تجارت

معرفی بهترین نرم افزار‌های مدیریت پروژه برای دورکاری

در این مقاله به بررسی ۵ نرم‌افزار مدیریت پروژه برای دورکاری می‌پردازیم، تا به شرکت‌ها و مدیران پروژه کمک کنیم بهترین گزینه را برای تیمشان انتخاب کنند.

از زمان شروع پاندمی کرونا، دورکاری تبدیل به یکی از گزینه‌های رایج و بعضا ضروری شرکت‌ها شده است. تعداد زیادی از شرکت‌ها بعد از امتحان کردن این مدل از کار کردن، با آن خو گرفته و حتی بعد از دوران کرونا هم به دنبال بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه برای دورکاری هستند. برای این منظور حتماً استفاده از یک  نرم افزار مدیریت پروژه نیاز است تا بتوان بهره‌وری را تا حد چشم‌گیری افزایش داد، در این مقاله به بررسی ۵ نرم‌افزار مدیریت پروژه برای دورکاری می‌پردازیم، تا به شرکت‌ها و مدیران پروژه کمک کنیم بهترین گزینه را برای تیمشان انتخاب کنند.

در یک نرم‌افزار مدیریت پروژه مناسب برای دورکاری به دنبال چه ویژگیهایی باشیم؟

با وجود تنوع زیاد در نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، پیدا کردن یک نرم‌افزار که بتواند همه‌ی نیازهای ما را برآورده کند، کمی سخت است. برای انتخاب بهترین گزینه، باید ویژگی‌هایی را در نظر داشته باشید که برای مدیریت تیم و پروژه‌های شما کارآمدتر باشند؛ شامل:

  • برنامه ریزی و زمانبندی پروژه

بیشتر نرم‌افزارهای مدیریت پروژه به شما این امکان را می‌دهند که پروژه‌های مختلفی ایجاد کنید، وظایف را به اعضای مختلف تیم اختصاص دهید و کارها را اولویت‌بندی کنید. اضافه کردن ددلاین به کارها، به تیم شما کمک می‌کند که نحوه انجام وظایفشان را بهتر و کارآمدتر برنامه‌ریزی کنند. داشتن ویژگی‌ای مثل تقویم مشترک تیمی برای برنامه‌ریزی و نظم دادن به جلسات تیم ضروری‌ست.

  • ارتباط بین اعضای تیم

ویژگی‌هایی مثل داشبورد که به داشتن یک تصویر کلی از پیشرفت پروژه کمک می‌کند، امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و امکان ارتباط شخصی و گروهی بین اعضای تیم از ویژگی‌هایی هستند که موقع انتخاب نرم‌افزار مدیریت پروژه حتما باید به آن دقت کنید.

  • ثبت و ردیابی زمان

ممکن است برای شرکت شما، مدت زمان کار انجام شده روی هر تسک مهم باشد. در این صورت لازم است نرم‌افزاری را برای مدیریت پروژه انتخاب کنید که امکان ثبت تایم شیت را داشته باشد.

  • گزارشگیری و تحلیل

نرم‌افزار مدیریت پروژه‌ای که انتخاب می‌کنید باید قابلیت این را داشته باشد که داده‌های عددی پروژه شما را تبدیل به یک گزارش تصویری کند؛ جزئیات مربوط به هر تسک، افراد و میزان زمانی که روی آن‌ها کار کرده‌اند، هزینه‌ای که برای هر کاری مصرف شده و یا هر عامل دیگری که سنجیدن آن برای شما مهم است. گزارش‌ها به شما کمک می‌کنند که یک نمای کلی از روند پیشرفت پروژه‌ها داشته باشید و نقاط ضعف و قوت تیم‌ها را شناسایی کنید.

حال وقت آن است که به معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه برای دورکاری بپردازیم.

انواع نرم افزار مدیریت پروژه برای دورکاری

نرم افزار مدیریت پروژه آسانا (Asana)

آسانا هم مانند سایر نرم‌افزارهای مدیریت پروژه به تیم‌ها این امکان را می‌دهد که تسک‌هایشان را برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرا کنند. در آسانا می‌توان فرم‌ها و فیلدها را شخصی‌سازی کرد و یکی از تطبیق‌پذیرترین و منعطف‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه است. این نرم‌افزار برای همه‌ی کسب و کارها از کوچک تا بزرگ مناسب است، اما ممکن است برای فریلنسرها ایده‌آل نباشد.

طبیعتاً استفاده از نرم افزار‌های مدیریت پروژه برای این است که کارها سریع‌تر و مطمئن‌تر انجام شود. نرم‌افزار آسانا نیز در وهله‌ی اول چنین هدفی دارد که با در اختیار گذاشتن امکانات مختلف، به شرط استفاده‌ی بهینه، خدمات ارزنده‌ای را به مدیران مجموعه‌ها ارائه می‌دهد اما دلیل اینکه چرا این برنامه از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه است، می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • امکان ساخت انواع تمپلیت به جهت آماده سازی و خودکارسازی کارهای موردنیاز.
  • امکان اشتراک‌گذاری امن اطلاعات.
  • قابلیت کنترل و مدیریت کارکنان.
  • قابلیت سفارش‌سازی فیلدهای پروژه.
  • امکان تبدیل پروژه‌های وسیع به چند پروژه کوچک‌تر برای انجام راحت آنها.
  • امکان ثبت انواع و اقسام پروژه بدون محدودیت.

قیمت:

قیمت آسانا از ۱۰.۹۹ دلار  برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود و یک نسخه رایگان برای تیم‌های کوچک نیز دارد.

نرم افزار مدیریت پروژه ترلو (Trello)

از دیگر نرم افزار‌های مدیریت پروژه که تحت وب است، برنامه ترلو است و روش استفاده از آن فوق‌العاده ساده است. البته امکانات این برنامه بسیار گسترده بوده و اگر صحبت از پروژه‌های گروهی در میان باشد، به راحتی می‌توان با درنظرگرفتن تنظیمات، اولویت‌های کاری را کاملاً مشخص کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه این است که بروزرسانی آن به راحتی از طریق ایمیل قابل اجرا بوده و در اختیار افراد قرار داده خواهد شد. ترلو تمام ویژگی‌های ضروری برای مدیریت یک پروژه که اعضای آن دورکار هستند را دارد. هدف ترلو راحت کردن کار تیمی‌ست. این نرم‌افزار از تقسیم‌بندی Boards، Lists و Cards برای انعطاف بیشتر در مدیریت کردن پروژه‌ها استفاده می‌کند. هر کدام از این سه مورد هدف مشخصی را دنبال می‌کنند. به طور مثال بورد اطلاعات کلی مربوط به پروژه را نمایش می‌دهد؛ لیست برای ایجاد یک جریان کاری و ثبت و دنبال کردن ایده‌های مربوط به هر پروژه است؛ کارت هم کوچک‌ترین بخش هر بورد است، به طور مثال نوشتن یک بلاگ پست با عنوان مشخص می‌تواند یکی از کارت‌های مربوط به یک لیست با عنوان تولید محتوای متنی از یک بورد با عنوان بازاریابی محتوایی باشد.

قیمت:

قیمت  ترلو از ۱۰ دلار برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود. همچنین ترلو برای پروژهای شخصی و تیم‌های کوچک یک نسخه رایگان دارد.

نرم افزار مدیریت پروژه رایک (Wrike)

رایک هم تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک نرم‌افزار مدیریت پروژه مثل گانت‌چارت، داشبورد و گزارش‌های کاربردی را دارد. با کمک رایک می‌توان پروژه‌های کوچک تا متوسط را به راحتی و بدون دردسر یادگرفتن سیستم‌های پیچیده مدیریت کرد. رایک یک جریان فعالیت کاربر (User-activity stream) دارد که آپدیت‌های مربوط به هر تسک و زیرتسک و همچنین آپدیت‌های مربوط به تغییرات اعمال شده به هر پروژه را نشان می‌دهد.

قیمت:

قیمت رایک از ۹.۸ دلار برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود و یک نسخه رایگان برای تیم‌های کوچک نیز دارد.

نرم افزار مدیریت پروژه ماندی (Monday)

ماندی یک نرم‌افزار مدیریت پروژه با رابط بصری زیباست که استفاده از آن بسیار راحت است. ماندی برای حوزه‌های مختلف کاری، تمپلیت‌های مختلفی ارائه می‌دهد که به شروع کار کمک زیادی می‌کند. ماندی یک نرم‌افزار مدیریت پروژه انعطاف‌پذیر است که به شما این امکان را می‌دهد که به روش کانبان یا هر تکنیک دیگری که برای پروژه شما مناسب است کار کنید. از دیگر ویژگی‌های خوب این نرم‌افزار داشتن نسخه ios و اندروید است.

قیمت:

قیمت ماندی از ۸ دلار  برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود و یک طرح دو کاربره‌ی همیشه رایگان نیز دارد.

نرم‌افزار مدیریت پروژه همتیک

تا اینجا همه‌ی نرم‌افزارهایی که معرفی شد به زبان انگلیسی بوده‌اند. اما اگر به دنبال یک نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی با تقویم و گانت چارت فارسی می‌گردید، یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه برای دورکاری در بین نرم‌افزارهای فارسی، همتیک به آدرس www. hamtick. com است.  همتیک تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک نرم‌افزار مدیریت پروژه که در ابتدای مقاله به آن‌ها اشاره شد را دارد و علاوه بر آن امکانات دیگری همچون تگ یا برچسب‌گذاری برای پروژه‌ها، امکان ارسال یادآوری کارها به افراد، مدیریت دسترسی کاربران به قسمت‌های مختلف پروژه، تخصیص تسک به افراد بر اساس میزان حجم کاری و امکان ثبت جلسات و قرارهای ملاقات را نیز داراست.  با استفاده از هرکدام، بخش قابل توجهی از کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. به‌طورکلی امکانات هوشمند این برنامه، شرکت‌ها و پروژه‌های مختلف را در مسیر بهبود فعالیت‌هایشان قرار می‌دهد که برای مدیران مجموعه‌ها قابل توجه بوده است. حال اینکه این نرم افزار مدیریت پروژه از چه قابلیت‌هایی برخوردار است را در ادامه به صورت لیست‌وار اشاره می‌کنیم:

  • امکان تعریف انواع پروژه در یک بستر کاملاً امن.
  • تقسیم پروژه‌ها به چند پروژه کوچک‌تر برای راحت‌تر انجام شدن پروژه‌ها.
  • ارائه گزارش‌های فوق‌العاده جامع و کاربردی. (تفصیلی و نموداری).
  • امکان ثبت کاربرگ زمان، که نشان‌دهنده‌ی میزان پیشرفت هر فرد پروژه است.
  • مدیریت زمان و همچنین هزینه‌ها به‌طور کاملاً شفاف.
  • مدیریت ارتباطات نیروهای انسانی.
  • ثبت رویدادهای پروژه.

قیمت:

قیمت همتیک از ۲۳۰۰۰ تومان برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود. طرح پیشرفته همتیک به مدت یک ماه برای همه‌ی کاربران رایگان است و بعد از یک ماه در صورت عدم تمدید، تبدیل به طرح پایه می‌شود. کاربران بعد از یک ماه استفاده رایگان از طرح پیشرفته می‌توانند تصمیم بگیرند اشتراک خود را تمدید کنند، یا با طرح پایه‌ی رایگان ادامه دهند. تمامی طرح‌های همتیک، از جمله طرح پایه، بدون محدودیت کاربر و بدون محدودیت تعداد پروژه هستند.

سخن پایانی

انتخاب نرم‌افزار مدیریت پروژه مناسب برای دورکاری که برای تیم شما ایده‌آل باشد، کار آسانی نیست. با وجود تنوع در نرم‌افزارها، قیمت‌های رقابتی و امکاناتی که هر نرم‌افزار ارائه می‌دهد، مهم است که بر اساس فاکتورهایی مثل تعداد اعضای تیم و ویژگی‌هایی که نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده می‌کنند، مناسب‌ترین نرم‌افزار را برای تیمتان انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا