بازی

زمان عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر۲ سونی اعلام شد

سونی با انتشار توییتی اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی جدید این شرکت موسوم به پلی استیشن وی‌آر۲ در اوایل سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد.  

این شرکت در اوایل سال جاری میلادی، اطلاعاتی را در خصوص طراحی این هدست با علاقه‌مندان به این حوزه به اشتراک گذاشته بود اما هنوز حرفی در خصوص قیمت پلی استیشن وی‌آر۲ نزده است.  

با این حال، شواهد نشان می‌دهد که این هدست، آینده روشنی را پیش رو دارد و به لطف مشخصاتی همچون نمایشگرهایی با رزولوشن ۴K، نرخ رفرش ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز، میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای و همچنین فناوری جدید رندر می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شود.  

سونی همچنین اعلام کرد که این هدست را می‌توان از طریق کابل USB-C به کنسول متصل کرد. این شرکت پیشتر گفته بود که پلی استیشن وی‌آر۲ با  چیزی حدود ۲۰ بازی مهم در زمان عرضه، به دست خریداران خواهد رسید که از جمله آنها می‌توان به Horizon، Walking Dead و نسخه واقعیت مجازی بازی‌ها No Man’s Sky و Resident Evil Village اشاره کرد.

برخلاف نسخه اولیه این هدست، پلی استیشن وی‌آر۲ از دوربینی متصل به کنسول برای ردیابی حرکات کاربر برخوردار نیست، بلکه همانند هدست Quest ۲ از قابلیت ردیابی Inside-out برخوردار است که با کمک دوربین‌های روی هدست، حرکات را ردیابی می‌کند.

این یعنی، پلی استیشن وی‌آر۲ می‌تواند این امکان را برای کاربر فراهم کند تا در حین کار با هدست، محیط پیرامون خود را ببینند. سونی همچنین کنترلرهایی شبیه به گوی را به نمایش گذاشت که از محرک‌های آداپتیو و بازخورد لمسی برخوردارند. این فناوری پیشتر در کنترلر دوآل سنس پلی استیشن۵ نیز به کار گرفته شد. این کنترلرها از فناوری تشخیص لمس انگشت نیز بهره می‌برند.

به گفته سونی، پلی استیشن وی‌آر۲ تنها با پلی استیشن ۵ سازگار است. این محصول در زمان عرضه احتمالا با رقبای جدی روبه‌رو خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به هدست پیشرفته Project Cambria شرکت متا اشاره کرد که قرار است در اواخر سال جاری میلادی عرضه شود.  

افزون بر این، دنیای فناوری این روزها بی‌صبرانه در انتظار انتشار اطلاعاتی تازه در خصوص هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل است که چند وقتی است بخشی از شایعات را به خود اختصاص داده است. هدستی که احتمالا ارزان نخواهد بود و طبق گفته مینگ-چی کو، این هدست در اوایل ژانویه ۲۰۲۳ معرفی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا