گوناگون

سلامتی خانه و خانواده با بهترین‌های تکنولوژی ۲۰۲۲

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی در تمام بخش‌های زندگی انسان از جمله حوزه سلامت هستیم. هدف از تکنولوژی سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها، کمک به کنترل وضعیت بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی است. امروزه پیشرفت فناوری در حوزه سلامت باعث تولید تجهیزاتی شده که می‌تواند به حفظ سلامتی انسان بسیار کمک کند. در این مقاله با برخی از کالاهای پزشکی که به‌عنوان یک کالای اساسی در منزل شناخته می‌شوند، آشنا کنیم. که میتوانید از فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی توانی نو به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

تجهیزات پزشکی چیست؟

تجهیزات پزشکی نقش مهمی در منزل و کلینیک‌های پزشکی ایفا می‌کنند. هدف از تولید این تجهیزات بهبود سلامت افراد و نگهداری و مراقبت از بیماران است. وسایل پزشکی انواع مختلفی دارند و وجود برخی از آنها برای هر خانه‌ای ضروری است. از تجهیزات پزشکی کاربردی و لازم در هر خانه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا یکی از تجهیزات پزشکی ضروری مخصوصا در شهرهای بزرگ نظیر تهران و اهواز، دستگاه تصفیه هوا است. وجود آلاینده‌های هوا برای افراد میانسال، بیماران قلبی و ریوی، کودکان و زنان باردار بسیار خطرناک است و ازاین‌رو در روزهایی که میزان آلودگی هوا بیش از حد است، رسانه‌ها و پزشکان توصیه می‌کنند که این گروه از افراد از خانه خارج نشوند. جالب است بدانید میزان آلودگی در محیط داخلی خانه تفاوت زیادی با محیط بیرون ندارد، به همین‌دلیل استفاده از این تجهیزات پزشکی برای جذب آلاینده‌های محیط و پاکسازی هوا بسیار اهمیت دارد.

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه

شاید نتوانید میزان آلودگی هوای بیرون را کنترل کنید و ترجیح دهید اکثر وقت خود را در خانه بگذرانید؛ اما با بسته‌بودن در و پنجره باز هم در معرض آلودگی و آلاینده‌های محیط هستید. از آلاینده‌های محیط داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ذرات معلق ناشی از پخت و پز
  • گازهای آزادشده از محصولات چوبی و پلاستیکی
  • ذرات منتشرشده توسط منسوجات

آلاینده‌های هوای بیرون و ذرات معلق در محیط داخلی برای سلامتی بدن بسیار خطرناک هستند و باعث کاهش طول عمرانسان می‌شوند. ازاین‌رو استفاده از دستگاه تهویه هوا یک راه‌حل عالی برای حل این مشکل است. توجه داشته‌باشید که استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا نه‌تنها برای افراد مبتلا به آسم بسیار مفید است، بلکه برای افراد سالم جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف نیز موثر خواهد بود. توانی نو به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های پخش کننده، انواع تصفیه هوا را با قیمت ارزان و با ارسال سریع به تمامی نقاط ایران ارسال می‌نماید.

دستگاه بخور

یکی دیگر از تجهیزات پزشکی که می‌تواند هوای مطلوب و خوبی را در محیط خانه و حتی ادارات ایجاد کند، دستگاه بخور است. این دستگاه با افزایش رطوبت محیط از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و به سلامت پوست نیز کمک می‌نماید. پایین‌بودن رطوبت در محیط داخلی باعث خشکی پوست، گرفتگی بینی و مشکلاتی تنفسی می‌گردد؛ ولی با استفاده از دستگاه بخور می‌توان رطوبت مورد نیاز محیط را تامین کرد. دستگاه‌های بخور به دو روش اولتراسونیک و تبخیری کار می‌کنند. در روش التراسونیک بخارهای ریز آب توسط لرزش التراسونیک تولیدشده و در هوا پخش می‌شود. در روش تبخیری از یک فیتیله داخلی استفاده می‌گردد و با دمیدن هوا به میان آن، بخار آب ایجاد می‌شود. انواع بهترین برندها و مدل‌هایی که در ایران موجود هستند با ارزان‌ترین قیمت در لیست محصلات سایت تجهیزات پزشکی توانی نو قرار داده شده‌اند که فقط با یک کلیک در توانی نو میتوانید خریداری نمایید.

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم

دستگاه بخور در دو مدل بخور گرم و بخور سرد تولید و به بازار عرضه می‌شود. دستگاهای بخور گرم مانند مدل سرد موجب افزایش رطوبت در محیط داخلی می‌شود؛ اما تفاوت‌هایی با هم دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • دستگاه‌های بخور گرم برای فصل‌های سرد مانند زمستان و پاییز مناسب است؛ اما مدل سرد آن برای فصل‌های گرم مانند بهار و تابستان کاربرد دارد.
  • مصرف برق دستگاه بخور سرد نسبت به مدل گرم کمتر است؛ زیرا جهت تبخیر آب از حرارت استفاده نمی‌کند.
  • دستگاه بخور سرد برای محیط‌هایی با متراژ بالا بسیار مناسب است و موجب افزایش رطوبت در فضا می‌شود.
  • استفاده از دستگاه‌های بخور گرم برای خانه‌هایی که فرزند خردسال دارند، توصیه نمی‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه بخور سرد

این تجهیزات پزشکی علاوه بر افزایش رطوبت محیط داخلی خانه و ادارات، فواید دیگری نیز دارند که عبارتند از:

  • کمک به کاهش خر و پف در خواب
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • رفع خارش پوست
  • کمک به سلامت پوست و جلوگیری از بروز جوش و آکنه
  • بهبود آلرژی و آسم
  • جلوگیری از گسترش ویروس
  • بهبود سردرد و گرفتگی گلو

تب‌سنج دیجیتالی

یکی دیگر از تجهیزات پزشکی ضروری در خانه، تب سنج دیجیتالی است. امروزه تب‌سنج‌های دیجیتالی به خاطر کاربری آسان، دقت بالا و سرعت نسبت به مدل‌های جیوه‌ای بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. همان‌طور که می‌دانید افزایش بیش از حد دمای بدن، عوارض زیادی به همراه دارد. به همین‌دلیل داشتن یک تب سنج دیجیتالی در مراکز درمانی و منزل بسیار ضروری است. شما می‌توانید دمای بدن خود یا اطرافیان را با کمک این دستگاه در منزل اندازه‌گیری کنید و در صورت بالابودن دمای بدن حتما به پزشک مراجعه نمایید. داشتن این تجهیزات پزشکی در منزل، موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و از رفت و آمد غیرضروری به مطب پزشک جلوگیری می‌گردد.

تب‌سنج دیجیتالی
تب‌سنج دیجیتالی

انواع تب سنج دیجیتالی

تب سنج دیجیتالی انواع مختلفی دارد که به دو دسته تماسی و غیرتماسی تقسیم می‌شود که در ادامه درباره هرکدام توضیح مختصری می‌دهیم.

تب سنج دیجیتالی تماسی

تب سنج دیجیتالی تماسی یکی از انواع تجهیزات پزشکی و کاربردی است که جهت اندازه‌گیری دمای بدن در مراکز درمانی و منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این دستگاه می‌توان در زیر بغل، زیر زبان، داخل گوش، داخل مقعد و روی پیشانی استفاده کرد. توجه داشته‌باشید که بعد از اندازه‌گیری دما حتما آن را ضد عفونی کنید.

تب سنج دیجیتالی غیر تماسی

تب سنج دیجیتالی غیر تماسی در مراکز درمانی، باشگاه‌های ورزشی و مکان‌های پر رفت و آمد استفاده می‌شود. شما با استفاده از این تجهیزات پزشکی بدون تماس با پوست فرد می‌توانید دمای بدن او را اندازه‌گیری کنید. به همین‌دلیل استفاده از این دستگاه کاملا ایمن و بهداشتی است و از انتقال بیماری جلوگیری می‌کند.

ترازو وزن کشی

تناسب اندام یکی از دغدغه‌های تمام افراد است که تاثیر مثبتی بر سلامتی بدن دارد. داشتن وزن متناسب، شما را برای داشتن یک زندگی سالم و اندام زیبا کمک می‌کند. اگر قصد دارید وزن خون را کاهش دهید اولین قدم تهیه یک ترازو وزن‌کشی است تا بتوانید با اندازه‌گیری وزن خود، متوجه شوید روزانه چقدر وزن اضافه کرده یا از دست‌داده‌اید. ترازو وزن‌کشی یکی از تجهیزات پزشکی مفید برای افرادی است که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. این دستگاه انواع مختلفی دارد که دو دسته ترازو دیجیتال و ترازو عقربه‌ای دسته‌بندی می‌شود. اگر به‌دنبال یک ترازو با دقت بالا هستید، ترازو دیجیتال بهترین انتخاب است.

ترازو وزن کشی
ترازو وزن کشی

نکات مهم هنگام خرید ترازو وزن‌کشی

  • یکی از نکات مهم هنگام خرید این تجهیزات پزشکی، توجه به میزان دقت ترازو است. هر چقدر دقت ترازو بیشتر باشد قطعا وزن شما را دقیق‌تر نشان می‌دهد.
  • نوع نمایشگر ترازو وزن‌کشی بسیار اهمیت دارد. برخی از افراد هنگام خرید این دستگاه به این مسأله توجه نمی‌کنند. درحالی‌که نمایشگر ترازو باید واضح باشد تا زمانی که فرد روی آن ایستاده، بتواند به‌راحتی وزن دقیق خود را مشاهده کند.
  • یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید ترازو وزن‌کشی، میزان وزن قابل تحمل آن است. معمولا حداکثر توان ترازوها ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلوگرم است.
  • حتما در زمان خرید این محصول به قابلیت خاموش‌شدن خودکار آن توجه کنید. این ویژگی بسیار مهم است؛ زیرا درصورتی‌که بعد از اندازه‌گیری وزن یادتان برود که ترازو را خاموش کنید، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر یکی دیگر از تجهیزات پزشکی است که بعد از شیوع ویروس کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. این دستگاه میزان اکسیژن محلول در خون و میزان ضربان قلب فرد را از طریق انگشت دست اندازه‌گیری می‌کند. توجه داشته‌باشید که میزان سطح اکسیژن محلول در خون حدود ۹۴ تا ۹۸ درصد است. هم‌چنین میزان ضربان قلب هر فرد به وزن و سن او بستگی دارد. اگر بعد از اندازه‌گیری سطح اکسیژن محلول در خون، متوجه کم‌بودن درصد آن شوید، قطعا به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی نیاز خواهید داشت.

نکات مهم درباره پالس اکسیمتر

  • جهت اندازه‌گیری میزان اکسیژن محلول در خون توسط این دستگاه حتما انگشت خود را ماساژ دهید تا گرم شود؛ زیرا این دستگاه با انگشت سرد عملکرد خوبی نشان نمی‌دهد.
  • توجه داشته‌باشید جهت استفاده از پالس اکسیمتر نباید مانعی بین دستگاه و انگشت وجود داشته‌باشد. به طور مثال ناخن مصنوعی، لاک، تتو و حنا موجب خطادادن دستگاه می‌شود.
  • شما می‌توانید جهت اندازه‌گیری سطح اکسیژن محلول در خون توسط پالس اکسیمتر علاوه بر انگشت از لاله گوش، شست پا و بینی نیز استفاده کنید.

موارد استفاده از پالس اکسیمتر

شما می‌توانید از این تجهیزات پزشکی جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی، در هر لحظه میزان اکسیژن خون بیمار را اندازه‌گیری کنید و در صورت پایین‌بودن، سریع به پزشک مراجعه نمایید. این دستگاه علاوه بر منزل در مراکز درمانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از موارد استفاده از این وسیله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگام بررسی مشکلات ریوی و جهت تشخیص عملکرد داروهای ریه
  • درحین  عمل جراحی  وپس ازانجام آن به دلیل استفاده ازداروهای بیهوشی و تسکین‌دهنده‌ها
  • در زمان بروزمشکلات تنفسی جهت تعیین ضرورت استفاده از دستگاه کمک تنفسی
  • بررسی مشکلات تنفسی در زمان خواب
  • بررسی فعالیت درست دستگاه تنفسی

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی برخی از تجهیزات پزشکی خانگی پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید برخی از این تجهیزات در منزل بسیار اهمیت دارند و در حفظ سلامت بدن تاثیرگذار هستند. جهت خرید انواع وسایل پزشکی میتوانید به فروشگاه کالای پزشکی توانی نو به ادرس www. tavanino. com مراجعه کنید تا از کیفیت و اصل بودن دستگاه مطمئن باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا