تکنولوژی

استاندارد جدید USB ۲.۰ با پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه در راه است

محققان در حال کار روی استاندارد جدیدی از USB4 هستند که استفاده از آن، نیازی به خرید کابل جدید ندارد.  

گروه USB Promoter اخیرا اعلام کرد که این نسخه جدید تحت عنوان USB ۲.۰ شناخته می‌شود و می‌تواند پهنای باند کانکتورهای USB4 موجود را تا دو برابر افزایش دهد. بدین ترتیب، این پهنای باند از ۴۰ به ۸۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.  

خبر خوب اما این است که این استاندارد جدید با کابل‌های موجود USB4 سازگار است و این یعنی، کابل‌های USB-C فعلی که از سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برند، با عرضه این استاندارد جدید، اطلاعات را با سرعت بالاتری انتقال خواهند داد.  

در بیانیه مطبوعاتی این گروه آمده است: قابلیت‌های کلیدی USB4 ارتقایافته عبارتند از: بهبود عملکرد تا سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه، طراحی مبتنی بر معماری لایه‌ای فیزیکی جدید، سازگاری با کابل‌های USB-C موجود و ارتقای سرعت از ۴۰ به ۸۰ گیگابیت بر ثانیه در این کابل‌ها.  

گروه USB Promoter، جزئیات بیشتری را در خصوص نحوه ارائه این امکان منتشر نکرد اما سخنگوی این مجموعه به وب‌سایت «ورج» گفت که زمان اعمال این تغییر فرارسیده بود و جزییات مربوط به نحوه انجام سیگنال‌دهی ۸۰ گیگابیت بر ثانیه، به زودی منتشر خواهد شد.  

البته هنوز مشخص نیست که این استاندارد جدید چه زمانی آماده عرضه بازار خواهد شد و به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. به گفته این گروه، فناوری مذکور فعلا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و عرضه عمومی‌آن، کمی‌زمان‌بر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا