اپلرویدادهای خارجیموبایل

در رویداد ۱۶ شهریور اپل از چه محصولاتی رونمایی ‌می‌شود؟

نگاهی به گمانه‌زنی‌ها از رویداد Far Out اپل

شمارش معکوس برای رویداد Far Out اپل و رونمایی از نسل جدید گوشی‌های آیفون و ساعت‌های اپل واچ آغاز شده است.  

مراسمی که قرار است روز ۱۶ شهریور برگزار شود و علاقه‌مندان این برند محبوب، شاهد معرفی مدل‌های آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ باشند. از آنجایی که آیفون ۱۳ سال گذشته، با تغییراتی چندانی همراه نبود، انتظار می‌رود که اپل امسال، نسل جدید این گوشی را با تغییراتی محسوس در طراحی و مشخصات فنی رونمایی کند.  

طبق آخرین شنیده‌ها، اپل امسال ناچ را از آیفون ۱۴ حذف و از دوربین‌هایی با کیفیت و وضوح بالاتری در این گوشی استفاده خواهد کرد. تغییرات دیگری نیز برای این گوشی و همچنین ساعت هوشمند این شرکت پیش‌بینی شده که در ادامه قصد داریم ضمن اشاره به این موارد، نگاهی بیندازیم به هرآنچه که قرار است در رویداد پیش روی اپل معرفی شود.

آیفون ۱۴

آیفون ۱۴

به نظر می‌رسد که خط تولید آیفون‌های امسال، تفاوتی با سال گذشته نداشته باشد  و انتظار می‌رود که اپل از چهار مدل آیفون ۱۴ پرده بردارد. در تایید این ادعا، مارک گورمن خبرنگاری بلومبرگ چندی پیش مدعی شد که آیفون ۱۴ با یک «بازطراحی کامل» عرضه خواهد شد که اولین محصول با طراحی متفاوت بعد از آیفون X خواهد بود.

در برخی از منابع نیز آمده که امسال خبری از آیفون مینی نخواهد بود؛ گوشی هوشمندی که طرفداران زیادی داشت اما طول عمر کم باتری آن، انتقادات زیادی را برای اپل به دنبال داشت.

در عوض، شاهد رونمایی از مدلی تحت عنوان آیفون ۱۴ مکس یا پلاس خواهیم بود که به نمایشگر ۶.۷ اینچی و با مشخصاتی تقریبا مشابه با مدل پایه آیفون ۱۴ مجهز خواهد بود. اگرچه این تغییر رویه، خبر خوبی برای طرفداران آیفون‌هایی با نمایشگر کوچک نیست اما شواهد نشان می‌دهد که کاربران طی سال‌های اخیر، نمایشگرهای بزرگ را ترجیح می‌دهند.

به نظر می‌رسد که اپل در طراحی محل قرارگیری دوربین‌های سلفی، از گلکسی‌های سامسونگ الگوبرداری کرده و از حفره‌ای دایره‌ای به همراه حفره‌ای شبیه به قرص برای سنسور فیس آیدی استفاده خواهد کرد.  

به گفته برخی منابع خبری، اپل قصد دارد تا از فضای میانی بریدگی برای نمایش نوتیفیکیشن دات استفاده کند. این قابلیت زمانی فعالی می‌شود که یک اپلیکیشن و یا دوربین گوشی، بدون اجازه کاربر، روشن می‌شود.

به نظر می‌رسد که اپل، تغییرات محسوس و به‌روزرسانی‌های قابل‌توجه خود را برای مدل‌های پرو کنار گذاشته است. به گفته وب‌سایت 9to5mac، اپل برای اولین بار قصد دارد از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on) در این مدل‌ها استفاده کند. این ویژگی می‌تواند برای نمایش اطلاعات در آی او اس ۱۶ که فضایی را برای ویجت‌ها و سفارشی‌سازی بیشتر اختصاص داده، به کار گرفته شود.

در میان شایعات، یکی از نکات جالب در مورد مدل‌های پرو، استفاده از پردازنده جدید A۱ Bionic است. گفته می‌شود که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴، مجهز به همان تراشه سال قبل یعنی A۱۵ عرضه خواهند شد.  

این اقدام می‌تواند برای اپل حائز اهمیت باشد چراکه در هزینه‌های ساخت صرفه‌جویی می‌شود. استفاده از یک پردازنده قوی‌تر در مدل‌های پرو، می‌تواند تجربه به مراتب لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان آورد.

اپل غالبا از فناوری دوربین به عنوان یکی از وجوه تمایز میان مدل‌های استاندارد و پرو استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که امسال این رویه تکرار می‌شود.   طبق پیش‌بینی مینگ-چی کو، تحلیلگر دنیای فناوری، نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ با دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی عرضه خواهند شد که نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۳، تغییر بزرگی به شمار می‌رود.  

این تحلیلگر همچنین مدعی شد که حسگر اولترا واید این گوشی‌ها نیز به پیکسل‌های بزرگ‌تر با حساسیت بالاتر در نور کم مجهز خواهد بود. در مورد مدل استاندارد آیفون ۱۴ نیز باید گفت که احتمالا دوربین اولترا شش بخشی آیفون ۱۳ پرو را دریافت خواهد کرد.

چندی پیش در خبرها آمده بود که آیفون‌های جدید با قابلیت اتصال ماهواره‌ای عرضه خواهند شد و گفته می‌شود که مهندسان اپل در حال کار روی قابلیت هستند تا آن را به محصول جدید این شرکت اضافه کنند. با توجه به همکاری اخیر اسپیس ایکس با اپراتور مخابراتی تی-موبایل برای عرضه اینترنت در شرایط اضطراری، احتمالا شاهد اضافه شدن این قابلیت به آیفون‌های جدید اپل خواهیم بود.  

اپل واچ پرو و اپل واچ سری ۸

همانند گوشی‌های آیفون، اعضای جدیدی به خانواده ساعت‌های هوشمند اپل اضافه خواهد شد. گفته می‌شود که امسال شاهد معرفی مدل «پرو» برای اپل واج خواهیم بود.

طبق گزارش بلومبرگ، این مدل به لطف برخورداری از حالتی جدید برای مصرف انرژی کمتر باتری، به نمایشگر بزرگ‌تر ۲ اینچی، قاب تیتانیومی‌بادوام‌تر و عمر باتری تا ۲ روز مجهز خواهد بود.

اگر این ویژگی‌ها و شنیده‌ها به واقعیت تبدیل شوند، اپل واچ پرو به طور محسوسی نسبت به مدل قبلی یعنی اپل واچ سری ۷ بزرگ‌تر خواهد بود. بلومبرگ همچنین مدعی شد این ساعت، مهم‌ترین به‌روزرسانی اپل واچ از سال ۲۰۱۷ و زمان عرضه اپل واچ سری ۴ به حساب می‌آید.

 در خصوص طراحی نیز باید گفت که اپل در این ساعت نیز همچنان از طراحی مستطیلی‌شکل استفاده خواهد کرد. همچنین شایعه شده که اپل واچ پرو دارای سنسور دمای جدیدی خواهد بود که این قابلیت برای اپل واچ سری ۸ پیش‌بینی شده بود.  

عملکرد این قابلیت به گونه‌ای است که وقتی کاربر، تب می‌کند، این ساعت به وی هشدار می‌دهد و پیشنهاد می‌دهد که به پزشک مراجعه کند و یا از یک دماسنج دیگر برای بررسی دقیق‌تر دمای بدن خود استفاده کند.  

در خصوص طراحی مدل دیگر یعنی اپل واچ سری ۸ باید گفت که تغییرات زیادی برای این ساعت پیش‌بینی نشده و ممکن است اپل بخواهد از همان تراشه دو هسته‌ای S۸ در این ساعت استفاده کند.  

ایرپاد پرو ۲

نزدیک به سال از عرضه ایرپادز پرو می‌گذرد و این احتمال وجود دارد که اپل بخواهد نسل جدیدی از این محصول را رونمایی و روانه بازار کند. بلومبرگ در همین رابطه، اعلام کرد که ایرپادز پرو ۲ در راه است و احتمالا با طراحی بدون دم یا همان دنباله عرضه می‌شود.  

همچنین برای این محصول، ظاهری شبیه به پیکسل بادز گوگل پیش‌بینی شده است. با این حال، برخی منابع خبری مدعی شدند که ایرپادز پرو ۲۰ تفاوت چندانی با مدل قبل نخواهد داشت. اما تصاویر رندرشده از این محصول نشان می‌دهد که ایرپادز پرو ۲ از یک کیس جدید با سوراخ‌هایی برای بلندگو (که به پخش هشدار برای برنامه Find My کمک می‌کند) برخوردار خواهد بود.  

در مورد کیفیت صدا نیز باید گفت که طبق ادعای مینگ-چی گو، ایرپادز پرو ۲ احتمالا مجهز به فناوری صوتی ALAC عرضه خواهد شد که همان Losseless Audio است و می‌تواند برای علاقه‌مندان به موسیقی، قابلیتی کاربردی و جذاب باشد.  

همچنین در این هدفون از تراشه H۱ ارتقایافته و درایور به‌روزشده استفاده خواهد شد. با این حال، قابلیت‌های ردیاب سلامتی چندانی برای این محصول پیش‌بینی شده و احتمالا خبری از سنسور ضربان قلب و یا دمای بدن نخواهد بود.  

آیپد

اپل معمولا معرفی محصولات جدید سری آیپد خود را برای دومین رویداد پاییزی خود در نظر می‌گیرد. اما شاید هفته آینده، این رویه تغییر کند و شاهد رونمایی از یک مدل پایه و ارزان‌قیمتی از آیپد باشیم.  

نسل دهم آیپد که به درگاه USB-C مجهز خواهد بود و بار پردازشی آن را نیز تراشه A۱۴ به دوش خواهد کشید. با این حال، تغییر چندانی در طراحی اتفاق نخواهد افتاد و می‌توان انتظار داشت که بار دیگر شاهد قاب ضخیم و دکمه هوم در این محصول جدید باشیم. از جمله مشخصات مورد انتظار برای این محصول می‌توان به پشتیبانی از فناوری ۵G و دوربین سلفی ارتقایافته اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا