شبکه‌های اجتماعی

یوتیوب در آمدهای تبلیغات را با تولیدکنندگان ویدیوهای Shorts به اشتراک ‌‌می‌گذارد

یوتیوب اخیرا تغییر مهمی را در پارتنر پروگرم (Partner Programm) خود اعمال کرده که بر اساس آن، تولیدکنندگان ویدیوهای کوتاه در این پلتفرم می‌توانند درآمدی بیشتری را کسب کنند.  

این شرکت اعلام کرد که درآمد تبغلیاتی خود را با سازندگان ویدیوهای کوتاه در این پلتفرم که تحت عنوان یوتیوب شورتس (Youtube Shorts) شناخته می‌شود، به اشتراک خواهد گذاشت.  

این تغییرات که از اوایل سال آینده میلادی اجرا خواهد شد، به یوتیوب کمک خواهد کرد تا تولیدکنندگان و سازندگان محتوا را از رقیب اصلی خود یعنی تیک‌تاک دور کند و به سمت خود بکشاند؛ جایی که تولیدکنندگان محتوا از درآمدهای کم خود در این شبکه اجتماعی چینی گله‌مندند.  

نیل ماهون، مدیر تولید یوتیوب در مراس‌می‌با اعلام این خبر، گفت: این اولین باری است که روش اشتراک درآمد برای ویدیوهای کوتاه در یک پلتفرم ارائه می‌شود.  

با این طرح جدید اشتراک درآمد، تولیدکنندگان با حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) که در مدت زمان ۹۰ روز، ۱۰ میلیون بازدید را برای ویدیوهای شورتس خود در یوتیوب دریافت کنند. ، می‌توانند برای استفاده از امکان درآمدزایی در برنامه Partner درخواست دهند.  

همانند آنچه در تیک‌تاک مشاهده می‌شود، تبلیغات در شورتس بین ویدیوها در فید ظاهر می‌شود. ناگفته نماند که یوتیوب از ماه می‌امسال، نمایش تبلیغات را به صورت آزمایشی در شورتس آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، درآمدهای تبلیغاتی از ویدیوهای کوتاه شورتس، میان تولیدکنندگان تقسیم خواهد شد. نیل ماهون گفت: هر تولیدکننده بر اساس سهم خود از کل بازدیدهای شورتس، درآمدی را به خود اختصاص خواهد داد و این درآمد ثابت باقی خواهد ماند، حتی اگر از موسیقی استفاده کند.  

یوتیوب همچنین اعلام کرد که آزمایشی ویژگی انعام یا همان Tip را که با نام Siper Thanks شناخته می‌شود، به زودی در شورتس آغاز خواهد کرد و احتمالا در سال آینده میلادی، عرضه عمومی‌آن را آغاز می‌کند.

یوتیوب اخیرا اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار را برای پرداخت به تولیدکنندگانی که از ویدیوهای شورتس را منتشر می‌کنند، اختصاص داده است. اما تولیدکنندگان معتقدند که این میزان پول، کافی نیست و با آنچه تولیدکنندگان با ساخت ویدیوهای طولانی به دست می‌آورند، برابری ن‌می‌کند و حتی نزدیک هم نیست.  

برای نمونه، جی‌می‌دونالدسون، یکی از چهره‌های شناخته‌شده یوتیوب که با نام Mr. Beast شناخته می‌شود، اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که علی‌رغم جذب بیش از یک میلیارد بازدید در تیک‌تاک، تنها ۱۵ هزار دلار به دست آورد.

این در حالی است که دونالدسون مدعی شد که درآمد وی از یوتیوب در سال ۲۰۲۱، برابر با ۵۴ میلیون دلار بود. با این حال، تیک‌تاک چندی پیش اعلام کرد که در حال راه‌اندازی برنامه اشتراک درآمد خود با نام TikTok Pulse است.

یوتیوب نیز قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرده که امکان درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوای تازه‌کار را فراهم می‌کند. این طرح که با نام Fan Funding شناخته می‌شود، شرایط آسان‌تری دریافت درآمد برای تولیدکنندگان تازه‌کار در نظر می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا