گوناگون

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر به عنوان یک کسب و کار نگاهی به اطراف خود انداخته و تحلیل‌های کلاسیکی مانند SWOT را انجام داده باشید، احتمالا متوجه الزام حضور دیجیتال بیزینس خود، شده اید. آژانس دیجیتال مارکتینگ دقیقا جایی است که شما می‌توانید برای رشد کسب و کار خود به آنها اطمینان کنید. در این مقاله به بررسی چرایی وجود آژانس‌های بازاریابی دیجیتال خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ، شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی است که سرویس‌هایی مانند سوشال مدیا مارکتینگ، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی، ایمیل مارکتینگ و… ارائه می‌دهد. اغلب آژانس‌های فول سرویس در هر بخشی دارای متخصصانی حرفه‌ای است که در حوزه خود حرفی برای گفتن دارند. چه شرکت بزرگی باشید چه کسب و کاری کوچک و متوسط، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار آنلاین شما برنامه‌ای دارند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می‌دهد؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می‌دهد؟
آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می‌دهد؟

شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، می‌توانند برای کسب و کار شما مزایای زیر را ارائه می‌دهند:

  • افزایش قدرت دسترسی برند

یکی از اهداف اصلی هر شرکتی، گسترش دامنه و افزایش آگاهی از برند است. شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ با افزایش ترافیک ورودی به وبسایت شما (سئو و ادز)، تبلیغات سراسری و طراحی پیج شبکه اجتماعی (سوشال مدیا مارکتینگ)، افزایش تعامل با مخاطبان (ایمیل مارکتینگ) و راه‌های دیگر می‌تواند آگاهی از برند را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

  • بهینه سازی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

این شرکت‌ها با توجه به میزان سابقه و حرفه‌ای بودن، از به روز‌ترین استراتژی‌ها و ابزار‌ها برای تحقق اهداف استفاده می‌کنند. این دیدگاه همچنین می‌تواند به تیم داخلی شما تزریق شده و به بهبود همه جانبه سازمان بیانجامد.

  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

یکی از شاخص‌های عملکردی مهم، نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است. این شرکت‌ها می‌توانند با بهبود نرخ تبدیل وب سایت، افزایش کاربران سایت و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی، به شما کمک کنند نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

  • صرفه جویی در زمان

یکی از مزایای اصلی که اغلب بیزینس‌ها را به سمت استفاده از خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌برد، صرفه جویی بسیار زیاد در زمان است. برای هر بخشی از بازاریابی آنلاین مانند سئو یا سوشال مدیا اگر قصد برون سپاری نداشته باشید، میبایست چندین ماه به آموزش و کسب تجربه بپردازید و سعی و خطا را روی سایت یا پیج خود امتحان کنید. این در حالیست که می‌توانید با برون سپاری، از تجربیات چند ساله تیم مارکتینگ استفاده کنید.

  • افزایش ترافیک ارگانیک سایت

یکی از مهمترین کارهایی که آنها می‌توانند برای رشد کسب و کار شما انجام دهند این است که به شما کمک کنند ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهید. ترافیک ارگانیک شامل کاربرانی است که از منابع غیر پولی مانند موتورهای جستجو یا رسانه‌های اجتماعی به وبسایت شما می‌آید.

  • مقرون به صرفه

اگر شرکت کوچک یا متوسطی هستید و به تشکیل تیم دیجیتال مارکتینگ درون سازمان فکر کرده اید، احتمالا باید بدانید که با توجه به میزان حقوق هر فرد به همراه هزینه‌های جاری برای نیروی اکسپرت باید هزینه زیادی کنید. تمام کار‌هایی که می‌توانید درون سازمان خود بکنید را می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب‌تر به نیرو‌های متخصص آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسپارید.

خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ

خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ
خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی سایت

شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ تیمی از متخصصانی دارند که در تمام جنبه‌های طراحی وب سایت، از جمله توسعه وب، تجربه کاربری (UX) و طراحی گرافیکی حرفه‌ای هستند. طراحی سایت را می‌توان اولین و مهم‌ترین قدم برای بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت به همین دلیل اغلب این شرکت‌ها خدمت طراحی سایت (وردپرسی و اختصاصی) را ارائه می‌دهند.

  • سئو (بهینه سازی وبسایت برای موتور‌های جستجو)

شاید حتی نام سئو را پیش از دانستن اهمیت آن نشنیده باشید. خب من به عنوان صاحب یک کسب و کار طراحی سایت را انجام دادم و صاحب وبگاه اینترنتی شده ام، قدم بعدی چیست؟ مسلما سئو را می‌توان مهم‌ترین گونه تبلیغات طولانی مدت و پر بازده دانست. با انجام سئو اصولی شما می‌توانید در عرض چند ماه به ورودی‌هایی برسید که اولا رایگان هستند و ثانیا احتمال تبدیل آنها به مشتری بسیار بالاست چراکه با جستجوی عبارتی به صورت خود خواسته وارد سایت شما شده اند.

بعضا سوال می‌شود که هزینه‌های سئو به چه صورت است، شما می‌توانید برای اطلاع از نحوه محاسبه قیمت و هزینه‌های بهینه سازی سایت به مقاله قیمت سئو مراجعه کنید.

  • سوشال مدیا مارکتینگ

شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در دیزاین پست‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایجاد و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی جامع در این پلتفرم‌ها تخصص دارند. آنها همچنین می‌توانند به شما در پیگیری نتایج کمپین‌های خود و بهینه سازی بیشتر برای عملکرد بهتر کمک کنند.

  • عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی بخصوص برای کسب و کار‌های متوسط تا بزرگ، در فضا سازی دیجیتال و ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان به ویژه در شبکه‌های اجتماعی تصویر محور مانند اینستاگرام اهمیت بالایی دارد. استودیو این آژانس‌ها با استفاده از تکنیک‌های به روز عکاسی حرفه ای، متریال و دکور زیبا و جذاب به همراه ایده‌های جدید بهترین تصاویر را برای برند شما ایجاد می‌کنند.

  • ایمیل مارکتینگ

«ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی به معنای ارسال یک پیام تبلیغاتی برای گروهی از افراد، با استفاده از ایمیل برای فروش محصولات و خدمات یا سرنخی برای معرفی برند است. در مفهوم گسترده آن، هر ایمیلی که به مشتری فعلی و یا حتی مشتریان بالقوه ارسال می‌شود، می‌تواند بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته شود.»

در بسیاری از کسب و کار‌ها مخاطبان هر روز ایمیل خود را چک می‌کنند و اگر پیشنهادی مناسب در زمانی مناسب به آنها بدهید، احتمال افزایش فروش آنلاین شما بیشتر می‌شود.

  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بخش مهمی که بهتر است حتما از پتانسیل آن استفاده کنید، دریافت مشاوره در بخش‌های گوناگون از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ است. مشاوره دیجیتال مارکتینگ در بخش‌های مختلف مانند مشاوره سئو، مشاوره کسب و کار، مشاوره لیدجنریشن و… می‌تواند اتفاق بیافتد و با صرف هزینه‌ای می‌توانید پلن‌های مفیدی در اختیار بگیرید.

منبع انگلیسی: https://www.webfx.com/blog/marketing/what-does-a-digital-marketing-agency-do/

منبع فارسی: https://karokasb .org/what-is-digital-marketing-agency/

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا