متاواقعیت مجازی

هدست واقعیت مجازی جدید متا، اکتبر معرفی ‌می‌شود

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا رسما اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی جدید این شرکت در ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد.

زاکربرگ این خبر را در جریان گفت‌وگوی خود در برنامه جو مورگان اعلام و عنوان کرد این هدست که با اسم رمز Project Cambria شناخته ‌می‌شود، احتمالا در جریان رویداد سالانه کانکت (Connect) این شرکت معرفی خواهد شد. 

مدیرعامل متا در ابتدای این برنامه گفت که دستگاه بعدی که توسط این شرکت در ماه اکتبر عرضه ‌می‌شود، به قابلیت‌‌های بزرگ و مهمی ‌مجهز خواهد بود. او به تشریح برخی از این قابلیت‌‌ها پرداخت و گفت که یکی از گزینه‌‌ها، با ردیابی چشم و صورت فعال خواهد شد.

وی افزود که با این قابلیت، چهره‌تان به هر شکلی باشد، آواتارتان نیز به همان شکل خواهد بود و تنها یک آواتار ثابت را نخواهید داشت. لبخند زدن، اخم کردن و یا هر حالت چهره به آواتار منتقل خواهد شد.

این صحبت‌‌ها با آنچه که تاکنون درباره پروژه Cambria منتشر شده، همخوانی دارد. هدستی که قرار است مجهز به صفحه نمایش رنگی با وضوح بالا، سنسورهای داخلی برای ردیابی چشم و فناوری واقعیت افزوده پیچیده‎ای عرضه شود. 

بلومبرگ نیز طی گزارشی در ماه گذشته مدعی شد که این دستگاه احتمالا Quest Pro نام خواهد داشت و در کنار مدل ارزان‌تر Quest در ویترین فروشگاه‌‌های جای خواهد گرفت. ناگفته نماند که این هدست، با عینک‌‌های واقعیت افزوده‌ای که مهندسان متا در حال کار روی آن هستند، متفاوت است.

هدست جدید متا که قطعا از مدل معمولی Quest که در حال حاضر با قیمت 399 دلار عرضه ‌می‌شود، گران‌تر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا