تکنولوژی

ترافیک در مسکو در پی حمله هکرها به تاکسی اینترنتی یاندکس

هکرها با نفوذ به اپلیکیشن تاکسی اینترنتی یاندکس (Yandex) در روسیه توانستند ده‌ها تاکسی را در یک زمان واحد به یک منطقه مشخص در مسکو ارسال کنند که ترافیک سنگینی را در این منطقه ایجاد کرد.

در پی این حمله هکری که یکم سپتامبر رخ داد، ترافیک سنگینی به سمت بلوار کوتوزوفسکی در مسکو که یکی از مناطق شلوغ این شهر است، شکل گرفت. بر اساس ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، تاکسی‌های اینترنتی سعی دارند تا خود را به یک مقصد مشترک برسانند.  

اهالی مسکو در حالی با چنین ترافیک سنگین و غیرمنتظره‌ای مواجه شدند که این شهر به عنوان یکی از شهرهای شلوغ در جهان شناخته می‌شود. اما اتفاق اخیر هیچ ارتباطی با الگوهای ترافیکی معمول در این شهر نداشت و نتیجه حمله هکرها بود.  

شرکت تاکسی اینترنتی یاندکس طی بیانیه‌ای که در خبرگزاری روسی تاس منتشر شد، گفت: در صبح روز اول سپتامبر، یاندکس با حملاتی از سوی هکرها به منظور ایجاد اختلال در سرویس حمل و نقل این شرکت مواجه شد و ده‌ها راننده، سفارش‌هایی را به یک منطقه دریافت کردند.  

یاندکس ادامه داد که این اختلال حدود ۴۰ دقیقه طول کشید و الگوریتمی‌که برای شناسایی و جلوگیری از بروز حملات مشابه که پیشتر طراحی شده بود، بهبود یافته است. این شرکت هنوز مشخص نکرد که حمله اخیر از سوی چه کسانی صورت گرفت اما گروه هکری Anonymous، مسئولیت این اختلال را برعهده گرفت.

این گروه مدعی شد که با همکاری ارتش فناوری اطلاعات اوکراین، که توسط میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین و در زمان حمله روسیه به این کشور شکل گرفت، این حمله را صورت داده است.  

گروه هکری Anonymous در اوایل سال جاری میلادی، جنگی سایبری را علیه روسیه آغاز کرد و توانست کانال‌های تلویزیونی این کشور را هک کند. سایر هکرها نیز در قالب بخشی از یک کمپین سایبری علیه روسیه، به مجموعه‌ای از اطلاعات و ایمیل‌های متعلق به سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ روسیه، دسترسی پیدا و آنها را فاش کردند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا