بازیتجارتسرگرمیسونی

فروش مجموعه‌ای از کنسول‌های قدیمی بازی به مبلغ یک میلیون دلار

اخیرا لیستی در وب‎‌سایت eBay منتشر شده که می‌تواند نگاه علاقه‌مندان و کلکسیونرهایی که به دنبال گردآوری کنسول‌های قدیمی‌ بازی هستند، به خود جلب کند. این فهرست توسط فردی در فرانسه برای فروش عرضه شده که شامل ۲۲۰۰ کنسول در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف و همچنین نسخه‌های خاص این کنسول‌هاست که می‌تواند برای علاقه‌مندان به این دستگاه‌ها جالب توجه باشد.  اما خرید این مجموعه کم‌نظیر در توان هر کسی نیست و برای خرید آن باید حدود یک میلیون دلار بپردازد. البته اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم، این کاربر فرانسوی، بهای این ۲۲۰۰ کنسول را برابر با ۹۸۴ هزار یورو تعیین کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این فروشنده که با نام کاربری Kaori30، لیست فروش این کنسول‌ها را منتشر کرده، می‌گوید این مجموعه، ۵۰ سال تاریخ صنعت بازی را با خود یدک می‌کشد و در آن، برخی از نسخه‌هایی از کنسول‌ها جای گرفته که تنها در مسابقات از آنها استفاده می‌شد.

علاوه بر کنسول‌ها، در این مجموعه، صدها بازی، چند مجسمه و دیگر وسایل و تجهیزات مورد علاقه کلکسیونرها مشاهده می‌شود. این کاربر می‌گوید آنها جمع‌آوری این مجموعه را از اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز کردند اما چند سال بعد، همه این دستگاه‌ها را فروختند. با این حال، چند سال بعد و در سال‌های پایانی این دهه، بار دیگر گردآوری و خرید این کنسول‌ها و محصولات مرتبط را آغاز کردند.

اگرچه تا سال ۲۰۱۱ این روند ادامه داشت اما در این سال و به دلیل کمبود قطعات و دستگاه‌ها، فرآیند خرید متوقف شد. در سال ۲۰۱۸ و پس از حضور در کشور ژاپن، این تیم دوباره انگیزه خود را به دست آورد و توانست تقریبا همه چیزهایی را که تا آن زمان خریداری نکرده بودند، به مجموعه خود اضافه کنند.  این شخص فرانسوی می‌گوید که در این مجموعه، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه و وسیله وجود دارد که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و همین مسئله باعث شده تا این کلکسیون، بسیار ارزشمند باشد.

در این فهرست، اطلاعاتی در خصوص برخی محتویات آن منتشر شده که از جمله آنها می‌توان به ۲۰ نسخه از کنسول نینتندو ۶۴ اشاره کرد. با این حال، Kaori30  که بازخوردهای مثبتی را در eBay دریافت کرده، مدعی شد که این کلکسیون همه چیز همانند کنسول‌های سگا و Neo Geo را در خود جای داده است.  با نگاهی به تصاویر منتشرشده می‌توان دریافت که دستگاه‌های دیگری همچون کنسول‌های پلی استیشن، ایکس باکس، TurboGrafx و حتی Ouya نیز در این مجموعه وجود دارند.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا