری درست حساب کنید!

در کدام بازار سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در بورس با توجه به تنوع روش‌ها و البته بازدهی بالاتر از سایر بازارها در بلندمدت، گزینه مناسبی برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران به‌شمار می‌رود؛ چراکه در این بازار هم برای سرمایه‌گذاران محتاط گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری وجود دارد و هم افراد ریسک‌پذیر می‌توانند بهترین شیوه‌های سرمایه گذاری در بورس را برای خود انتخاب کنند.

سرمایه گذاری در بورس مزایای بسیاری دارد، اما برای رسیدن به سود و کسب بازدهی از سرمایه‌گذاری در این بازار لازم است از دانش زیادی در زمینه مسائل مالی برخوردار باشید. برای آموزش این مطالب نیز باید به مراجع معتبر بورسی از قبیل آموزین – مرکز آموزش کارگزاری فارابی – مراجعه کنید. مرکز آموزین، با توجه به تنوع بالای دوره‌ها و محتوای آموزشی رایگانی که منتشر می‌کند، می‌تواند مرجعی معتبر برای آموزش صفر تا صد بورس به حساب آید.

آموزین، مرجع آموزش صفر تا صد بورس

تنوع بالای دوره‌هایی که در آموزین برگزار می‌شود باعث شده علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری روی این مرکز به عنوان مرجعی برای آموزش صفر تا صد بورس حساب کنند. فرقی نمی‌کند چه سطحی از دانش سرمایه گذاری را داشته باشید. با هر سطحی می‌توانید در آموزین آموزش‌های مناسب خود را پیدا کنید.

دوره‌های آموزین، طیف وسیعی از ویدیوهای ضبط شده و وبینارهای رایگان را تشکیل می‌دهد که برای تمام سطوح از مبتدی تا متوسط و پیشرفته مناسب هستند. پیشنهاد می‌کنیم اگر در حال حاضر از دانش کافی در زمینه سرمایه گذاری در بورس برخوردار نیستید، با دوره‌های ابتدایی از جمله خود آموزین رایگان بورسی‌شو آموزش را شروع کنید.

تمرین و افزایش مهارت از طریق پرتفوی مجازی

پس از شرکت در دوره‌های آموزشی زمان انجام معامله و کسب تجارب عملی در بازار است. اگر تاکنون نسبت به ثبت نام کارگزاری و دریافت کد بورسی آنلاین اقدام نکرده‌اید، می‌توانید این کار را از طریق کارگزاری فارابی به سرعت انجام داده در کوتاه‌ترین زمان ممکن کد بورسی خود را دریافت کنید. پس از دریافت کد بورسی آنلاین می‌توانید سرمایه‌گذاری را شروع کنید.

برای انجام نخستین معاملات خود می‌توانید از طریق پرتفوی مجازی فارابیکسو – سامانه معاملات آنلاین کارگزاری فارابی – شروع به کسب تجربه کنید. پرتفوی مجازی به شما این امکان را می‌دهد که به صورت مجازی نسبت به خرید و فروش سهام یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) اقدام کرده بدون از دست دادن سرمایه (یا به دست آوردن سود و افزایش سرمایه) استراتژی‌های معاملاتی خود را آزمون کرده از درستی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین استفاده از پرتفوی مجازی به شما این امکان را می‌دهد که بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله مختلف را به صورت عملی و بدون تجربه زیان (و سود) مقایسه کرده، بهترین صندوق برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

تا زمانی که مهارت کافی ندارید…

تا زمانی که مهارت کافی ندارید بهترین کار سرمایه‌گذاری در صندوق‌هاست. در این شیوه از سرمایه‌گذاری، شما با خرید واحدهای یک صندوق سرمایه گذاری مناسب، در سود صندوق به اندازه سهم خود شریک می‌شوید. در نظر داشته باشید صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که از میان رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به صندوق درآمد ثابت و صندوق سهامی اشاره کرد. صندوق سهامی برای افراد ریسک‌پذیر و صندوق درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاران محتاط مناسب است. فراموش نکنید همواره می‌توانید از طریق سایت فیپیران نسبت به مقایسه بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری و انتخاب بهترین گزینه سرمایه‌گذاری اقدام کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا