شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک هرگونه سرقت اطلاعات کاربران خود را رد کرد

پس از انتشار مطالبی در خصوص دسترسی هکرها به سورس کد اپلیکیشن تیک‌تاک و دریافت اطلاعات مربوط به اکانت‌های کاربران، این شرکت مدعی شد که هکی اتفاق نیفتاده است.

تیک‌تاک با انتشار بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد که پس از تحقیقات صورت‌گرفته در پی ادعاهای اخیر از سوی گروهی از کاربران در انجمن‌های هکری، هیچ شواهدی دال بر هک شدن این شبکه اجتماعی پیدا نشد.  

این شرکت به بلومبرگ گفت کد منبع ادعایی که از سوی هکرها منتشر شده، هیچ ارتباطی با کد منبع تیک‌تاک ندارد. این واکنش در پی انتشار ادعاهایی مبنی بر بروز یک حمله هکری منتشر شد که در جریان آن، یک انجمن هکری مدعی شد که توانسته به دیتابیسی نفوذ کند که حاوی اطلاعات بیش از دو میلیارد اکانت تیک‌تاک و وی‌چت است.  

این گروه هکری مدعی شد که توانست از طریق یک سرور کلاد ناامن، به اطلاعات تیک‌تاک دسترسی پیدا کند. این گروه حتی نمونه‌هایی را از اطلاعات تیک‌تاک منتشر کردند اما بنابر گفته محققان امنیتی، این اطلاعات پیشتر به صورت عمومی‌منتشر شده بود؛ بنابراین، این اطلاعات ن‌می‌تواند نشانه‌ای از نفوذ و هک باشد.

اگرچه تیک‌تاک به طور جدی این ادعا و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران را رد کرده است اما ممکن است اطلاعات موجود در دیتابیس به روش‌های دیگری منتشر شده باشد. این احتمال وجود دارد که یک کارمند بخواهد در ازای دریافت پول، اطلاعات مذکور را در اختیار هکرها قرار دهد.  

ادعای هک تیک‌تاک در حالی مطرح شد که همین چند رو پیش بود که محققان مایکروسافت اعلام کردند که یک آسیب‌پذیری حساس را در نسخه اندروید تیک‌تاک شناسایی کردند که می‌تواند امنیت میلیون‌ها حساب کاربری را به خطر بیندازد.  

 با این حال مایکروسافت گفت که این آسیب‌پذیری پس از آنکه در فوریه ۲۰۲۲ به تیک‌تاک اعلام شد، توسط این شرکت برطرف شد. در همین رابطه، اخیرا سوالاتی پیرامون نحوه تامین امنیت این شبکه اجتماعی و داده‌هایی که این شرکت با بایت‌دنس (شرکت مادر خود) به اشتراک می‌گذارد، مطرح شد که تیک‌تاک اعلام کرد که شرکت Oracle، الگوریتم‌ها و سیستم‌های تعدیل محتوای این شبکه اجتماعی را به منظور رفع نگرانی‌های کاربران، بررسی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا