اپل

هزینه تعویض باتری آیفون ۱۴ چقدر است؟

اپل با معرفی آیفون ۱۴، هزینه سرویس تعویض باتری گوشی‌های آیفون خود را افزایش داد.

بنابر اطلاعات وب‌سایت اپل، هزینه تعویض باتری گوشی‌های آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ مکس برابر با ۹۹ دلار تعیین شده است. این عدد تقریبا ۴۳ درصد گران‌تر از هزینه‌ای است که این شرکت برای تعویض باتری مدل‌های آیفون ۱۳ در نظر گرفته بود.
اپل در سال گذشته، این هزینه را برای خانواده آیفون ۱۳ و مدل‌های قبل از آن برابر با ۶۹ دلار اعلام کرده بود. با این حال، هزینه تعویض باتری برای آیفون SE (تمامی‌مدل‌های آن) ک‌می‌ارزان‌تر است و برابر با ۴۹ دلار تعیین شده است.

در صفحه پشتیبانی محصولات اپل آمده که گارانتی آیفون شامل باتری‌هایی که در اثر استفاده، آسیب می‌بینند ن‌می‌شود. با این حال، کاربرانی که جزو مشترکان AppleCare+ هستند می‌توانند باتری خود را تا زمانی که کمتر از ۸۰ درصد ظرفیت اصلی خود را داشته باشند، به صورت رایگان تعویض کنند.

دارندگان گوشی‌های آیفون می‌توانند وضعیت باتری خود را از طریق مراجعه به بخش Settings، سپس Batteries و در نهایت Battery Health چک کنند. به هر روی، افرادی که نیاز به تعویض باتری دارند، می‌بایست گوشی خود را به یکی از فروشگاه‌های اپل و یا تعمیرگاه‌های مجاز این شرکت تحویل دهند.

همچنین در صورت تمایل می‌توانند آیفون خود را از طریق پست، به شرکت اپل ارسال و یا یک سرویس درمحل را درخواست کنند. سایر خدمات تعمیر اپل، مربوط به خسارات وارده به شیشه جلویی و پشتی و همچنین سیستم دوربین پشتی می‌شود. قیمت تعمیر نیز با توجه به نوع قطعه، مدل گوشی و مشترک بودن سرویس AppleCare+ متفاوت خواهد بود.

این سرویس، تعمیرات نامحدود را برای آسیب‌های تصادفی و ناخواسته ارائه می‌دهد. قیمت آن نیز بسته به مدل گوشی، متغیر است به طوری برای آیفون ۱۴، هزینه اشتراک ماهانه ۷.۹۹دلار یا ۱۷۹ دلار برای دو سا خواهد بود.

این رقم برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس برابر با ۹.۹۹ دلار در ماه و ۱۹۹ دلار دو ساله، تعیین شده است. جبران خسارت ناشی از سرقت و یا گم کردن دستگاه نیز نیازمند هزینه اضافی است. در مدل‌های پرو و پلاس، اضافه شدن این گزینه یعنی سرقت و مفقودی، هزینه اشتراک را به ۱۳.۴۹ دلار در ماه و یا ۲۶۹ دلار طی دو سال می‌رساند.

گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل به استثنای آیفون ۱۴ پلاس از ۱۶ سپتامبر وارد بازار خواهند شد. آیفون ۱۴ پلاس نیز هفتم اکتبر به دست خریداران خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا